Frysning af køkkenhaven...
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-05-04 21:45

Hej

Er der et sted på nettet, eller måske på den gl. dags metode med en bog, et
sted man kan læse om frysning af frugt/grønsager og lign. Hvordan de bør
behandles inden og hvor lang tid de holder osv.+

Stef

Fra : Anette

Dato : 04-05-04 23:28

Stefan Jacobsen <stefware@email.dk> wrote:
> Er der et sted på nettet, eller måske på den gl. dags metode med en
> bog, et sted man kan læse om frysning af frugt/grønsager og lign.
> Hvordan de bør behandles inden og hvor lang tid de holder osv.+

http://www.fi.dk/mad/hygiejne/hygiejne/andre/frysning/groensager/?print=1
http://www.fi.dk/mad/hygiejne/hygiejne/andre/frysning/frugt/?print=1

Derudover findes en glimrende ( ældre) bog fra Tørsleff's Husmoder Service
der hedder " Den store fryse bog" samt "Hüttemeiers frysebog" fra forlaget
Fremad

Begge to glimrende små bøger, der har nemme forklaringer hvad der skal
blancheres og hvad der ikke skal, temperaturer, opbevaringstid o.s.v. -
og de kan lånes på biblioteket..

God fornøjelse
/ Anette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-05-04 18:25

> [...]
> sted man kan læse om frysning af frugt/grønsager og lign. Hvordan de bør
> behandles inden og hvor lang tid de holder osv.+

Tørsleff's Husmoder Service har udgivet 5-6 små bøger. Den grønne er en
syltebog, hvor der også står noget om henkogning og opbevaring - nå, jeg
kunne ikke finde min den grønne (ville give dig isbn), så her er et link til
hele samlingen:

http://www.toersleff.dk/4_husmoder/index_4.htm

Den er guld værd.

Mvh Maria