Advarsel ved køb af havemøbler
Fra : Peter

Dato : 03-05-04 12:48

I weekenden var jeg ude for at se på havemøbler i teak, og spurgte i
den forbindelse en sælger om deres møbler var FSC mærkede. Dertil
svarede han at man ikke længere mærker med FSC mærket. Det var jeg
temmelig overrasket over, og rettede derfor henvendelse til FSC's
danske kontor. Her kunne de oplyse at den pågældende sælger var fuld
af løgn, og at de generelt havde problemer med den slags firmaer.

Navnet på firmaet er M&M havemøbler, og mit indtryk var at det var et
meget midlertidigt firma - de havde deres udstilling i en tidligere
bilforhandler ( de havde ikke pillet skiltene ned ) og deres
lagerbygning har indtil for nyligt ( at dømme ud for det væltede
til-salg skilt ) for nyligt været til salg. Derfor vil jeg godt stille
spørgsmålstegn ved om firmaet nu også eksisterer næste år, når
eventuelle 2004 kunder har reklamationer på deres varer.

At man sælger ikke-fsc mærkede møbler er jo ens eget valg. Men når man
nu direkte lyver om ordningen overfor kunderne, så mener jeg at man
går over stregen. Derfor denne advarsel.

Mvh.
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-04 13:23

"Peter" <hrstrand@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I weekenden var jeg ude for at se på havemøbler i teak, og spurgte i
> den forbindelse en sælger om deres møbler var FSC mærkede.

Og hvad er det liiige det betyder ???.

Fra : Peter Schroeder

Dato : 03-05-04 13:36

"Jørgen M. Rasmussen" skrev
> Og hvad er det liiige det betyder ???.

Det betyder at træet er skovet af pirater uden hensyn
til miljø og lokalbefolkningen.
Dette gælder for de fleste havemøbler af hårdt træ.
Undtagelsen er dog lige præcis teak som kommer
(kan komme) fra lande der ikke FSC mærker p.gr.a.
"statskontrolleret" skovbrug.
Så sælger kan godt ha' ret...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-04 14:34

On Mon, 3 May 2004 14:35:35 +0200, "Peter Schroeder"
<petersch@vip.cybercity.invalid> wrote:

> "Jørgen M. Rasmussen" skrev
>
> Det betyder at træet er skovet af pirater uden hensyn
> til miljø og lokalbefolkningen.

Det er vist liiiiiige omvendt !!!

--

find clausen
http://www.photopress.dk

Fra : Peter Schroeder

Dato : 04-05-04 08:22

<find clausen> skrev
> Det er vist liiiiiige omvendt !!!

Det var nu ikke-mærket hårdtræ jeg referede til.

Fra : Per H

Dato : 03-05-04 17:02

On 3 May 2004 04:47:44 -0700, hrstrand@hotmail.com (Peter) skrev:

>I weekenden var jeg ude for at se på havemøbler i teak, og spurgte i

Det må være ret dyrt, for teak er ved at være en mangelvare.

--
Vh Per

icq 8212837