Ekstra linje
Fra : Jacob

Dato : 01-05-01 00:14

Hej.
Hvor meget koster det at have en ekstra telefonlinje? Og hvor omfattende er
oprettelsen? Jeg mener om de skal tilslutte noget ude i jorden hvis den
eksisterende linje er under 5 år? Det burde vel ikke være nødvendigt da jeg
kan se at der er flere ledninger i overskud i det kabel der kommer ude fra
tilslutningspunktet? Så det er vel bare at montere et ekstra stik og få
oprettet en linje til???

--

Hilsen/Regards Jacob - http://home.get2net.dk/dx

Fra : ... Allan Møller ...

Dato : 01-05-01 07:48

> Hvor meget koster det at have en ekstra telefonlinje? Og hvor omfattende
er
> oprettelsen? Jeg mener om de skal tilslutte noget ude i jorden hvis den

Da jeg for nogen år siden fik en ekstra telefonlinje kostede det omkring
1300 for oprettelsen.
Den gang skulle de grave det halve af vejen op og gennem et par haver for at
ende hos mig.
Men prisen er var den samme uanset hvor meget de skal grave. Sådan er det
ved stadigvæk.

Allan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-01 08:43

"Jacob" <(remove)dx@get2net.dk> skrev:

>Hvor meget koster det at have en ekstra telefonlinje?

Den nemmeste og billigste løsning er formodentlig at du får ISDN.
Derved råder du over to helt separate linjer, selv om det kører
på ét sæt kabler. Pris: næsten gratis oprettelse (ved ikke hvad
der kører af tilbud lige nu) og 150 kr. ekstra i kvartalet. En
helt ny linje vil koste ca. 400 kr. i kvartalet.

Et ekstra nummer er muligvis gratis for tiden, men koster 25 kr.
i kvartalet som normalpris.

Du kan slutte dine nuværende telefoner til det ISDN-modem der
hører til TDC's pakke. Det kan være at du skal trække noget
ekstra lednin i huset.

>eksisterende linje er under 5 år? Det burde vel ikke være nødvendigt da jeg
>kan se at der er flere ledninger i overskud i det kabel der kommer ude fra
>tilslutningspunktet?

Nej, du kan overhovedet ikke se hvilke ledninger der er ført helt
til centralen eller hvad de er forbundet til.

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min

Fra : Jacob

Dato : 01-05-01 16:35

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Den nemmeste og billigste løsning er formodentlig at du får ISDN.

Ja undskyld det burde jeg måske have skrevet. Jeg har isdn og det er det jeg
overvejer at nedlægge men jeg vil helst ikke miste mit ekstranummer. Men med
de priser du nævner så kan det vist bedst betale sig at beholde isdn.
Grunden til at jeg ville nedlægge min isdn linje er at jeg egentlig ikke har
så stort Internet forbrug mere og at jeg gerne ville have vis nummer til at
virke på min hcc igen da jeg desværre kun har mulighed for at benytte
visnummer hvis det er en talende nummerviser.

--

Hilsen/Regards Jacob - http://home.get2net.dk/dx

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-01 20:16

> [...]

>de priser du nævner så kan det vist bedst betale sig at beholde isdn.

Hvis du har TDC, kan du evt. forhøre dig om hvad "nummerbestemt
ringning" kan. Det er noget fusk der gør at man med en linje kan
få to forskellige ringesignaler med to forskellige numre.

--
Bertel

Fra : Tower

Dato : 02-05-01 12:44

Bertel Lund Hansen skrev
> Hvis du har TDC, kan du evt. forhøre dig om hvad "nummerbestemt
> ringning" kan. Det er noget fusk der gør at man med en linje kan
> få to forskellige ringesignaler med to forskellige numre.

Jep, og dermed virker de med almindelige telefoner. Når det ene nummer
ringer siger telefonen "rrrriiiiinnnng ...... rrrriiiiinnnng ......
rrrriiiiinnnng", altså som en almindelig telefon. Når det andet nummer
ringer er ringelyden "ring ring ring ring", altså kortere ring og kortere
pauser.

Nogle telefonsvarere, heriblandt min, kan ikke reagere på ringetonen med den
hurtige kadance.

Denne service udbydes mig bekendt kun af TDC og koster ikke alverden. Men
den kan jo heller ikke sammenlignes med en ekstra linie.

-Tower

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-05-01 13:29

Tower skrev:

>Denne service udbydes mig bekendt kun af TDC og koster ikke alverden. Men
>den kan jo heller ikke sammenlignes med en ekstra linie.

