Counter Strike og hastighed ved internet-s~
Fra : Daddy

Dato : 04-05-04 22:59

Min søn har netop købt "Counter Strike Condition Zero". Det kører
perfekt på vores pc (AMD 1900 - 512 Ram - 64 mb grafikkort - XP pro).

Han har også fået det til at fungere når han spiller over internettet,
men han siger at " ... når han kan se andre spillere på skærmen, så
hakker det og han bliver skudt ....". Og det lyder ikke så rart....

Jeg frygter at årsagen er vores internet-forbindelse: Vi har Webspeed
med 128/64 Kb. Dette dækker fint vores øvrige behov på nettet, men er
det mon nødvendigt at købe en større linie? 3 af sønnikes kammerater
har 512/??? - og deres pc'er hakker ikke, siger han.

Skal jeg (virkelig) opgradere linien - og til hvad?

Er der andre parametre, vi kan forsøge i stedet for at øge
hastigheden?

På forhånd tak for forhåbentlig gode, billige råd!

Steen

Fra : Jasper Norman

Dato : 04-05-04 23:45

Kan nemt være et spørgsmål om grafikkortet der er for småt / gammel. Véd du
hvilken type det er? Men det kan sagtens skyldes Jeres forbindelse. Jeg selv
spiller ikke specielt meget, men oplevede en stor forbedring da jeg skiftede
fra 512 > 2Mbit, så der er helt sikkert en del at hente for Jer. Webspeed...
er det ikke TDC der udbyder den? Prøv at kigge på www.tele2.dk Jeg bruger
dem som Internet udbyder. Det er en del billigere (jeg véd ikke om de har
nogle tilbud for tiden) Det er muligt at beholde den samme tlf. udbyder som
I benytter i dag, hvis I skulle have nogle specielle forhold at tage hensyn
til, eller firma tlf.

Mvh

Jasper

Fra : Zalza

Dato : 05-05-04 08:58

> [...]
som
> I benytter i dag, hvis I skulle have nogle specielle forhold at tage

WebSpeed kræver ikke nogen telefon - WebSpeed kører over TV-stikket

--
/Zazla
www.Yoo.dk

Fra : LiTz97

Dato : 05-05-04 00:50

> Skal jeg (virkelig) opgradere linien - og til hvad?
>
> Er der andre parametre, vi kan forsøge i stedet for at øge
> hastigheden?

Hvis den kører godt i singleplayer, har det ikke noget med maskinen at gøre.
Så det er jeres forbindelse de skal kigges på.

Bed lige sønnemand om at kigge på pingtiderne. Hvad siger de? (Gøres inde i
spillet, sønnen eller kammeraterne ved sikkert hvordan) Dette giver et prej
om "hastigheden" mellem jeres maskine og den server han gerne vil spille på.
Da mængden af data der flyttes mellem server og klient ikke er voldsom,
burde der være en teoretisk mulighed for at det kunne køre nogenlunde. Som
sagt, pingtiderne er vigtigere end størrelsen på forbindelsen. Dog skal det
siges at der er en sammenhæng.

I har ikke andet stående og køre i baggrunden? Et eller andet mail-checker
eller download-program? De kan dræbe en spilleforbindelse hurtigere end du
kan sige "sluk-det-skrammel-NU"

Men lad os lige høre fra dig før vi dømmer din forbindelse i
underkanten.....

Fra : Laziter [9440]

Dato : 05-05-04 09:34

"LiTz97" <nej@desværre.du> skrev i en meddelelse

> I har ikke andet stående og køre i baggrunden? Et eller andet mail-checker
> eller download-program? De kan dræbe en spilleforbindelse hurtigere end du
> kan sige "sluk-det-skrammel-NU"

Ja f.eks. en firewall kan være med til at lave høje ping-tider.
Jeg har selv haft en 128/64 som jeg ville spille online med, det var noget
værre noget indtil jeg slog min firewall fra, derefter kørte det fint.

