Sikke da noget L***
Fra : Jeanett

Dato : 03-05-04 12:51

Da jeg for lidt over et år siden styrtede noget så grusomt ( i kravlegården
*G*), smadrede jeg min venstre hånd temmelig meget!
1. gang på en mc ALENE, og lille mig krænger lortet på op 60 km/t på en 50 m
lang bane! (og nej jeg er ikke blond ;) - det overrasker vel ikke nogen at
jeg styrter, og når man er på banen 1.gang har man jo ikke handsker på!!!!

Så min venstre hånd, mit MCtøj og venstre ankel var pænt smadrede... - men
det var nu ikke så slemt, det slemme kommer NU - efter ét år.. Jeg kan ikke
bruge venstre hånd særlig meget - og hvor fedt er det når man kører MC??

Nogle gode genoptræningsmetoder - som div. fys. og læger ikke har ved noget
om?

J!

Fra : Carl Dragert

Dato : 03-05-04 13:05

Jeanett wrote:
> Nogle gode genoptræningsmetoder - som div. fys. og læger ikke har ved
> noget om?

Gå ned i den lokale karateklub og tal med dem, der er forskellige øvelser
til genoptræning afhængig af skadetype. Det kan jo ligefrem være at de får
et nyt medlem

--
mvh Carl Dragert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-04 23:45

> Gå ned i den lokale karateklub og tal med dem, der er forskellige øvelser
> til genoptræning afhængig af skadetype. Det kan jo ligefrem være at de får
> et nyt medlem

Tjaa - kan kun give Carl ret. Jeg styrtede i vinters på min mountainbike og
vred skulderen af led. Lægen sagde "ro på i 6 mdr"... 3 uger senere startede
jeg igen på Jiu-jitsu. Den opvarmning og de bevægelser er helt perfekte.
Bare husk at sig at du har problemer med skulderen, knæet eller hvad det nu
er.

Mvh
Allan Rasmussen
Jawa 350
Honda 1100

Fra : Hekto

Dato : 03-05-04 13:39

Jeanett wrote:

> [...]
>
> Nogle gode genoptræningsmetoder - som div. fys. og læger ikke har ved noget

Du har forhåbentlig både sagsøgt kørelæreren og fået penge fra forsikringen?
Nu ved jeg ikke hvad der er sket? Der kan være nerve- og seneskader. Der
kan også være brud der ved heling hæmmer bevægeligheden.
Meget af det, kan man faktisk gøre noget ved.

Hvis du henvender dig hos lægen, og med lidt held får talt for din syge
moster, får du måske en henvisning til en orthopædkirurg, der hvis du
igen snakker .... sender dig på det stedlige sygehus til en anden
orthopædkirurg, der så vurderer om han vil stikke en kniv i dig!
(den tur har jeg prøvet med en skulder og en fod)
Du vil blive spurgt om det forhindrer dig i dit arbejde, og hvad du
arbejder med o.s.v.
Ofte er man ikke så villig til at gøre noget ved skaderne, da en stor
procentdel vurderes at klare sig glimrende og lærer at leve med det.
Samtidig vil sådanne indgreb give langt fravær o.s.v. o.s.v.
Altsammen = du har det jo meget godt, så vi sparer pengene!
Sidst men ikke mindst, kan man komme til at tale med alt fra lammende
uintelligente overlæger nær pensionsalderen, til unge håbefulde
reservelæger, der gerne vil lære lidt håndkirurgi nu når de endelig har
fundet et offer. Vurdér selv hvem der er værdst!!! =

Skal der gøres noget, må du sætte dig ind i tingene, og være meget ihærdig.

