Roser uden torne?
Fra : Olsen

Dato : 04-05-04 22:19

Min kone vil så gerne ha' et lille bed med roser.

Men de skal være uden torne!

Findes de? Gerne lavstammede.

\Olsen

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 05-05-04 05:34

On Tue, 4 May 2004 23:19:05 +0200, "Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk>
wrote:

>Min kone vil så gerne ha' et lille bed med roser.
>
>Men de skal være uden torne!
>
>Findes de? Gerne lavstammede.

Det kan du tro de gør. Jeg har selv en og min lange søgen efter flere
har for få dage siden båret frugt. Jeg vender tilbage med mere senere
idag eller i aften.

Med venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Ole Jensen

Dato : 05-05-04 09:15

Olsen wrote:
> Min kone vil så gerne ha' et lille bed med roser.
>
> Men de skal være uden torne!
>
> Findes de? Gerne lavstammede.
>
> \Olsen

Hej

Jeg ved ikke om dem her fører roser uden torne, men de har mange
forskellige - over 1.000:

http://www.roses.dk/index.htm

mvh
Ole-J

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 05-05-04 18:04

wrote:

>Min kone vil så gerne ha' et lille bed med roser.
>
>Men de skal være uden torne!
>
>Findes de? Gerne lavstammede.

De tornrfri roser, jeg har nu hedder Zephirine Drouhin. De er absolut
ikke lavstammede, men jeg er så betaget af deres løv og krydrede duft,
at jeg _må_ nævne den: http://www.roseinfo.com/drouhin.html

Lige nu går jeg spændt og venter på min næste tornfri rose, som hedder
Kathleen Harrop. Den skal stå i et lille bed i vores gård som
buskrose.

Som jeg skrev tidligere idag, har jeg længe søgt efter, om der var
andre end "min" rose uden torne. Jeg faldt tilfældigt over
www.rosenposten.dk , hvor jeg sendte Knud Pedersen mit spørgsmål pr.
mail og fik dette guldkorn af et svar tilbage:

"Ja, der findes andre roser uden torne. Jeg kan nævne Chloris, som er
en stor busk inden for gruppen Albaroser. Men der er også slyngroser
f. eks. Mme Sancy de Parabere, Aglaia og Tausendschön. Gammeldags
roser findes også i tornløs: Reine des Violettes, Kathleen Harrop, og
Martha. Roser næsten uden torne findes også, jeg kan nævne nogle gode
sorter: Marie Pavie, Lykkefund, Katherine Zeimet, Betty Bland,
Leander, Maria Lisa, Veilchenblau, og Ghislaine de Feligonde, m.fl."

Med venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Quatalis

Dato : 06-05-04 01:23

> [...]
> sorter: Marie Pavie, Lykkefund, Katherine Zeimet, Betty Bland,
> Leander, Maria Lisa, Veilchenblau, og Ghislaine de Feligonde, m.fl."

Jeg ville også anbefale at kontakte Rosenposten.dk - de er vældig søde til
at svare på spørgsmål (og virker som om de ved hvad de taler om) og de har
en god hjemmeside med billeder og en masse relevant information om hver
enkelt af deres forskellige roser. ...Nå ja, og så sender de til døren, så
man ikke behøver bevæge sig ud til et eller andet provinshul hvor
planteskoler altid ligger

/Qua