astra 2,0 gsi rust?
Fra : PCkurt

Dato : 04-05-04 10:56

Hej

Skal ud at se på en rød Astra 2,0 GSI 3 dørs fra 1995.

Hvor ruster de nemt, og hvad skal man specielt kigge efter på denne model??

Fra : Tom

Dato : 04-05-04 15:41

> Skal ud at se på en rød Astra 2,0 GSI 3 dørs fra 1995.
>
> Hvor ruster de nemt, og hvad skal man specielt kigge efter på denne
model??

opel vectra og astra af nævnte årgang skulle i flg. fdm være særlig slemme
med at ruste. Det gør jo heller ikke sagen bedre at de knækker tandremme
oftere end andre bilmærker.
Tror nok jeg kunne finde alternativer, set i lyset af den "indsats" opel gør
for at løse problemerne.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-04 20:20

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> oftere end andre bilmærker.
> Tror nok jeg kunne finde alternativer, set i lyset af den "indsats" opel

Jeg har aldrig hørt om en tandrem der knak før tid på en X20XEV... dermed
ikke sagt at det ikke er sket :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94 <- nu med aluer

Fra : Christian Hansen

Dato : 05-05-04 16:37

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> med at ruste. Det gør jo heller ikke sagen bedre at de knækker tandremme

Tom hør nu lige efter her :)
Jeg tror jeg har haft det skrevet et _par_ gange før - det er KUN 1.6 16v'en
der knækker/knækkede rem'en før tid.
Hvis de ellers knækker skyldes det nedslidt remstrammerhjul.
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk