Nyt Grafikkort til Shuttle SS51G Ver. 2.0
Fra : Ukendt

Dato : 03-05-04 21:10

Hej Gruppe

Jeg har lige købt et Shuttle SS51G Ver. 2.0 kabinet, og vil gerne have
et nyt og mere potent grafikkort.

Systemet består af:
Shuttle SS51G 2.0
P4 3.066GHz, 533FSB
512MB PC2700
DVD Brænder
FDD
160GB 5400rpm Maxtor

Jeg køber så et Asus Radeon 9600XT/TVD/128M. Desværre virker kortet
kun perodisk, i POST. Den nyeste BIOS disabler selv det indbyggede
VGA, så her er der ikke noget at komme efter. Hvis jeg monterer et
Matrox G450 ruller det bare der ud af !

Efter at have roddet Usnet og webben igennem (!) er min konklution at
ASUS kortet bruger for meget strøm.

Derfor spørger jeg gruppen om der er nogle der har samme erfaring som
jeg og evt. har gode forslag til hvordan problemet løses, eller
forslag til grafikkort med bare lidt muskler, der ikke bruger så meget
strøm.

Mange hilsner

BennyBad

Fra : Klaus Andersen

Dato : 05-05-04 17:37

Hej jeg tror bare du har været uheldig. Jeg kører selv med SN41G2 og den
klarer snildt et FX5900XT. Det er samme
PSU der sidder i dem.

Så se om du kan ikke låne et ved en bekendt evt og prøv det af....det burde
være muligt.

Ellers kan du bestille en Ultra Low Noise Shuttle PSU hjem, den er noget
stærkere end den der sidder fra start.

Kan evt bestilles ved www.jack-dtp.dk el. www.xploreit.dk

Mvh Klaus Andersen