Montering af dæk i Tyskland
Fra : Henrik Davidsen

Dato : 03-05-04 23:24

Hejsa

Ja jeg har lige et lille tillægsspørgsmål til min forrige posting.

Er der nogen der har erfaring med at tage fx et baghjul med til Tyskland, og
så købe et nyt dæk dernede, og få det monteret med det samme? Kan det mon
overhovedet lade sig gøre, hvis ja, hvad koster det så ca., og hvor kan man
få det gjort?

Jeg tænkte nemlig at man måske ville kunne spare en ekstra skilling, hvis
man lige tog hjulet med derned, og så fik det monteret dernede også. De
danske værksteds-priser er jo ikke lutter småsten.

Nogle der har prøvet det?

/Sjang

Fra : Freddy Lang

Dato : 04-05-04 01:11

Henrik Davidsen wrote:
> [...]
> hvis man lige tog hjulet med derned, og så fik det monteret dernede
> også. De danske værksteds-priser er jo ikke lutter småsten.

Jep, hos Biker Outfit ligger der også en anden forretning, i samme bygning,
bare i stueetagen (Biker Outfit er ovenpå). G. Wilhelmsen Motorradtechnik.

http://www.motorradtechnik.de

Der har jeg fået monteret dæk. De klarer det med det samme. Besparelsen på
et dæk alene kan næsten betale turen derned (mit eksempel, et Metzeler
M1-Sportec 160/60 ZR 17, dansk pris vejl. 1895,- , hos Wilhelmsen godt
1100,-). Monteringen tager de vistnok 10 EUR for, så det er jo ikke det, der
vælter budgettet. Flinke mennesker også. Kan klart anbefales. De har
derudover lidt forskellige ting i forretningen. Jeg havde forøvrigt en
pudsig oplevelse med dem: Jeg ville have nyt kåbeglas til min SV, og sendte
dem derfor en mail med en forespørgsel på lige netop det kåbeglas, jeg var
interesseret i, og om det var noget de evt. kunne skaffe hjem. Der gik nogle
dage, og så fik jeg en mail fra dem, at kåbeglasset var ankommet, og hvornår
jeg ville komme og hente det. Det pudsige var, at jeg ikke direkte havde
bestilt det, jeg ville blot høre om pris og evt. hjemtagen. Men skidt, for
også der var der en fin besparelse. Kåbeglasset kostede herhjemme 895,- mens
prisen dernede blev på lige omkring 630,-

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-05-04 23:46

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> writes:

> [...]
> bare i stueetagen (Biker Outfit er ovenpå). G. Wilhelmsen Motorradtechnik.

Det har jeg også, men man skal lige være opmærksom på at de har lukket
onsdag formiddag. De tager ikke Visa (stor forskrækkelse), men Dankort
(pyha, spøgefuld ekspedient). Ekspedienten talte forresten fint
engelsk. Flinke mennesker, fin butik og rimeligt let at
finde (Oeversee er en ret lille by).

Nåja, da jeg var dernede rendte jeg også på Bager her fra gruppen,
ikke den første jeg havde forventet at rende på dernede
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-05-04 06:44

> Nåja, da jeg var dernede rendte jeg også på Bager her fra gruppen,
> ikke den første jeg havde forventet at rende på dernede

I PMC er jeg ellers kendt som halv-tyskeren fordi jeg er vokset op et sted
hvor jeg kunne se til Tyskland, og tit spiller tysk musik som f.eks. Die
Ärzte - Männer sind Schweine eller Torfrock - Beinhart eller Herbert
Grönemeyer - Männer

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X

Fra : Armand

Dato : 05-05-04 18:40

Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> skrev i en

> Nåja, da jeg var dernede rendte jeg også på Bager her fra gruppen,
> ikke den første jeg havde forventet at rende på dernede

Han var da blot hjemme (= mellem Slien og Kongeåen)

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-05-04 08:02

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> I PMC er jeg ellers kendt som halv-tyskeren fordi jeg er vokset op et sted
> hvor jeg kunne se til Tyskland

Nåja, det ved jeg da egentlig godt. Jeg formulerede mig nok lidt
forkert, for jeg havde slet ikke regnet med at se nogen jeg kendte
dernede overhovedet Det er jo laangt væk hjemmefra for sådan en
som mig.

>, og tit spiller tysk musik som f.eks. Die
> Ärzte - Männer sind Schweine eller Torfrock - Beinhart eller Herbert
> Grönemeyer - Männer

*lol* Det eneste tyske jeg hører er lidt Rammstein i ny og næ
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Anders Thorup

Dato : 04-05-04 10:34

Henrik Davidsen wrote:
> [...]
> samme? Kan det mon overhovedet lade sig gøre, hvis ja, hvad koster
> det så ca., og hvor kan man få det gjort?

Jeg tog mit forhjul med ned til G.Wilhelmsen (www.motorradtechnik.de) , og
fik smidt et nyt BT45 på. Det koster 10 euro for montering + afbalancering,
1,50euro for nyt ventil-gummi(det skifter de automatisk, med mindre man ber
dem om ikke at gøre det), samt 2,50euro for at skaffe det gamle dæk af
vejen(de penge kan du spare ved selv at tage det gamle dæk med dig). De gik
i gang med det samme og ca 15-20 minutter senere var det klar.
Ekspedienten var yderst venlig, og han svarede tålmodigt på alle mulige
dumme spørgsmål, og slog priserne op på en masse ting, selvom jeg gjorde ham
opmærksom på at jeg nok ikke lige ville købe andet end dækket i denne
omgang.
Det er en meget flot og veludstyret forretning, og han har selvfølgelig de
FEDESTE cykler stående (eks. MV Augusta, Bennelli(en eller anden lille
racer, der dog ikke var til salg) og alle topmodellerne fra de kendte
mærker)

> Jeg tænkte nemlig at man måske ville kunne spare en ekstra skilling,
> hvis man lige tog hjulet med derned, og så fik det monteret dernede
> også. De danske værksteds-priser er jo ikke lutter småsten.

Du kan rolig tage derned med dine løse fælge, der kan nemt være mange penge
at spare.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
www.dfmc.dk/Anders_Thorup
Honda VFR750F RC24 Perlemorshvid

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 04-05-04 11:17

> Du kan rolig tage derned med dine løse fælge, der kan nemt være mange
penge
> at spare.

Great - det lyder bare godt

Bare sådan lige for kong hans' skyld, er der så nogen der ved hvad det vil
koste at få monteret et dæk i DK? Altså hvis man fx bestiller det i
Tyskland, og så bare vil have en mekaniker til at montere det?

/Sjang

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-04 15:41

Henrik Davidsen wrote:

> [...]
> det vil koste at få monteret et dæk i DK? Altså hvis man fx bestiller
> det i Tyskland, og så bare vil have en mekaniker til at montere det?

Jeg giver (pr. fælg) 150,- for afmonterning af dæk, påsætning af mit eget
medbragte dæk og afbalancering, hos "mit" værksted, når jeg selv piller
hjulene af...
--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=538

Fra : Anders Thorup

Dato : 04-05-04 15:50

Peter Jakobsen wrote:
> Jeg giver (pr. fælg) 150,- for afmonterning af dæk, påsætning af mit
> eget medbragte dæk og afbalancering, hos "mit" værksted, når jeg selv
> piller hjulene af...

I tyskland koster det ialt(inkl. nyt ventilgummi) 14euro = ca. 105kr
Så hvis man bor langt væk fra Flensborg, kan det nok bedre betale sig at få
dækkene tilsendt.

Fra : ptheo

Dato : 04-05-04 23:30

Hej, jeg kan helt tilslutte mig de beskrevne oplevelser med værkstedet/
forretningen G. Wilhelmsen Motorradtechnik. i Oversee ca 10 km syd for
Flensburg .... en helt seriøs betjening ---- og forretning
Et tip .. send dem en mail nogle dage i forvejen og du får et tilbud og en
tid for montering ...... og det holder . ....og vil du spare extra, så
afmonter og monter selv hjulene ... det ser de gerne .

et andet tip ..... boycut de danske dækforhandlere de er i lommen af
Motorcykel-importørerne, der scorer den store gevinst , på din dumhed,
(magegelighed). ....der er mange penge at spare ved at undgå disse
"importører" der sidder på de danske MC dæk......Metzler - Pirelli
(Suzuki-Reinhart) .. Michelin (Honda -Nellemann) , der mener at et sæt
dæk f.eks skal koste mere end 3000.- i DK .... mod at en alm. pris niveao i
EU er 2000.- dkr. , det kan man kalde "svindel" på høj legalt plan ......
kejserens klæder i ny form ..........

check selv priser hos G. Wilhelmsen Motorradtechnik eller postordrefirmaet
http://www.reifenversand.com/..... samt danske dækcentre der kører uden om
MR. 30% eller mere ....de findes nemlig oså ... men lever et stille liv ,
måske i frygt for "importørerne"
Måske er er Karteller i MC dækkkene ..... det tyder på et ?
mvh
ptheo