Næ, men vi har jo heller ikke fået at vide hvad meningen egentlig
er.

--
Bertel

Fra : Jacob

Dato : 02-05-01 15:13

> Hvis du har TDC, kan du evt. forhøre dig om hvad "nummerbestemt
> ringning" kan. Det er noget fusk der gør at man med en linje kan
> få to forskellige ringesignaler med to forskellige numre.

Ja men det er nødvendigt med to linjer da jeg har to bygninger her her på
grunden med hver sin telefon. Nå konklusionen må vist være at jeg beholder
min isdn forbindelse men at jeg prøver et andet isdn modem med analoge
udgange så jeg kan få hcc'ens nummerviser til at snakke.
Tak for svarene.

--

Hilsen/Regards Jacob - http://home.get2net.dk/dx

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-05-01 15:40

"Jacob" <(remove)dx@get2net.dk> skrev:

>Ja men det er nødvendigt med to linjer da jeg har to bygninger her her på
>grunden med hver sin telefon.

Uden at det skal lyde for surt - og det er også lige så meget
ment i almindelighed:

Jo mere præcist man beskriver sin situation og sine ønsker, jo
nemmere er det at hjælpe.

Jeg tror også at det bedste er at beholde ISDN, men det har vel
ikke så meget med separate bygninger at gøre. Du har jo kun ét
hovedstik alligevel.

--
Bertel

Fra : Jacob

Dato : 04-05-01 05:42

> Jo mere præcist man beskriver sin situation og sine ønsker, jo
> nemmere er det at hjælpe.

Korrekt men jeg synes nogle gange det er svært at få det hele med i første
indlæg. Men det er da naturligvis det bedste at have alle detaljerne med
første gang.

> Jeg tror også at det bedste er at beholde ISDN, men det har vel
> ikke så meget med separate bygninger at gøre. Du har jo kun ét
> hovedstik alligevel.

Som det er nu står diva'en her i den bygning hvor jeg opholder mig og jeg
har koblet en analog telefon på. I den anden bygning er der ganske rigtigt
ie noget stik så det klares altså med en trådløs telefon hvor basen står her
og håndsættet er i den anden bygning. Nå men lad os bare slutte tråden her.
Jeg beholder mit isdn det med to (rigtige) linjer ser jo ud til at blive
vildt dyrt.
Tak for svarene.
--

Hilsen/Regards Jacob - http://home.get2net.dk/dx

Fra : jan steen sørensen

Dato : 02-05-01 07:45

> [...]
>virke på min hcc igen da jeg desværre kun har mulighed for at benytte
>visnummer hvis det er en talende nummerviser.

Hvad med at bruge en Terminal Adaptor ("ISDN-MoDem") der har nummer
præsentation med ud på de analoge a/b porte?
Jeg ved at visse TA'er har denne funktion (endda nogle Eicon Diva'er).

Jan

Fra : Jacob

Dato : 02-05-01 15:07

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med at bruge en Terminal Adaptor ("ISDN-MoDem") der har nummer
> præsentation med ud på de analoge a/b porte?
> Jeg ved at visse TA'er har denne funktion (endda nogle Eicon Diva'er).

Det har min diva også men som der har været skrevet om før så er hcc'en og
diva ikke så meget for vire sammen med hensyn til visnummer. Men det kunne
jo være jeg skulle forsøge at teste min hcc på et lasat speed ii eller et
andet isdn modem.

--

Hilsen/Regards Jacob - http://home.get2net.dk/dx

Fra : jan steen sørensen

Dato : 02-05-01 19:38

> [...]
>jo være jeg skulle forsøge at teste min hcc på et lasat speed ii eller et

Eller prøv at bringe den ind til en Telebutik, kan være de kan hjælpe - evt.
opdatering?
Jan

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 03-05-01 07:07

Har selv HCC og Lasat speedII modem de virker ikke sammen telebutikken kan
ikke hjælpe siger de.

Med venlig hilsen

Johnny

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-05-01 10:35

"Jacob" <(remove)dx@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> diva ikke så meget for vire sammen med hensyn til visnummer. Men det kunne
> jo være jeg skulle forsøge at teste min hcc på et lasat speed ii eller et
> andet isdn modem.

Jeg har bedst erfaring med Lasat Speed II. Men HCC er _overdrevet_ pernippen
med vis-nummer signalerne.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen