Freelance - en god ide?
Fra : Kenneth Jakobsen

Dato : 04-05-04 20:20

Hej

Jeg skal sommeren igennem arbejde rundt om i landet, som freelance
lystekniker. Jeg overvejer at starte mit eget lille firma, og så køre
mine honoraer der i - for så at bruge pengene til udstyr som jeg kan
bruge i forbindelse med jobbet. Er dette en total blindgyde, eller?
Det er ikke meningen at jeg skal hæve en løn til mig selv - men blot
skaffe mig noget mere udstyr til brug på div. jobs, og dermed en evt.
lejeindtægt.

Tips er meget velkomne

Venligst

Kenneth Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-04 23:44

"Kenneth Jakobsen" <xpo_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er ikke meningen at jeg skal hæve en løn til mig selv - men blot
> skaffe mig noget mere udstyr til brug på div. jobs, og dermed en evt.

Det kan du da udmærket gøre under forudsætning af, at du har flere kunder,
du skriver regninger ud til. Det vil så nok også være en fordel, at du
moms-registrerer dig (blot et anmeldelsesspørgsmål hos TS). Så skal du
naturligvis udskrive dine fakturaer/regninger + moms, lige som du nu kan
trække moms fra på indkøb af udstyr til firmaet. Der er heller ikke noget
til hinder for, at du har det som bi-beskæftigelse.
Karsten H. Jensen