Skærme
Fijala 3554
Ny Fladskærm
Fra : Tobias Nielsen

Dato : 04-05-04 22:41

Hejsa

Jeg har været så uheldig at miste min Sony SDM X82 under et indbrud, så skal
derfor ud at finde en værdig afløser.
Størrelsen på 18.1" passede mig egentlig meget godt.
Budgettet skal _helst_ ligge under de 8000kr medmindre der er et stort
kvalitetspring op til ca. 10.000 - så kan jeg da overtales.

Skærmen bruges primært til:
billedbehandling
lidt 3dpsil
programmering(så man skal kunne sidde mange timer foran den :) )

Derudover er det et krav at den rent designmæssigt skal være til at holde ud
af se på (læs: noget lignende designet på sony skærmen) eller hvad med nok
ellers ville betegne som "stilfuldt" (håber I forstår).

Hvad kan her anbefales?

Med venlig hilsen
Tobias

Fra : JSB

Dato : 05-05-04 09:49

Hej Tobias.

Du bør efter min mening klart overveje en Eizo Flexscan L767 19" TFT-skærm.
Jeg købte min ved Uniteam.com i Køge for kr. 7495,-

Jeg bruger min til bl.a. billedbehandling og alm. internet/kontorbrug. En
helt fantastisk skærm, som jeg kun kan give mine varmeste anbefalinger (og
det selvom min skærm kun er tilsluttet på analog indgang!). Både
farvevisning, herunder gråtioneskalaer, samt kontrast er helt formidabel.

Skærmen blev senest testvinder i PC Worlds skærmtest i april og har vundet
andre tests for nyligt. Skærmens udseende er efter min mening ganske
nydeligt, selvom den måske ikke helt når Sonys design. Se mere info her:
http://www.eizo.dk/product.asp?id=40 samt
http://hardware.no/art.php?artikkelid=6051

VH
Jesper

Fra : Bent F.

Dato : 06-05-04 16:18

JSB wrote:
> Hej Tobias.
>
> Du bør efter min mening klart overveje en Eizo Flexscan L767 19"
> TFT-skærm. Jeg købte min ved Uniteam.com i Køge for kr. 7495,-

Hej
Er Uniteam en detailbutik som alle kan handle i , eller er det en grossist ?

mvh Bent fer

Fra : JSB

Dato : 06-05-04 21:12

Uniteam sælger hovedsageligt til det private og offentlige erhvervsliv - men
har endvidere almindelige detailkunder.
"Butikken", eller snarere kontorlokalet, i Køge har ikke udstilling af
varerne som sådan. Efter forgående aftale fik jeg dog skærmen tilsluttet og
kunne selv checke efter for evt. fejl, mens jeg var der.

I øvrigt et meget kompetent personale, der ved noget om tingene. Kan kun
anbefale dem.
Se mere på www.uniteam.com

VH
Jesper

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 11-05-04 00:06

"JSB" <suntum@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Tobias.
>
> Du bør efter min mening klart overveje en Eizo Flexscan L767 19"
TFT-skærm.
> Jeg købte min ved Uniteam.com i Køge for kr. 7495,-

Jeg er efterhånden blevet lidt "hooked" på denne skærm, MEN vil opdaterings
hastigheden på 25ms være nok til 3d spil. Umiddelbart synes jeg at skærme på
17" har væsentligt hurtigereopdateringshastighed - men det er måske bare mig
der ikke har kigget grundigt nok efter?

Nu skal skærmen jo så primært bruges til programmering/photoshop, men jeg
vil meget gerne også have en alround skærm, der også kan bruges lidt til
spil.

Hilsen Tobias

Fra : Buzz

Dato : 11-05-04 19:33

Tobias Nielsen skrev:

> [...]
>17" har væsentligt hurtigereopdateringshastighed - men det er måske bare mig

Jeg resaercher for tiden også mhp. køb af en 19" fladskærm, og
indtil videre har jeg samme indtryk som dig - at 19" skærmerne
generelt har en væsentlig højere responstid, og at man skal kigge
langt mellem dem der ligger under 25ms. Der er dog f.eks Samsung
193P med en responstid på 20ms, men den er uinteressant for mig
af andre årsager. Af samme grund ender det nok også med at jeg
udskyder investeringen et par måneder da jeg ikke har et akut
behov. Så kan det være 19" modellerne begynder at komme ned
omkring de 16ms
Jeg går lige som dig, efter en "all-round" skærm, dog med den
"twist" at jeg også skal bruge skærmen til film og tv, da jeg
ikke har et fjernsyn.

Er også lidt klar på Eizoen, men dels synes jeg ikke designet er
særlig pænt og dels er den LIGE krydret nok i pris...

/Buzz