Har du fået erstatning, kan du så overveje om ikke din hånd var værd at
ofre et privathospital på. Sådanne skader opstår ofte i forbindelse med
idræt, og så er de straks mere interessante, af een eller anden grund.
Prøv f.eks. at se her:
http://www.skulderdoc.dk/

Endelig kan det være forkortede muskler og sener der giver problemerne.
De kan masseres væk. Glem alt om behagelig nulremassage! Det er noget
der gør ondt som langt ind i h......; men til gengæld hjælper det!!!
Helsehuset i Ballerup har en massør(Alex)der kan dét dér! tlf 44661213
Personligt ved jeg han har hjulpet mange med kronisk hovedpine, whiplash
og lignende skader, mig selv, konen og en kollega inklusive!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : vmx

Dato : 03-05-04 14:22

"Jeanett" <J2H@post.com> skrev i en meddelelse

> jeg styrter, og når man er på banen 1.gang har man jo ikke handsker på!!!!

hvorfor har man ikke det ?

Robert

Fra : tom nielsen

Dato : 03-05-04 15:21

> hvorfor har man ikke det ?
Vel fordi man kører 60km/t i en kravlegård

Tom
alle fra vores MC hold i år havde handsker på i kravlegården

Fra : Klynder

Dato : 03-05-04 15:57

> hvorfor har man ikke det ?
>
> Robert

Måske fordi, det er godt nok at have lidt bedre fornemmelse og føling med
håndtagene end med en stor behandsket hånd :) Der hvor jeg tog kørekort lå
der bare sådan nogle kæmpestore vinterhandsker... lærte jeg ikke og køre
med, før efter jeg fik kortet, hæh...

Mikael Klynder
XJ600N (med katastrofeblink og det hele)

Fra : Lars B Madsen

Dato : 03-05-04 18:47

Klynder wrote:

> [...]
> jeg ikke og køre med, før efter jeg fik kortet, hæh...
>
> Mikael Klynder
> XJ600N (med katastrofeblink og det hele)

Der hvor jeg tog kort (Lange - Aalborg), var der altid fuld tøj på, også
kravlegård. Det burde være et krav hos alle kørelærere..
--
Madsen - SZR 660

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-05-04 20:37

Lars B Madsen wrote:

> [...]

Her hvor jeg tager kortet er det eneste grej de har til rådighed hjelme..
Jeg gad ikke engang undersøge hvad de havde før jeg tilmeldte mig.. Købte
mit eget tøj og hjelm inden jeg gik i gang.
Handsker må jeg sige at jeg aldrig har kørt uden.. Mine fingrer har det med
altid at komme til at fryse, og de tynde læderhandsker jeg har, gør ikke den
helt store forskel.. (Men de tager selvfølgelig en del af afkølingen af
fartvinden).. Men udover kulden, så synes jeg ikke det er speciel vanskeligt
at køre med handsker... men jeg har selvfølgelig også prøvet vinterkørsel
(knallert) med 2 par handsker = fingrene kan næsten ikke bevæges

> Der hvor jeg tog kort (Lange - Aalborg), var der altid fuld tøj på,
> også kravlegård. Det burde være et krav hos alle kørelærere..

Grunden til det ikke er et krav er, at så ville kørelærerne ikke have ligeså
mange elever.. Og det er de ikke ligefrem interesserede i.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Sune

Dato : 04-05-04 00:23

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> Lars B Madsen wrote:
[klip]
> Grunden til det ikke er et krav er, at så ville kørelærerne ikke have
ligeså
> mange elever.. Og det er de ikke ligefrem interesserede i.

Inde hos Metrotrafik i Kbh., låner man en dragt og hjelm.
Derudover har de vistnok 2 krav :
Man køber et par handsker selv (man får ikke lov at køre uden)
Man køber en hjelmhue (billig) som altid skal bruges. Det sørger for at
hjelmene ikke er ulækre indeni.

Alle køreskoler burde kræve, at man kørte med handsker.

--
Vh Sune
Yamaha xj600, Honda vf500FIIf (til salg)

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-05-04 21:10

On Mon, 3 May 2004 13:50:45 +0200, "Jeanett" <J2H@post.com> wrote:

Hej Jeanett

>Nogle gode genoptræningsmetoder - som div. fys. og læger ikke har ved noget
>om?

