Ciao trækker dårligt. Hjælp
Fra : Nicky Precht

Dato : 04-05-04 09:56

Jeg er stadig grøn indenfor knallerter.

Jeg købte en billig Ciao. Den gik i stykker og jeg har siden haft den
skilt ad 10-12 gange.
Nu kører den igen, men den trækker dårligt.

Den accelererer *meget* dårligt ved start.
Den går ud ved tomgang.
Den hostede lidt en overgang da jeg kørte på den igår efter
reparationen: rrrrrrrr poh rrr poh rrr poh rrrrrrrrr.

Jeg skiftede alt det elektriske bag (og incl) svinghjulsmagneten.

Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal justere på, og hvor meget og
hvilken vej.

Er den nogen med bedre erfaring, end mig, der kan vejlede?

Fra : Preuthun

Dato : 05-05-04 22:08

> Jeg er stadig grøn indenfor knallerter. -- OK. DET HAR VI ALLE VÆRET
ENGANG.

> [...]
> hvilken vej.
>
> Er den nogen med bedre erfaring, end mig, der kan vejlede?

Hej heldige Nicky.
En Ciao.... Jeg kender flere som har kørt Ciao, og som syntes det var en
skøn knallert, så den oplevelse håber jeg også du kan få, når du får den på
mærkerne igen.

Der er flere her i gruppen som har masser af erfaring, og som sikkert gerne
vil hjælpe.

Selv ville jeg også gerne, men det du skriver er svært at forholde sig til,
fordi når du fx. skriver: "Den gik i stykker og jeg har siden haft den skilt
ad 10-12 gange", bliver man som læser ikke klogere. Eller denneher: "Den
hostede lidt en overgang da jeg kørte på den igår efter reparationen:
rrrrrrrr poh rrr poh rrr poh rrrrrrrrr". Hvilken reparation? Og hvad betyder
lydordene?

Hvis du ønsker et godt svar, skal du komme med et godt spørgsmål, som
indeholder en god beskrivelse af problemerne og symptomerne. Og du må os
fortælle præcist, hvad du har prøvet selv, og fortælle hvordan det virkede.
Du må altså i blækhuset igen. Så skal det nok lykkes.

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : Ulf

Dato : 25-05-04 13:18

"Preuthun" <preuthun@email.dk> wrote in message news:<c7blkb$2gjc$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> fortælle præcist, hvad du har prøvet selv, og fortælle hvordan det virkede.
> Du må altså i blækhuset igen. Så skal det nok lykkes.

Hej..

Hvis det er den gamle model Ciao, så prøv evt. at lægge 3 stk. 25 øre,
ind i stemplet, så skal du se løjer...

PS. Ved ikke om det er rigtigt, da en ven har fortalt det..!
Men kan sige at hans kører skide godt.

Ulf