Inkassolaens paragraf 10
Fra : jens v

Dato : 04-05-04 12:29

Nogen der kan fortælle mig hvad der stå i inkassolovens paragraf 10?

mvh jens v

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-05-04 12:48

"jens v" <jens_verner@yahoo.com> wrote in message
[klip]
> Nogen der kan fortælle mig hvad der stå i inkassolovens paragraf 10?

§ 10. Før der over for skyldneren må iværksættes andre foranstaltninger med
henblik på inddrivelse af en fordring, skal der til skyldneren være sendt en
påkravsskrivelse, der opfylder betingelserne i stk. 2 og 3, og den i stk. 3
nævnte frist skal være udløbet, jf. dog § 11.
Stk. 2. I påkravsskrivelsen skal tydeligt angives alle oplysninger, som er
nødvendige for skyldnerens bedømmelse af fordringen.

Stk. 3. I påkravsskrivelsen skal angives en frist, inden for hvilken
skyldneren kan indfri fordringen, uden at der foretages foranstaltninger,
hvorved der påføres skyldneren yderligere omkostninger. Fristen skal være
mindst 10 dage fra afsendelsen af påkravsskrivelsen.

Med venlig hilsen

Karina

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-05-04 12:50

jens v skrev:

>Nogen der kan fortælle mig hvad der stå i inkassolovens paragraf 10?

Ja.

Nå, du ville også godt vide hvad der står?

Rtesinfo har alle de danske love:

http://www.retsinfo.dk/index.htm

--
Bertel

Fra : jens v

Dato : 05-05-04 09:50

> [...]
> foranstaltninger, hvorved der påføres skyldneren yderligere
> omkostninger. Fristen skal være mindst 10 dage fra afsendelsen af

Tak for hjælpen. Hvordan skriver man paragraffer med et tegn?

mvh jens v

Fra : Kristian Thy

Dato : 05-05-04 11:10

jens v uttered:
> Tak for hjælpen. Hvordan skriver man paragraffer med et tegn?

Tænker du på §? Den sidder på knappen lige under escape på mit
keyboard sammen med ½. Hold shift nede for at få §.

\\kristian
--
Don't look back, something might be gaining on you.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-05-04 11:42

jens v skrev:

>Tak for hjælpen. Hvordan skriver man paragraffer med et tegn?

§§

Tasten sidder helt til venstre i den næstøverste række.

--
Bertel

Fra : jens v

Dato : 05-05-04 12:43

> §§
>
> Tasten sidder helt til venstre i den næstøverste række.
>
> --
> Bertel

Undskyld det var mig der sov

mvh jens v