Sci-fi Quiz......
Fra : Michael Hansen

Dato : 03-05-04 23:34

Faldt lige over denne quiz site om scifi themes - er måske ikke
verdensklasse layout mæssigt, men hva' pokker en quiz går man jo ikke udenom

http://www.scifiquiz.freeuk.com/index2.html

vh
Michael

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 04-05-04 23:16

> Faldt lige over denne quiz site om scifi themes - er måske ikke
> verdensklasse layout mæssigt, men hva' pokker en quiz går man jo ikke
udenom

> http://www.scifiquiz.freeuk.com/index2.html

Ganske underholdende :)

Bare irriterende man ikke kan så svarene på dem man svarer forkert, eller at
den ikke tager højde for alternative stavemåder. Jeg fik fejl ved "Stargate
SG1" fordi jeg stavede det "Stargate SG-1" !!

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : J

Dato : 04-05-04 23:30

"Johnny Jakobsen" <btzSLET@area42.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
"Stargate
> SG1" fordi jeg stavede det "Stargate SG-1" !!

Den kan jeg slå: Jeg fik fejl i "Red Dwarf" fordi jeg stavede den "Red
Dwarf"!
Hva' fa'en?!?

Jonas

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-05-04 13:11

J wrote:
> at
> "Stargate
>
> Den kan jeg slå: Jeg fik fejl i "Red Dwarf" fordi jeg stavede den "Red
> Dwarf"!
> Hva' fa'en?!?

Såhut jeg visker fik jeg da rigtigt, fordi jeg have stavet den
som "Red Dwarf"...

Men der er en elendigt udført quiz. Der burte være en "dispute!"
knap, som man kunne trykke på, ud for hvert spørgsmål hvor man
har skrevet noget og fået at vide at man har svaret forkert,
sådan at ens svar kan bedømmes af et menneske.

--
Peter Knutsen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-05-04 13:37

On Thu, 06 May 2004 14:10:49 +0200, Peter Knutsen <peter@knutsen.dk>
wrote:

> [...]
>har skrevet noget og fået at vide at man har svaret forkert,
>sådan at ens svar kan bedømmes af et menneske.

Nydelsen ligger vel i at vide, at man har ret, og ikke at få andre
mennesker til at sige "Ja, vi tog fejl, undskyld"?

(så da hellere lidt fejltolerance)

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: "Der er et yndigt land" (og ikke "Det er et yndigt land")

Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-05-04 18:23

Peter Brodersen wrote:
> (så da hellere lidt fejltolerance)

Hvis man begynder at indbygge fejltolerance i form af flere svar
der alle er korrekte, f.eks. "Stargate 1" og "SG-1", så øger man
jo bare presset på dem der afgiver et korrekt svar men som ikke
er med på listen over hvad quizmesteren nu har forudset.

Husk på at siden er en *konkurrence*, hvor man indtaster sit
brugernavn, i håbet om at opnå den højeste score nogensinde.

Da jeg selv havde på fornemmelsen at det var elendigt
konstrueret, mht. alternative stavemåder, så valgte jeg at
konkurrere under et påtaget navn (såhut jeg visker: "username"),
for ikke på urimelig basis at miste anseelse.

--
Peter Knutsen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-05-04 18:58

On Mon, 10 May 2004 19:23:16 +0200, Peter Knutsen <peter@knutsen.dk>
wrote:

> [...]
>jo bare presset på dem der afgiver et korrekt svar men som ikke
>er med på listen over hvad quizmesteren nu har forudset.

Jeg tænkte mere på lidt procentvis stavefejlstolerance. Det har virket
fint nok i andre quizzer med enkelte undtagelser - eller rettere, det
har helt sikkert øget quizzernes anvendelighed.

>Husk på at siden er en *konkurrence*, hvor man indtaster sit
>brugernavn, i håbet om at opnå den højeste score nogensinde.

Det er jo om ikke andet stadigvæk bare en tilfældig hjemmeside med en
quiz på. Der er jo heller ikke noget, der forhindrer én i at deltage
flere gange eller få hjælp undervejs eller... Så det med at skulle
have menneskelig bedømmelse ind over, det er måske lidt ude af
proportioner i betragtning af at det blot er en tilfældig netquiz.

> [...]
>konkurrere under et påtaget navn (såhut jeg visker: "username"),
>for ikke på urimelig basis at miste anseelse.

Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg ikke, du går glip af nogen
jobmuligheder, venner eller kærester fremover, blot fordi en side
tilfældigvis har ranket dig lidt lavere, end du selv mener er fair...

Men sådan har folk jo så forskellige indgangsvinkler til quizzer. Jeg
tager dem mest for at teste mig selv (og evt. for at få lidt mere
vilkårlig trivia-viden), og ikke så meget for at score street cred fra
en måske ikke-eksisterende mængde folk.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-05-04 00:55

Johnny Jakobsen wrote:
> [...]
> den ikke tager højde for alternative stavemåder. Jeg fik fejl ved "Stargate
> SG1" fordi jeg stavede det "Stargate SG-1" !!

Jeg fik fejl ved Highlander fordi jeg skrev "Highlander 1".

Desuden får man får mange hints fra spørgsmålsteksten. Derfor
deltager deltager jeg kun for sjov, det giver ingen mening at
forsøge at opnå highscore, i eget navn, med en så dårligt
konstrueret quiz.

--
Peter Knutsen