Rutchebane på skråning...nemt og billigt??
Fra : Dorte Sahl

Dato : 04-05-04 12:42

Hej NG

Vi har et stort fritidshus hvor der er en lang rimelig stejl skråning. Vi
vil gerne lave en lang rutchebane til ungerne ned ad den skråning, og havde
overvejet at lægge et af de her sorte kloakrør, der ses på legepladser rundt
omkring.

Men, det viser sig at være temmelig dyrt (i vores øjne) - omkring 5000 kr.
for 8 meter rør - selvom det i rutchebanesammenhæng vist er temmelig
billigt, når man ser hvad "originale" rutchebaner koster!! Er der nogen der
måske har nogen idéer/forslag - eller endnu bedre erfaringer i selvbestaltet
rutchebanebyggeri?

Med venlig hilsen
Dorte

Fra : Peter C.

Dato : 04-05-04 14:12

"Dorte Sahl" <nosecret4you@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> måske har nogen idéer/forslag - eller endnu bedre erfaringer i

Hvis du tænker på et sort rør i plast, så skal du da lige vide at man
genererer statisk elektricitet nok til at forsyne en mindre landsby når
man kører igennem sådan et. (Da jeg gik i skole havde min skolegård havde
sådan et af slagsen)

Det var nogle temmelige ubehagelige stød man kunne få, og det satte en
naturlig begrænsning på lysten til at bruge det.
(måske lidt surt at konstatere efter man har sprunget 5.000,- på et )

Syn´s ihvertfald lige jeg ville nævne det !

MVH Peter C:\

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 04-05-04 18:04

On Tue, 4 May 2004 13:42:05 +0200, "Dorte Sahl"
<nosecret4you@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>måske har nogen idéer/forslag - eller endnu bedre erfaringer i selvbestaltet

Mon ikke det kan laves billigere i glasfiber/epoxy?

KS

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-05-04 20:27

wrote:

> [...]
>måske har nogen idéer/forslag - eller endnu bedre erfaringer i selvbestaltet

Dengang jeg var knægt (altså, mindre knægt end nu blev der bygget en
rutchebane her i byen af beboerforeningen. Det var dengang der ikke var
nogen større krav til den slags - lidt over 20 år siden. Rutchebanen
blev bygget med et par gamle telefonmaster i siderne, en plade af
vandfast krydsfiner i bunden, og oven på krydsfineren blev lagt plader
af rustfrit stål. Det fungerede glimrende dengang - og rutchebanen står
der endnu - siderne er dog blevet udskriftet, men pladerne i bunden er
de samme.

Jeg kender dog ikke til prisen på plader i rustfrit stål.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-05-04 20:47

> [...]

Er der nogen der
> måske har nogen idéer/forslag - eller endnu bedre erfaringer i

Støbeplader!
De plader, man bruger til at lave "forme" af, når man støber med cement.

Jeg aner ikke, hvad de koster, men de kan lægges direkte på jorden, og de
forbliver glatte, også selv om mange små støvler med grus under færdes på
dem.
Og hvis de ikke fastgøres, kan de kære små selv kreere rutchebanen efter
lyst.

Men hvordan man laver en 8 m lang sammenhængende bane, der ikke giver ridser
i rumpen i samlingerne?
Det kan jeg ikke fortælle dig.
- Men hvis man gør det, kan ungerne jo altså heller ikke selv møblere om

Hilsen Inger

Fra : Dorte Sahl

Dato : 08-05-04 14:03

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i rumpen i samlingerne?
> Det kan jeg ikke fortælle dig.
> - Men hvis man gør det, kan ungerne jo altså heller ikke selv møblere om

Hejsa

Mange tak for de forskellige gode råd...jeg forsøger mig og ser om der ikke
kommer noget glidbart ud af det *SS*

Hilsen Dorte