Dykkerklub i Ålborg
Fra : Asger Nybo Larsen

Dato : 03-05-04 19:14

Hej NG.
En af mine kammerater søger en dykkerklub i Ålborg.
Han er uddannet PADI OWD.
Er der nogen der kender en dykkerklub der er åben for medlemmer med
ovenstående certifikat?

--
Med Venlig Hilsen

Asger Nybo Larsen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 03-05-04 19:13

"Asger Nybo Larsen" <dykning[slet-dette]@indbakke.dk> wrote in message
> [...]
> Han er uddannet PADI OWD.
> Er der nogen der kender en dykkerklub der er åben for medlemmer med

Ålborg Sportsdykker Klub

Se evt. http://aalborgdyk.dk/

Thore

Fra : Julie og Søren

Dato : 03-05-04 21:31

Hej
Han skal være velkommen i Aalborg Svømmeklubs Sportdykkerafdeling (ASS).
Se link :
http://www.aalborgsvommeklub.dk/
Vi har klubaften tirsdag fra 19.30 hvor han kan kommen et smut forbi...
Mvh Søren

Fra : Michael Ove Jensen

Dato : 04-05-04 21:26

Hej

Du har allerede fået svar af Thore, men jeg vil gerne uddybe.

Vi kan ikke umiddelbart optage et OWD medlem i klubben, men vi hjælper meget
gerne med en videreuddannelse.

Størstedelen af vores dykning foregår i Kattegat fra egen kutter. Vi snakker
her om dybder på som for det meste er over 30 meter og tit med
dekompressionsdykning.

Vi har derfor en regel om at en PADI-dykker skal være AOWD og have taget
CMAS** teoriprøve for at have kendskab til de tabeller vi dykker efter,
dekompressionsdykning og DSF's sikkerhedsregler.

Når det så er sagt kommer man også ind i Aalborg områdets mest aktive
dykkerklub.

Se om vores aktiviteter på vores hjemmeside www.aalborgdyk.dk

Med venlig hilsen
Michael Jensen
Kasserer

Fra : Lars K.

Dato : 05-05-04 07:35

In article <4097fbf0$0$199$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
michael.ove@jensen.tdcadsl.dk says...

> [...]
> CMAS** teoriprøve for at have kendskab til de tabeller vi dykker efter,
> dekompressionsdykning og DSF's sikkerhedsregler.

Skal det forstås på den måde at I ikke har plads til folk som dykker max
18 m?
--
Lars

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 05-05-04 09:30

"Lars K." <lkj@person.dk> wrote in message

> Skal det forstås på den måde at I ikke har plads til folk som dykker max
> 18 m?
> --
Det er nok en hård udlægning men ikke helt forkert. Men motivationen skal
nok søges i at langt de fleste dyk i ASK foregår på dybder >18m... hvorfor
man i vedtægterne har fastsat at man skal have CMAS** eller anden
certifikattype på niveau med CMAS** og en bestået CMAS** teoriprøve

Jeg synes det virker ganske fornmuftigt, når man holder sikkerheden for øje,
hvilket man jo altid skal.

Jeg ville da heller ikke mene at det er særligt attraktivt at være medlem i
en klub/forening hvor man ikke kan deltage i langt de fleste af aktiviterne!

Thore

Fra : K.L.Rasmussen

Dato : 06-05-04 22:20

Ja og så er der lige den største og bæste klub i Aalborg :)
www.norresundbysportsdykkerklub.dk

Kig på siden der er alt det du skal bruge, Ja alle er Velkommen i
Nørresundby Sports Dykkerklub.

Mvh K.L.Rasmussen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-05-04 21:43

"K.L.Rasmussen" <Kristian@Rasmussen.tdcadsl.dk-flytmig> wrote in message
> [SNIP].....og bæste klub i Aalborg :)

Ja, I er vist nogle værre bæster ovre ved jer

Thore