Afdrejning af skiver - pris
Fra : bme

Dato : 04-05-04 19:45

Hej Ng

Mine skiver har slået sig lidt foran, hvilket jeg ikke gider køre rundt med.
Nu melder spørgsmålet sig så bare om hvad der er billigst, afdrejning eller
nye skiver.

Skiverne har kun kørt 25 kkm motorvejskørsel, og er kun slidt 0,3 mm - så
der er masser af gods endnu. På den anden side koster et par uoriginale kun
ca 600,-

Hvad siger i? afdrejning eller nye uoriginale skiver? og hvad koster en
afdrejning ca.?

/bo

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-05-04 16:05

"bme" <bms@post10.tele.hej> wrote in message
> [...]
>
> Skiverne har kun kørt 25 kkm motorvejskørsel, og er kun slidt 0,3 mm - så
> der er masser af gods endnu. På den anden side koster et par uoriginale

Kan jo være dine uorg bliver skæve igen efter kort tid.
Jeg gav 150/stk + moms da jeg fik dem drejet af sidst ved den lokale
mekanikus.

Burde man ikke selv kunne rette dem hvis man ellers giver bilen en ordenlig
spand havre og så ellers klapper bremserne alt hvad pedal og skiver kan?
(naturligvis på en eller anden øde landevej eller et andet passende sted)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-04 17:00

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:409902b7$0$309$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> (naturligvis på en eller anden øde landevej eller et andet passende sted)

Nej!

Mvh
Claus

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-05-04 17:49

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> wrote in message
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:409902b7$0$309$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> ordenlig
>
> Nej!

Hvorfor ikke?
Så burde skiverne vel blive så varme at bremse klodserne sørger for at
"rette dem ud" igen?

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-04 09:51

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:40991b17$0$269$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> sted)

> Hvorfor ikke?
> Så burde skiverne vel blive så varme at bremse klodserne sørger for at
> "rette dem ud" igen?

Når skiverne slår sig er det fordi spændinger i skiverne frigives og de
sætter sig.

Du skal fjerne materiale for igen at få dem rettet helt af.

Hvis ellers alle spændinger er taget ud af skiverne vil en afretning af en
let brugt skive alt andet lige give en skive som slår sig væsentlig mindre
end en ny i resten af dens levetid.

Mvh
Claus

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-05-04 16:49

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse
> [...]

uoriginale kun
> ca 600,-
>
> Hvad siger i? afdrejning eller nye uoriginale skiver? og hvad koster

Hvis du smider skiverne ud til mig, skal jeg gerne dreje dem af for dig
U/B....
- det var jo trods alt dig der ledte mig på sporet af Scorpio'en - så
kan vi også få den pils.......

smid en mail hvis det har interesse.
Fjern XXX
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : bme

Dato : 05-05-04 18:18

> Hvis du smider skiverne ud til mig, skal jeg gerne dreje dem af for dig
> U/B....
> - det var jo trods alt dig der ledte mig på sporet af Scorpio'en - så
> kan vi også få den pils.......

Har muligvis noget andet på beddingen, men det kan være jeg hænger dig op på
dit tilbud, du vil i så fald høre nærmere. Tak indtil videre

/bo