Montering af inderdør
Fra : H.S.

Dato : 04-05-04 09:41

Når man nu har lavet en ny indvendig væg, og skal have sat en dør i den, og
man kun kan finde dørkarme som er 7 cm smallere end den væg man har lavet
er, hvad gør man så ? Det er jo ret svær at lave gerichter, hvis dørkarm og
væg ikke er lige 'dybe' (brede) ?

Nogen der har et par gode forslag ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : thomas andersen

Dato : 04-05-04 10:57

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen der har et par gode forslag ?

> Henrik
> Aloe Vera og produkter til personlig pleje:

du sætter en liste på ca 1 cm fra inderkant af karm hele vejen rundt med en
bredde der passer til væggens tykkelse på begge sider, derefter monterer du
gericht på denne liste.

Thomas

Fra : H.S.

Dato : 04-05-04 14:33

"thomas andersen" <thomas.andersen.fjern denne tekst.@electrolux.dk> skrev i
en meddelelse news:40975a2a$0$254$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
en
> bredde der passer til væggens tykkelse på begge sider, derefter monterer

Det er selvfølgelig en løsning.

På den anden side.... når man nu har en 'pæn' ny malet væg - behøver man så
at lave gerichter også ? - Hvis man ny formår at lave en pæn overgang mellem
dørkarm og væg ? Eller vil man 'altid' lave gerichter ?

Fra : anders majland

Dato : 04-05-04 10:14

> Når man nu har lavet en ny indvendig væg, og skal have sat en dør i
> den, og man kun kan finde dørkarme som er 7 cm smallere end den væg
> man har lavet er, hvad gør man så ?

Hvor bred er din væg ? Jeg har fornyligt købt 140mm karme i den lokale
trælast.

Det er jo ret svær at lave
> gerichter, hvis dørkarm og væg ikke er lige 'dybe' (brede) ?
> Nogen der har et par gode forslag ?

Sæt døren ud til den ene side og fuld ud med en liste i passende
tykkelse.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : H.S.

Dato : 04-05-04 14:33

meddelelse news:40976e1c$0$18973$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvor bred er din væg ? Jeg har fornyligt købt 140mm karme i den lokale
> trælast.

Bredden er 120mm

Fra : anders majland

Dato : 04-05-04 15:00

> Bredden er 120mm

Så burde det ikke være et problem at få en karm der passer.... Mine er
fra Swedoor-Kilsgaard og som sagt købt i den lokale trælast
(http://www.swedoor.dk/)