Andet multimedie
bentjuul 3670
Blåt skær
Fra : [NH]7H

Dato : 04-05-04 08:24

Hej alle

Jeg har fået taget et par billeder med et ok digi, men problemet er at alle
billederne er meget blå. Det er som om der ligger et blåt skær hen over det.

Er der nogle muligheder for at få dette fjernet?

Jeg har adobe photoshop 7.0

Tak

Bo

Fra : RoJo

Dato : 04-05-04 10:21

"[NH]7H" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det.

> Er der nogle muligheder for at få dette fjernet?

Tryk ctrl+m -> i channel vælger du blue.
Ved at trække lidt i kurven kan du justere mængden af blå i billedet.
Muligvis kan du klare det ved at trykke på knappen "auto"

Prøv dig frem til du kommer til det bedste resultat

Mvh RoJo

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 05-05-04 08:03

> [...]
det.

> Er der nogle muligheder for at få dette fjernet?

I adskillige digitalkameraer findes indstillingsmuligheder, som blandt andet
omfatter
lysforholdene - eller rettere hvidbalancen.
Et tip kunne være at lade kameraet indstille til brug i sollys - også ved
indendørs optagelser.
Om det anvendte kameras muligheder - også ved brug af automatik, er der med
de få
oplysninger, der foreligger, ikke andet at henvise til den medfølgende
brugsvejledning.

Måske ville et besøg i den særlige brugergruppe, som omhandler foto, være en
god hjælp.
(Opfat nu denne henvisning som en venlighed i bestræbelserne på at hjælpe)
Gruppen hedder dk.fritid.foto --- her er mange gode bud på hjælp.

Det omtalte billedbehandlingsprogram er fremragende, men det kunne være
fint, om
grundmaterialet var så nært det optimale, inden efterbehandlingen finder
sted.

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Kolding Kammerorkester: