Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
At få mindre billeder ...
Fra : Uffe Holst

Dato : 04-05-04 22:10

Når jeg I gamle dage skulle have billeder lagt op på en hjemmeside,
indlæste jeg billederne fra den CD, jeg havde fået lavet hos min
fotohandler i forbindelse med fremkaldelsen, i et billedbehandlingsprogram
på min gamle computer og formindskede billederne til en passende størrelse.
Ét billede af gangen.

Men nu har jeg fået en ny computer og et digitalkamera, så pludselig er
antallet af billeder voldsomt større.

Kan jeg på en eller anden nem måde formindske størrelsen af en masse
billeder på én gang med Windows XP Home?

Jeg kender stort set intet til Windows, så bær over med mig. Det hele er
meget nyt.
--
Uffe Holst

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 04-05-04 22:14

http://www.fotoportal.dk/artikler/irfanview.aspx

Filer --> Batch Conversion - kig under advance

Fra : Bent F.

Dato : 05-05-04 05:41

Uffe Holst wrote:
> [...]
> billeder på én gang med Windows XP Home?
>
> Jeg kender stort set intet til Windows, så bær over med mig. Det hele

Du kan hente Powertoys hos microsoft
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
så kan du markere de billeder du skal ændre, og derefter højreklikker du, så
kommer der et rullegardin med bla. rezise pictures.

mvh Bent Fer

Fra : s.v.nielsen

Dato : 05-05-04 15:33

Du kan anvende programmet XNVIEW! det er freeware og kan hentes på:
http://www.xnview.com/
Oven i købet kan du vælge mellem mange sprog bl.a. dansk