Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Søges: Dansk manual til Fuji Finepi
Fra : Søren Friis

Dato : 03-05-04 12:34

Hejsa!

Jeg har købt et Fuji Finepix S7000 i Tyskland, og har derfor ikke fået
en dansk manual med. Der medfølger imidlertid en engelsk, så problemet
er ikke så stort, men hvis der er nogen der ligger inde med en dansk
manual de kan undvære, evt. bare som en PDF-fil, ville det gøre det hele
lidt lettere.

Mvh Søren Friis

Fra : Helge Olsen

Dato : 03-05-04 14:15

"Søren Friis" <soren@_REMOVE_friis.mail.dk> wrote in message
> [...]
> er ikke så stort, men hvis der er nogen der ligger inde med en dansk
> manual de kan undvære, evt. bare som en PDF-fil, ville det gøre det hele

Hvis kameraet ikke er solgt i danmark (registrert hos importør) vil du neppe
få manual fra Fuji. Har et S5000 "gråimport" fra tyskland, og Fuji norge vil
ikke ha noe med det å gjøre.

/Helge

Fra : Jens

Dato : 03-05-04 15:04

> [...]
neppe
> få manual fra Fuji. Har et S5000 "gråimport" fra tyskland, og Fuji norge

Jeg stillede for et par måneder siden spørgsmålet vedr. international
garanti til Fuji DK. Svaret lød bla.:
"For kameraer købt i udlandet gælder følgende:

Garanti ydes, hvis maskinstemplet købskvittering samt originalt, udfyldt
garantikort fra det respektive land (her Tyskland) medfølger kameraet til
reparation.

Til din info følger der ikke nogen dansk brugsvejledning med kameraet, hvis
du køber det i Tyskland. Den kan købes hos os - jeg mener det p.t. koster
kr. 300."

Så kan du ikke leve med den engelske (som iøvrigt frit kan downloades), så
skulle Fuji DK altså kunne hjælpe for den nette sum af kr. 300,-.

Jens

Fra : Søren Friis

Dato : 03-05-04 15:36

> Så kan du ikke leve med den engelske (som iøvrigt frit kan
downloades), så skulle Fuji DK altså kunne hjælpe for den nette sum af
kr. 300,-.

OK... Det lyder jo lidt pebret, men det er da en mulighed. Hvis der er
nogen som støder på et downloadsite med den danske må I gerne sige til

> Garanti ydes, hvis maskinstemplet købskvittering samt originalt, udfyldt
> garantikort fra det respektive land (her Tyskland) medfølger kameraet til
> reparation.

Hmm... Der fulgte ikke noget garantikort med. Surt nok, så jeg skal nok
sende kameraet til Tyskland hvis det går i stykker :-/
Well, så håber jeg bare det ikke gør det!

Mvh Søren Friis

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 05-05-04 09:40

Hej Søren

Jeg har desværre ikke en manual, men et par spørgsmål.
Hvad er dine erfaringer ?
Kan man tage "hurtige" billeder, forstået på den måde, tage det billedet når
man trykker på knappen eller går der ½ sekund ?
Er der andre der har erfaringer, evt om andre kamaraer i samme prisklasse ?

mvh Lars

Fra : Jens

Dato : 05-05-04 09:52

> [...]
> man trykker på knappen eller går der ½ sekund ?
> Er der andre der har erfaringer, evt om andre kamaraer i samme prisklasse

Hej

Har selv fornøjelsen af et S7000Z - med tysk/engelsk manual

Det er temmelig hurtigt; både opstart, autofokus (ikke mindst ved gode
lysforhold), eksponering og håndtering af skrivning/læsning på kortet. Med
store kort ( MagicStor 2.2 GB) er der lidt delay ved læsning, ligesom zoom
på et gemt billede er lidt sløvt.

Jeg tror ikke du finder et konkurrende kamera i samme prisklasse med
tilsvarende kombination af opløsning, zoom-område, optisk kvalitet og
hurtighed. Olympus 5060 kan måske komme på tale, hvis hastighed har 1.
prioritet, men ellers kan jeg varmt anbefale Fuji S7000Z!!

Jens