Mvh
Benjamin

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-05-04 09:56

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgamebox.net> skrev i en meddelelse
> Ja f.eks. en firewall kan være med til at lave høje ping-tider.
> Jeg har selv haft en 128/64 som jeg ville spille online med, det var noget
> værre noget indtil jeg slog min firewall fra, derefter kørte det fint.

Hvilken firewall var det? Ingen problemer med Sygate Personal Firewall her.
Cablemodem 512/256.

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 05-05-04 16:19

On Wed, 5 May 2004 01:49:37 +0200, "LiTz97" <nej@desværre.du> wrote:

> Hvis den kører godt i singleplayer, har det ikke noget med maskinen at gøre.
> Så det er jeres forbindelse de skal kigges på.

Det er nu ikke helt rigtigt. Hvis grafikkortet (eller maskinen
generelt) ikke kan følge med, vil pingtiden være højere end hvis den
godt kan.

Prøv selv at sammenligne dine pingtider ved at teste i f.eks. 1600 x
1200 med 4xAA og 8xAF og derefter i 640 x 480 uden AA og AF. Det giver
i hvert fald en væsentlig forskel hos mig.

Venligst
Thomas

Fra : Zalza

Dato : 05-05-04 09:03

Jeg har også WebSpeed (256/128) og det kører fint. Også dengang jeg havde
128/64.

Tror LiTz97 er inde på noget af det rigtige.

Når han browser efter en server er der værd at sortere alle med ping over
100 fra..
og derefter sortere listen efter ping.. jo lavere jo bedere.

--
/Zazla
www.Yoo.dk

Fra : Daddy

Dato : 05-05-04 23:14

"Zalza" <nospam@nospam.no> wrote in message news:<40989f79$0$261$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> 100 fra..
> og derefter sortere listen efter ping.. jo lavere jo bedere.

Hej allesammen!

Det var dog en positiv og overvældende respons på mit spørgsmål.
Sådan!

Svar til Jasper: Grafikkortet burde være OK. Det er et NVIDIA GeForce
MX 440 med 64 mB ram på - og spillet kører jo også fint som
singleplayer.

Zazla og Jasper: Webspeed er - som nævnt - TDC's bud på internet via
kabel TV stiket. Det fungerer fint og er lidt billigere end ADSL. Jeg
har kablet inden i og udenpå mit hus! - så jeg vælger ikke at skifte
til ADSL eller andet.

Svar til LiTz97 og Zazla: Jeps - han reagerede straks da jeg nævnte
begrebet "ping": "Det er der noget med inde i spillet" sagde han. Jeg
bad ham vælge en server? med lav ping - og han og hans gruppe spillede
sammen her i aften på en server som han valgte. Det kørte over al
forventning - der var ikke antydning af "hakker". Så indtil videre
skal sonny og gruppen vælge servere med lav ping-tid. Nej - det
eneste, der kører i baggrunden er McAfee Antivirus. Jeg har ikke en
Firewall.

Nu har de selvfølgelig kun spillet en enkelt aften, men jeg synes det
ser lovende ud: Jeg kan "nøjes" med at betale 189 kr/md for vores
128/64 - og drengene er tilfredse blot det er Emil der vælger serveren
(med lav pingtid).

Nu har han i øvrigt bedt mig kigge efter et "headset", så han kan
snakke med gruppen. Jeg så i et andet spørgsmål/svar, at man kan
downloade et program, der er beregnet til verbal kommunikation mens
man spiller. Vil sådan noget mon sløve hastigheden, så spillet
"hakker" igen??

Igen - tak for Jeres bidrag alle sammen!

Steen

Fra : LiTz97

Dato : 06-05-04 02:21

> [...]
> ser lovende ud: Jeg kan "nøjes" med at betale 189 kr/md for vores
> 128/64 - og drengene er tilfredse blot det er Emil der vælger serveren

Wow...det var dyrt! Jeg giver 249 for en 1024/512 Mbit forbindelse med super
ping-tider.. Arrownet / Kabelnettet tilbyder stort set alle med
fællesantenne nogle ret billige løsninger. Måske det var værd at overveje?