Det lyder ikke ret godt.
Jeg ved ikke meget om hvor man får repareret den slags skader, men jeg
har set nogen benytte en softball som de masserer når der ikke er
andet at lave.
Det ser ud til at virke.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : brobaek

Dato : 03-05-04 22:20

Steen Gruby wrote:
> Jeg ved ikke meget om hvor man får repareret den slags skader, men jeg
> har set nogen benytte en softball som de masserer når der ikke er
> andet at lave.

Ja, det er set, at folk masserer softball's når der ikke er andet at lave

> Det ser ud til at virke.

Kræver uddybning

/Martin

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-05-04 22:26

On Mon, 3 May 2004 23:19:34 +0200, "brobaek" <martinnews@browi.dk>
wrote:

Hej Martin

>Kræver uddybning

Jeg kender et par ældre rysteribs med problemer der holder motorikken
kørende på den måde
(Knægtene bruger nogle håndtag med fjedre i, men det er vist mest for
"bøffernes" skyld)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 03-05-04 23:04

Steen Gruby wrote:
> [...]
> kørende på den måde
> (Knægtene bruger nogle håndtag med fjedre i, men det er vist mest for

.... og de fås på apoteket i 3-4 'hårdheder'.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-05-04 01:06

Hekto wrote:

> ... og de fås på apoteket i 3-4 'hårdheder'.

Håndtagene? Fjedrene? Eller softball'erne?

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Hekto

Dato : 05-05-04 07:41

Freddy Lang wrote:

> Håndtagene? Fjedrene? Eller softball'erne?

Tha balls - 'man - the balls!!!

Fra : Per Henriksen

Dato : 03-05-04 23:27

> [...]
> jeg styrter, og når man er på banen 1.gang har man jo ikke handsker på!!!!

Hmmm L*** er det........ Afhængig af hvilken form for skader, kan de
formentlig 'udbedres' som der er flere der har nævnt, med en målrettet
indsats. Håber seriøst du får has på problemet. Er selv først lige startet
på MC for halvanden uge siden, og det er ubeskriveligt........

Da undertegnede tog kortet sidste år, var det i 'fuld ornat' stillet til
rådighed af kørelæreren, både i 'kravlegård' og på vej, medmindre man da
selv havde klunset. Burde være obligatorisk.....

Fra : Armand

Dato : 05-05-04 22:06

> [...]
hvor
> fedt er det når man kører MC??
> Nogle gode genoptræningsmetoder - som div. fys. og læger ikke har ved

Jeg brækkede engang højre-hånden ved et mc-uheld, og fik først rigtigt gled
i brugen af den igen efter at have fået mig en ny motorcykel!
Så effektiv var den nødtvungne håndgymnastik med gasgreb og bremse at alene
debut'en på den ny motorcykel (der var en tur til Hamborg, og p.g.a. en
punktering og min første prop-i-udefra-reparation som jeg ikke stolede på
besluttede vi heldigvis for min trætte gashånd at søge nattely ved en
bekendt nord for Hamborg), medførte at fysioterapeuten for første gang
sporede en væsentlig forskel - Derfor har min gentagne succesfulde
anbefaling, til genoptræning af brækket (dog højre) hånd, været at lokke
folk op på en ØV'ert og køre bevidst rundt og rundt i indre by!
Men koblingsarbejdet alene er åbenbart ikke nok for din venstre hånd - Eller
måske kører du i realiteten ikke særligt meget p.g.a. skaden!?
Ifald: Se at komme ud at køre - Det er ren terapi :-|

--
Armand.

Fra : Lund

Dato : 07-05-04 07:38

> [...]
> bruge venstre hånd særlig meget - og hvor fedt er det når man kører MC??
>
> Nogle gode genoptræningsmetoder - som div. fys. og læger ikke har ved

Ja man må tage det søde med det sure , jeg har da en del skader fra en del
ulykker óg har problemer idag med det , med det holder mig ikke fra det
sjove .