Starter driller på Volvo
Fra : Holten

Dato : 03-05-04 18:34

Kun en ud af fem gange snurrer starteren rundt, de andre gange klikker den
blot.
Der er masser af strøm, og når den "tager ved" starter den som en mis, og
selve starteren kører med fin hastighed.

Måske skal jeg indskyde, at det drejer sig om en BM 400 Buster diesel fra
1965.
Har bare set så mange med forstand på Volvo i gruppen, så mon ikke også
denne traktors problemer kan løses her )

MVH

Holten

Fra : Klaus A

Dato : 03-05-04 18:48

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har bare set så mange med forstand på Volvo i gruppen, så mon ikke også
> denne traktors problemer kan løses her )
Du fatter standardværktøj nummer 1 [*1] og udfører operation B [*2] på siden
af starteren. Alternativt kan du skille din starter ad og rense/smøre den
lille aksel og tandhjul.

ad. *1 : 5 punds hammer.
ad. *2 : Bestemt slag (ikke for lidt og ikke for meget).

--
Klaus A
VolvoDriver

Fra : Christian Madsen

Dato : 03-05-04 20:21

On Mon, 03 May 2004 19:48:00 +0200, Klaus A wrote:
> ad. *2 : Bestemt slag (ikke for lidt og ikke for meget).
Et såkaldt 'maskinmesterslag' *GG*

Fra : TG4600

Dato : 04-05-04 07:12

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Har bare set så mange med forstand på Volvo i gruppen, så mon ikke også
> denne traktors problemer kan løses her )

Med den alder, på 'Buster', så kunne det jo også være at kullene i
startermotoren ikke var de aller bedste. Jeg ved ikke hvilken starter der
sidder på sådan en svend, men mon ikke det kan lade sig gøre at skaffe en
ombytter alligevel. Du kan jo starte med at pille den af og tage den med til
en auto-elektrikker, mange af dem plejer at være til at snakke med nå man
kommer med et stykke gammelt mekanik

/TG