Hvordan kan jeg se en swf-fil?
Fra : Martin Sand.

Dato : 04-05-04 22:07

Hejsa

Jeg har fået tilsendt en swf-fil som jeg gerne vil se. Swf-formatet bliver
ikke genkendt af min computer, og jeg skal derfor hver gang vælge hvilket
program der skal åbne filen. Indtil nu har jeg brugt IE til at åbne og se
filen. Men fås der ikke en swf-player? Jeg har downloadet Shockwave Player
fra Macromedia, og har Flash Player men det har ikke hjulpet da jeg åbenbart
ikke kan tilknytte swf-filen til disse programmer!

MVH Martin

Fra : Jakob Lund Krarup

Dato : 04-05-04 22:45

SHIFT + højreklik på .swf filen.
Vælg "åben med..."
Vælg f.eks. IE eller din flash player og kryds af i "brug altid det valgte
program"

Alternativt:
Irfanview er et rigtig godt freeware billedviserprogram der også kan vise
flashfilm hvis du installerer plug-in pakken. www.irfanview.com

- Jakob

Mail til: KR[snabel-a]RUP[punktum]DK

-= .NET, ASP, Java, HTML =-
-= Sjove billeder, wallpaper og vitser =-
-= http://www.JAKE.dk =-

Fra : Martin Sand.

Dato : 05-05-04 03:55

Jakob Lund Krarup wrote:
> SHIFT + højreklik på .swf filen.
> Vælg "åben med..."
> Vælg f.eks. IE eller din flash player og kryds af i "brug altid det
> valgte program"

Problemet er, at jeg ikke kan finde stien til min flash player. Jeg har
installeret både Flash Player og Shockwave Player fra Macromedia, skulle det
ikke være nok?? Men jeg kan ikke se hvor de ligger på min maskine...

MVH Martin

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 05-05-04 06:10

[...]

>Problemet er, at jeg ikke kan finde stien til min flash player. Jeg har
>installeret både Flash Player og Shockwave Player fra Macromedia, skulle det
>ikke være nok?? Men jeg kan ikke se hvor de ligger på min maskine...

flashplayeren ligger som et plugin til din browser, og du kan ikke
åbne en swf i et plugin alene.. ehm..

men hvis du kan finde flash standalone playeren et eller andet sted,
så kan du bruge den.. den bliver som standard installeret, når du
installerer selve flashprogrammet..

så løsningen kunne være at downloade en trial på www.macromedia.com og
installere denne.. så har du standalone playeren, og lur mig om ikke
du kan bruge denne player UD OVER trial tiden..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Martin Sand.

Dato : 05-05-04 13:51

Bo Kamp Dudek wrote:
> så løsningen kunne være at downloade en trial på www.macromedia.com og
> installere denne.. så har du standalone playeren, og lur mig om ikke
> du kan bruge denne player UD OVER trial tiden..

Hey Bo

Tak for tippet! Der ligger jo en ehm.. demo(!) af Flash MX på en CD-Rom jeg
har, og du har helt ret i at man får en flash player på den måde. Den har
jeg forresten haft installeret for længe siden, kommer jeg i tanke om nu...
Tak for udredningen omkring Flash/Shockwave integration i IE. Jeg var ikke
klar over at det fungerede på den måde, og Macromedia.com fortæller heller
ikke dette på en tydelig måde, synes jeg.

MVH Martin