Så er det i morgen.....
Fra : Ukendt

Dato : 03-05-04 19:38

kl. 8.00 at der skal fyldes R134a på det klimaanlæg som jeg selv har
monteret i Golfvognen.

Fingrene krydses for at alt virker som det skal og at en del timers arbejde
krones med fornøjelsen ved kold luft fra dyserne.

I øvrigt...

Er der nogen som ved hvad forbindelsen til motorstyringsenheden skal gøre
godt for?

Af diagrammet kan jeg se at den er koblet parallelt med koblingen på
kompressoren så ben 33 & 35 i stikket til motorstyringsenheden gives 12V når
kompressoren kobles til.

Kan det tænkes at det simpelthen handler om at regulere brændstoftilførslen
så motoren kører jævnt i tomgang ved tilkoblet kompressor?

Mvh
Claus

Fra : Tom

Dato : 03-05-04 19:51

> kl. 8.00 at der skal fyldes R134a på det klimaanlæg som jeg selv har
> monteret i Golfvognen.

Jeg skal selv skifte kondensatoren lige så snart den ikke kan køle mere på
grund af den læk som er.

> [...]
>
> I øvrigt...
>
> Er der nogen som ved hvad forbindelsen til motorstyringsenheden skal gøre

Den skal vel skrue op for tomgangen når AC er tilkoblet.
Husk at R134a er sv*nedyrt hos mekkerne

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-04 19:58

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Husk at R134a er sv*nedyrt hos mekkerne

Du mener at jeg skal sikre mig at anlægget er tæt inden det fyldes? ;)

Mvh
Claus

Fra : Tom

Dato : 03-05-04 20:04

> Du mener at jeg skal sikre mig at anlægget er tæt inden det fyldes? ;)

tja de tager ca. 1.000 kr pr. fyldning (også i tyskland)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-04 20:25

> tja de tager ca. 1.000 kr pr. fyldning (også i tyskland)

Ja det læse jeg at du fandt ud af!

Ved du om der gøres andet end at fylde på første gang et anlæg startes op?

Mvh
Claus

Fra : Tom

Dato : 03-05-04 21:01

> Ved du om der gøres andet end at fylde på første gang et anlæg startes op?

ja de trykprøver systemet ved at måle trykfaldet. Men da det tager lang tid
før gassen er rundt i hele systemet så tager testen lang tid at lave. Det
kræver ikke ret meget indsats fra mekanikeren da fyldeanlæget bare står og
passer sig selv under testen.
Og så laver de en læktest med et spormiddel og UV lys. Selvfølgelig skal du
også betale urealistisk meget for spormiddel

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-04 19:32

> [...]
du
> også betale urealistisk meget for spormiddel

Øøøøhhhh jow...

Jeg fik som sagt fyldt anlægget i dag.

Først blev der tilsluttet en vaccumpumpe som stod og sugede i ca. 20 min.
derefter blev anlægget fyldt op med 800g R134a og derpå startet op. Intet
andet end det.

Det bliver interessant at se regningen!

Mvh
Claus

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 04-05-04 19:51

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
brændstoftilførslen
> så motoren kører jævnt i tomgang ved tilkoblet kompressor?

På Audi er det for at evt. justere tomgangen, hvis det er en benzin. Gøres
ikke på diesel, og så for ved enorme belastniner, f.eks. bjergkørsel med
campingvogn eller lign. kobler den klimakompressoren fra for at få fuld
effekt til motoren,

Mvh Thomas.