Egypten (Hurghada) spørgsmål..
Fra : Martin Andersen

Dato : 03-05-04 20:39

Hejsa!

Konen og jeg skal to uger til egypten her lige om snart og jeg har lige
nogle spørgsmål, da vi aldrig har været dernede før..

Hvilken valuta skal man satse på, egyptisk pund eller us dollars?
Strøm: Skal man have noget adaptere med eller er det samme stik som her?

Mvh.
Martin

---

Fra : John

Dato : 03-05-04 21:32

Hej Martin

Vi har selv været 14 dage i egypten ( 1 uge på nilen og 1 uge i Hurgharda)

Og det er vores erfaring, at du kan bruge alle former for valuta... men da
det er et yndet tysk rejsemål prutter de gerne i Euro - men de kan sagtens
overtales til at prutte i danske kr også - ja de fleste kan såmen også mere
dansk end et vist element i vores kongehus...

Men Du og fruen kan glæde jer til en kanon ferie - det havde vi ihvertfald -
det er dog lidt belastende, som alle de handlende vil give hånd og lige vise
ALT hvad de har i butikken - og tror mig de er ikke sådan at ryste af... men
det er nu nogle søde og venlige mennesker.. husk dog altid at have den ene
lomme fyldt med 1 Egypt.pund-sedler til toilet, drikkepenge mv. og den anden
lomme skal være fyldt med spritservietter - fordi jeg har aldrig set så
beskidte penge....

men kanon god tur - og husk nu at tage på en dykkertur - det er en stor
oplevelse - det er godt nok ikke det samme at dykke i Danmark igen, når man
har være i Egypten...

mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-04 06:57

"Martin Andersen" <filer.fjerndette@eatfish.dk> wrote in message

> Strøm: Skal man have noget adaptere med eller er det samme stik som
her?

Samme stik.