Hvor er det dog banalt.
Fra : Carsten Madsen

Dato : 04-05-04 19:33

Hvor mon Cyrill Malka får sine oplysninger fra?

De virker ikke specielt veldokumenterede i mine øjne.

Specielt en artikel han har skrevet om Jehovas Vidner virker noget søgt.
Men i det hele taget er hans troværdighed meget diskutabel.

Artiklen om JV kan findes her (eller læses i bunden af indlægget):
http://www.etsectera.com/updates/index.php?bn=nyheder_jv

Mormonerne får også et par skud:
http://www.etsectera.com/updates/index.php?bn=nyheder_lds

Og han slår også lige ud efter Scientology:
http://www.etsectera.com/updates/index.php?bn=nyheder_lds

Det virker mere som sensationspresse, end en seriøs psykoanalytiker, der går
op i sekters indflydelse på psyken.

Hvis man vil ramme nogen hårdt, sker det ikke ved helt overdrevne
fantast-historier.
Enhver må da kunne se det ulogiske i hans tekster.

Hvem er han egentlig?
Og hvad er det for noget jeg læste for noget tid siden om at hans ægteskab
med Britt ikke er godkendt af den Katolske kirke?

Med venlig hilsen

Carsten
Aktiv Kristen

-------------

(17/10-2003)Dagen før den jødiske Yom Kippur fik et jødisk par fra Eden
Prairie (USA) et chock. Det ringede på døren, og to Jehovas Vidner stod der.

To Jehovas Vidner, ja, men ikke hvem som helst. Den ene var ingen andre end
Prince Nelson, som står i Guiness Records bog som den kunstner, der har
skiftet navn oftest og er gået under navnet Prince, TAFKAP, Symbol osv. Den
anden var Larry Graham, en berømt bassist kendt fra bandet Sly and the
Family Stone.

Den taktiske fejl at ringe på en jødisk dør dagen før en stor jødisk fest
var ikke den eneste taktisk fejl de to berømte Vidner lavede. Den jødiske
familie var midt i en fodboldkamp med de berømte Vikings.

De to Vidner, selv om de var berømte, havde lige så lidt forståelse og
respekt for andres tro som de øvrige Jehovas Vidner, og selv om husmoderen
fortalte dem, at de var i et jødisk hjem, og at de var ikke interesserede,
blev Prince og Graham i 25 minutter, altimens de læste bibelvers.

De efterlod et blad, da de gik, men desværre tænkte husmoderen ikke på at få
Prince til at give sin autograf på den.

Udenfor ventede en stor bil, som blev ført af hende, man mener er Princes
hustru, Manuella. At gå fra dør til dør betyder åbenbart "at blive kørt" fra
dør til dør for Prince og Graham. Apostlenes heste er åbenbart ikke sagen
for de berømte nyomvundne. (Cyril Malka)

-------------

Fra : Ole Andersen

Dato : 04-05-04 19:57

Carsten Madsen wrote:

> Enhver må da kunne se det ulogiske i hans tekster.

Du skal da være velkommen til at påpege det (jo mere konkret, jo bedre).
Hvis din kritik er berettiget, kunne man jo håbe på en revision af
teksterne.

> Og hvad er det for noget jeg læste for noget tid siden om at hans ægteskab
> med Britt ikke er godkendt af den Katolske kirke?

På hvilken måde er det relevant for denne gruppe - eller nogen som helat
andre?

--
Ole Andersen, Copenhagen, Denmark * http://palnatoke.org
"Clinton is just a mushy-mouthed treacherous politician who's given sex

Fra : Peter H

Dato : 05-05-04 05:43

Carsten Madsen wrote:
> Hvor mon Cyrill Malka får sine oplysninger fra?
>

> Hvem er han egentlig?

I bund og grund et helt almindeligt menneske som du og jeg, med lige så lidt
svar som alle andre
At man tror at man har et svar, beror på en vrangforestilling.
--

Peter H
"Resistance is futile! - You WILL become happy!"

Fra : Lyrik

Dato : 07-05-04 10:16

"Peter H" <Info@theravada.(dk)> skrev i en meddelelse

> I bund og grund et helt almindeligt menneske som du og jeg, med lige så
lidt
> svar som alle andre
> At man tror at man har et svar, beror på en vrangforestilling.
++++++++++++++++++++++++++++++++
Hvornår får du gjort noget ved den vrangforestilling?

Hilsen
Jens

Fra : Britt Malka

Dato : 05-05-04 09:36

On Tue, 4 May 2004 20:33:22 +0200, "Carsten Madsen" <clm@12mail.dk>
wrote:

>Og hvad er det for noget jeg læste for noget tid siden om at hans ægteskab
>med Britt ikke er godkendt af den Katolske kirke?

Det er noget grundløst sladder, som Jakob Munck har udspredt. Han har
i øvrigt fjernet det - og andre injurerende udtalelser - fra sin
hjemmeside igen.

Du behøver i øvrigt ikke at ulejlige dig med at svare mig. Dine
udgydelser vil ikke blive læst.

Hele dit brev er totalt offtopic og hører hjemme i
dk.snak.mudderkastning, men det er selvfølgelig sjovere at kaste mere
benzin på bålet her i gruppen.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-05-04 17:48

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> Du behøver i øvrigt ikke at ulejlige dig med at svare mig. Dine
> udgydelser vil ikke blive læst.

Aner vi et skjult *plonk* her? Nej, det kan det ikke være; Fru Malka har jo
i dk.admin.netikette lovet at holde sîne *plonks* for sig selv.

--
-Jens B.

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 05-05-04 17:51

I news:c7b5rp$1oqr$1@news.cybercity.dk skrev
Jens Bruun følgende:

> Aner vi et skjult *plonk* her? Nej, det kan det ikke være; Fru
> Malka har jo i dk.admin.netikette lovet at holde sîne *plonks* for
> sig selv.

Jamen det gælder da ikke her, når det er derovre hun har skrevet den
slags!!

Skal vi mon FUT'te for ikke at blive tildelt et ekstra sæt af
*plonk*'s fra Malka-klanen?

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Cyril Malka

Dato : 05-05-04 09:54

Goddag Carsten

Den Tue, 4 May 2004 20:33:22 +0200 skrev Carsten Madsen om Hvor er det
dog banalt. :

CM> Carsten
CM> Aktiv Kristen

Altså, mudderkast- og bagtaler ekspert? det er vist fællesnævner for
disse højtråbende "aktive kristne". Hvordan føler du dig når du ævler om
"kærlighed" og Guds kærlighed og samtidig fråder over andre på den måde?
går det fint i spænd med dine fordomme?

Men det er sandt... det er nok "at tro"

http://www.nytestamente.org/content/view/2/2/

--