Politiet gør det - Vi frarådes det.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-05-04 07:32

På vej mod Rødby i aftes kl. 20:00 var der kontrol på broen ved Herfølge. De
havde godt nok travlt.

Det var i nordgående retning, og med mc'er som fangere.

Det der undrer mig er, at de 4 jeg så, som blev standset, bare stod i
nødsporet og tegnede og forklarede.

Når de kloge ellers udgiver 10 gode tip om motorvejskørsel, så er det ene
stort set altid:

Bryder vognen ned, stands da i nødsporet, sæt trekant op og gå selv ud på
den anden side af autoværnet.

Det er åbenbart ikke lige så farligt, når det skæpper i kassen.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-04 09:05

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> den anden side af autoværnet.
>
> Det er åbenbart ikke lige så farligt, når det skæpper i kassen.

De havde vel fuld læder-eller kevlardragt på:
Så er de lettere at samle sammen for Falck.
--
Møller

Fra : Claus Smith

Dato : 04-05-04 10:22

> De havde vel fuld læder-eller kevlardragt på:
> Så er de lettere at samle sammen for Falck.
> --
Jepper, så er de sgu da i det mindste nemmere at putte ned i den sorte
pose....hmmmmmm...!

Claus Smith - Volvo 440

Fra : anders majland

Dato : 04-05-04 13:52

> Det der undrer mig er, at de 4 jeg så, som blev standset, bare stod i
> nødsporet og tegnede og forklarede.

De burde nok udstyres med nogle skilte som deres tyske kollegers "bitte
folgen" så de kan tage folk med til næste afkørsel ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-05-04 16:52

fra www.jp.dk:

Politiet udsætter bilister for livsfare

Direktør i Rådet for Større Færdselssikkerhed, Rene la Cour Sell,
opfordrer politiet til at ændre adfærd, når de udskriver fartbøder til
bilister på motorvejene. Sørgelige erfaringer viser nemlig, at det er
livsfarligt at opholde sig i nødsporet.

- Hvert eneste år er der indtil flere personer, der bliver dræbt, mens
de opholder sig i nødsporet. Politiets adfærd meget kedelig, siger Rene
la Cour Sell.

- Vi prøver at lære bilisterne, at de ikke skal standse i nødsporet,
fordi et barn i bilen skal tisse. At et barn skal tisse er ikke nød, og
fartbøder er i samme kategori, det er heller ikke nød. Det er lige så
farligt for betjenten, som for den, der skal tisse, siger Rene la Cour
Sell.

Fly

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-05-04 17:06

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse news:h0ff90pat4o4r8qtdrrjrmnrmo0aoob4h4@4ax.com...

> [...]
> fartbøder er i samme kategori, det er heller ikke nød. Det er lige så
> farligt for betjenten, som for den, der skal tisse, siger Rene la Cour

..... og så må man heller ikke pisse på betjenten

/Jakob

Fra : Peter Weis

Dato : 04-05-04 18:03

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
> fartbøder er i samme kategori, det er heller ikke nød. Det er lige så
> farligt for betjenten, som for den, der skal tisse, siger Rene la Cour

Endeligt noget fornuftigt fra ham.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-04 22:13

> Direktør i Rådet for Større Færdselssikkerhed, Rene la Cour Sell,
> opfordrer politiet til at ændre adfærd, når de udskriver fartbøder til
> bilister på motorvejene.

Det fjols udtaler sig om alverdens ting, som han ikke har forstand på.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Tom

Dato : 06-05-04 16:30

> Det fjols udtaler sig om alverdens ting, som han ikke har forstand på.

har har da ellers selv fået fartbøder i bebygget område.

--
Tom

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 05-05-04 19:57

> [...]
> den anden side af autoværnet.
>
> Det er åbenbart ikke lige så farligt, når det skæpper i kassen.

Tjaeh - det er også farligt at spise smør og nakkekoteletter. I forrige uge
kørte politiet også 130 km/t på Helsingør motorvejen - i denne uge er man en
fuldstændig forrykt fartpsykopat hvis man gør det sammme - sådan er der så
meget.