æv - piv
Fra : Ken Sørensen

Dato : 03-05-04 23:03

Hey

Peugeot Elyseo stor klods... Lortet havde ikke været startet i nogle
måneder, gav batteriet lidt power og så kørte den...... i 10 min ca.
Så skulle vi stille tomgang, men den reagerede ikke rigtig på hverken at
skrue den ene eller anden vej. den kørte ujævnt i tomgang og gik så ud, det
gjorde den et par gange.....og BLOB - så var den død! og har ikke ku få gang
i den siden. ligemeget hvad vi har prøvet med den skrue- kan vi bare ik få
liv i den.

da den kørte - var det med en tunudstødning, nu står den med en helt orig
udst.
luftfilter og karb. er ren.
den står med en 46.5 mm cyl, karburatordysse 80, pivpivpiv

hvad gør jeg??

iøvrigt mangler jeg en starter til den, hvis nogen har en vil jeg gerne
købe, for det er vist ikke den samme starter som til speedfight

men hvad gør jeg . æv

ALLE forslag modtages med kyskyskys kyshånd ;)

Fra : Ken Sørensen

Dato : 03-05-04 23:06

den soder også tændrøret helt vildt til

Fra : Hekto

Dato : 03-05-04 23:08

Ken Sørensen wrote:

> [...]
>
> men hvad gør jeg . æv
>
> ALLE forslag modtages med kyskyskys kyshånd ;)

Starter med at finde ud af om den får benzin!
Dufter tændrøret, og lukke den vacuumstyrede benzinhane op for
herlighederne?
Er det OK, så dræn svømmerhuset.

.... og prøv igen.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Ken Sørensen

Dato : 03-05-04 23:11

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

den får benz - eller den stinker i hvert fald ved karburatoren af benz og ud
af udstødningen...

Fra : Hekto

Dato : 03-05-04 23:20

Ken Sørensen wrote:
> [...]
>
> orig

> den får benz - eller den stinker i hvert fald ved karburatoren af benz og ud

For stor dyse????

.... svømmeren hænger, lukker ikke ordentligt. Chokeren duer ikke, eller
får ikke 12 volt så den slår fra.

Fra : Ken Sørensen

Dato : 03-05-04 23:25

er du ikke flink lige at tilføje mig på din messenger ken_s123@hotmail.com

Fra : Ken Sørensen

Dato : 04-05-04 00:19

KLIP

kan det have noget at sige at der ikke er monteret nogen starter på den?

Fra : Hekto

Dato : 04-05-04 09:30

Ken Sørensen wrote:
> KLIP

> kan det have noget at sige at der ikke er monteret nogen starter på den?

Nej, kun hvis du i den forbindelse har fået abrudt forbindelsen til
chokeren.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'

Fra : RpR

Dato : 04-05-04 15:27

> hvad gør jeg??

Køber et nyt tændrør. Når du selv siger den soder det til er det meget
nærliggende at tro at tændrøret skal skiftes.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Ken Sørensen

Dato : 04-05-04 19:46

har prøvet et nyt tændrør.... og renset karbu / luftfilter, ladet
batteri....

Fra : RpR

Dato : 04-05-04 20:38

> har prøvet et nyt tændrør.... og renset karbu / luftfilter,
ladet
> batteri....

Så kan det vel næsten kun være fordi i har skiftet potte på den og den nu
ikke kan komme af med gassen på samme lette måde som før.
Du kan prøve at pille luftfilteret af og se om den kan starte uden filter.
Hvis den kan, så skal den ned i dyse.

Fra : Ken Sørensen

Dato : 04-05-04 20:55

den kan heller ikke starte uden filter på...

skal jeg prøve at dysse ned alligevel - pga den lovlige udst.? - den har jo
kørt fint med den dyse der sidder nu..

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 04-05-04 22:42

Friskt benzin? Oktantallet falder jo med alderen og til sidst er det ik til
andet end at pisse i.
Et par måneder kan sagtens slå en tankfuld ihjel...

Fra : Ken Sørensen

Dato : 05-05-04 10:47

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@hottiemail.com> skrev i en meddelelse
> Friskt benzin? Oktantallet falder jo med alderen og til sidst er det ik
til
> andet end at pisse i.
> Et par måneder kan sagtens slå en tankfuld ihjel...

frisk benz......jamen hvorfor har vi så kunne køre på det der e ri tanken.??
og så har vi jo stadig problemet at den soder helt vildt - det har vel ikke
noget at gøre med benz...?

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 05-05-04 20:07

> [...]
tanken.??
> og så har vi jo stadig problemet at den soder helt vildt - det har vel

Jo det har det. Hvis den ikke kan forbrænde benzinen ordentligt så kan den
heller ikke forbrænde olien...
Desuden "skilder" olie og benni sig med tiden. Altså gammel 2takst benzin
smører ikke så godt som nyere...

tap det gamle af og hæld i en reservedunk. køb 1 liter nyt og knald i . Hvis
den kører fint med det så er det der du har problemet. Hvis den ikke gør har
du stadig det "gamle" i en dunk og har derved ikke tabt noget

Fra : Ken Sørensen

Dato : 05-05-04 20:48

> [...]
har
> du stadig det "gamle" i en dunk og har derved ikke tabt noget

det prøver jeg - kan jo bare hælde det gamle på xantia'en....

I'LL be back med en update...