> [...]
> downloade et program, der er beregnet til verbal kommunikation mens
> man spiller. Vil sådan noget mon sløve hastigheden, så spillet

Tjah...der findes mange forskellige proggies til det formål. Og de bruger en
del af linien til at overføre audio. Men om det er så meget, at det går galt
for spillet aner jeg ikke......Dog findes der i Counterstrike indbygget en
funktion til dette. Ved at trykke på en tast mens man spiller kan man tale
sammen med sine holdkammerater. Det er ikke det bedste, men det virker. Og
så kan i jo med det samme tjekke om det betyder noget for spillet.

Med ordren net_graph 1 i konsollen kan i hele tiden se op og download
hastigheder. Så kunne man evt. følge med i om man ligger på grænsen. Ordren
annuleres med net_graph 0

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-05-04 08:24

> [...]
> ping-tider.. Arrownet / Kabelnettet tilbyder stort set alle med
> fællesantenne nogle ret billige løsninger. Måske det var værd at overveje?

Jeg giver 199/md for en 512/256 kabelmodem-forbindelse hos Arrownet
(fællesantenne). Sukker efter en 10mb forbindelse

Fra : Daddy

Dato : 06-05-04 10:05

"LiTz97" <nej@desværre.du> wrote in message news:<c7c3th$1ol$1@news.net.uni-c.dk>...

> Wow...det var dyrt! Jeg giver 249 for en 1024/512 Mbit forbindelse med super
> ping-tider.. Arrownet / Kabelnettet tilbyder stort set alle med
> fællesantenne nogle ret billige løsninger. Måske det var værd at overveje?

Ja - men der er ikke så meget at vælge imellem: Vi har kabelTV
(=fællesantenne) fra TeleDanmark. TDC ejer nettet og jeg kan ikke
forestille mig, at TDC vil lade andre operatører komme ind på deres
net.

Jeg har spurgt grundejerforeningen, om der er muligheder for at andre
end TDC overtager vores KabelTV, men det er der ikke. Faktisk ejede
grundejerforeningen selv nettet indtil for 8-10 år siden, hvor det
blev solgt til TDC. Og de sælger garanteret ikke en god indtægtskilde
frivilligt.

Så kan jeg selvfølgelig vælge ADSL fra Tele2 eller TDC, men det er
ikke billigere end Webspeed.

Så lidt trådløs konkurrence fra f.eks. Arrownet ville være rigtig
fint...

Tak for tips om lyden i Counter Strike!

Steen

Fra : quilard

Dato : 13-05-04 23:43

> [...]
>
> Er der andre parametre, vi kan forsøge i stedet for at øge
> hastigheden?
>
> På forhånd tak for forhåbentlig gode, billige råd!

Når han spiller kan han se "ping" ud for hver spiller når han trykker på
tab... hvis den er som de andres er det ikke den linie der er for lille...

men 64 mb på grafikkort er lige i underkanten.. .problemeet opstår fordi der
ikke er regnekraft og hukommese nok når der skal vise for mange ting på
skærmen..

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-05-04 10:33

quilard wrote:

> men 64 mb på grafikkort er lige i underkanten.. .problemeet opstår fordi der
> ikke er regnekraft og hukommese nok når der skal vise for mange ting på
> skærmen..

Det kan man vel afhjælpe vha. at få vist færrere detaljer.

Sådan er det i hvert fald i C&C Generals.

mvh

Carsten Riis

Fra : [TO]GrandOldMan

Dato : 25-05-04 22:32

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan man vel afhjælpe vha. at få vist færrere detaljer.
>
> Sådan er det i hvert fald i C&C Generals.

ja men her får man så få detaljer at det er ligemeget at spille... man skal
jo gerne kunne se "fjenden"

--
GrandOldMan
CL in #TheOutlaws @ Quakenet