Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af indstilling på Ixus 500
Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 04-05-04 16:07

Hej.

Jeg har lige købt et Canon Ixus 500 digital kamera og nu har jeg følgende
spørgsmål. Hvis jeg ønsker at gå lidt ned i billedkvaliteten så billederne
fylder knap så meget, er det så bedst, at ændre opløsningen fra L
(2592X1944) til M1 (2048X1536) eller opnår jeg et bedre resultat ved at
ændre "komprimeringen" fra meget fin til blot fin..?

Kasper

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-05-04 16:17

"Kasper Hilligsøe"
> [...]
> (2592X1944) til M1 (2048X1536) eller opnår jeg et bedre resultat ved at
> ændre "komprimeringen" fra meget fin til blot fin..?

Der er sikkert delte meninger om det, mon ikke du kan lave en
lille test på ti minutter og se med dine egne øjne hvad der er bedst.
Imo gir fineste kvalitet og lavere opløsning det bedste resultat. -max-

Fra : JH

Dato : 04-05-04 16:22

Kasper Hilligsøe wrote:
> [...]
> (2592X1944) til M1 (2048X1536) eller opnår jeg et bedre resultat ved at
> ændre "komprimeringen" fra meget fin til blot fin..?

Jeg tager selv billederne på min Canon S45 i den højeste opløsning,
da det giver mulighed for senere at beskære billedet.
Komprimeringen lader jeg være "fin", synes ikke der er den store
forskel på bedste og næstbedste komprimering.

JH

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-05-04 18:48

"JH" <spammers@goto.hell> skrev i en meddelelse

> [...]
> Komprimeringen lader jeg være "fin", synes ikke der er den store
> forskel på bedste og næstbedste komprimering.

Komprimeringens effekt på dine billeder ser du først når du zoomer godt ind

et billede på skærmen - eller har dit livs billede og vil have det i størst
mulige
papir-udgave. Men så er det jo lidt sent at lære grænsen at kende....
--
Mvh