omregistrering af 45'er til store (mc) nr.~
Fra : Christina Rudkjøbing

Dato : 03-05-04 17:59

Hej NG.

Er der nogen, der har erfaringer med omregistrering af en 45'er til store
nummerplader, altså så man skal have mc-kørekort for at kunne køre den?
Jeg er ikke interesseret i at få at vide, om det kan betale sig eller ej,
men derimod i konkrete erfaringer...

Hvordan forholder det sig med:

- registeringsafgift
- syn
- forsikring

m.m.

På forhånd tak
Christina R. (Suzuki Zillion)

Fra : Hekto

Dato : 03-05-04 18:44

Christina Rudkjøbing wrote:
> [...]
> nummerplader, altså så man skal have mc-kørekort for at kunne køre den?
> Jeg er ikke interesseret i at få at vide, om det kan betale sig eller ej,

Ikke mange har erfaringer med det, da det nærmest ikke kan lade sig gøre.
Du kan søge, og finde, detailforskrifter for køretøjer, og så begynde at
g¨å den igennem og se hvor meget af det den kan/skal bringes til at
overholde.
Dit næste problem bliver typegodkendelse.

Glem det, og køb en MC, der liger det du vil have, så meget som muligt.

Fra : Jens Kristiansen

Dato : 03-05-04 19:21

Hej
Jeg har ikke personligt erfaring med det, men her er et par nyttige links:

http://www.folmersmc.dk/saadan_indregistreres.htm

http://home.dnepr.dk/tekst/nummerplade/

En 45'er er jo ikke belagt med reg.afgift, så mon ikke det sidste link
dækker meget godt.

Du er jo ikke interesseret i at vide om det kan betale sig, meen man kan
faktisk købe en fabriksny PGO T-REX 110 ccm for 14.995 + lev......

Hilsen
Jens

Fra : Neser

Dato : 04-05-04 12:22

> [...]
> nummerplader, altså så man skal have mc-kørekort for at kunne køre den?
> Jeg er ikke interesseret i at få at vide, om det kan betale sig eller ej,

Der skulle umiddelbart ikke være de store problemer med at få dem lavet om
til MC'er, men da registreringsafgiften er som den er, vil det være
billigere at købe en MC.

Har selv prøvet at høre Told og Skat om hvad man skulle give for en Aprilia
RS50, og der var svaret ca. 10000. hvilket gør den ligeså dyr som en lettere
brugt RS125'er, som er det sjovere at køre på.

- Neser

Fra : RpR

Dato : 04-05-04 15:25

> [...]
lettere
> brugt RS125'er, som er det sjovere at køre på.

Bleh bleh Neser, du glemmer bare det mindretal der har stor fornøjelse i at
skrue i deres maskiner, og som på den måde kan undgå alle tunings relaterede
politi problemer

Men det er skide dyrt, ja.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine