Skærme
Fijala 3554
Maxhertz på en Phillips
Fra : peter hansen

Dato : 03-05-04 09:47

Har lige købt http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=1750 og
maxhertz står så vidt jeg kan se til 85 Hz på 1920*1440 som jeg er vant til
at arbejde i. Hvorfor er det så lige at jeg kan kun køre den i 60Hz? - det
er sgu et ret ubehageligt billede jeg har mig og vil gerne op i lidt højere
Hz
Desuden har jeg installeret driverne og jeg har været inde for at se om
Windows kunne vise de indstillinger som skærmen ikke kan klare (det plejer
at hjælpe) men feltet er gråt og kan ikke aktiveres.

// Peter

Fra : JK

Dato : 03-05-04 10:25

On Mon, 3 May 2004 10:47:16 +0200, "peter hansen" <wont@tell.you>
wrote:

> [...]
>Windows kunne vise de indstillinger som skærmen ikke kan klare (det plejer
>at hjælpe) men feltet er gråt og kan ikke aktiveres.

Det virker da som om, at driverne til skærmen ikke er blevet windows
bekendt alligevel.

Højreklik på baggrunden, vælg egenskaber, vælg avanceret, vælg
faneblad skærm.

Er driverne til XP (eller til dit styresystem) ? Du kan også vælge
standard plug-and-play skærm, og se hvordan det funker. 85 Hz skal den
da kunne klare i en eller anden opløsning. Det der 1920x1440 er godt
nok en meget speciel en. Hvad med at prøve en mere gængs opløsning.

:-/

mvh

John

Fra : peter hansen

Dato : 03-05-04 11:58

[CUT]
> [...]
> da kunne klare i en eller anden opløsning. Det der 1920x1440 er godt
> nok en meget speciel en. Hvad med at prøve en mere gængs opløsning.

Jeg har installeret de drivere der fulgte med skærmen og derinde hvor du
guider mig hen står der under Monitortype: Phillips Brilliance 202P4 (202P4)

og det er jo som sådan rigtigt nok

Driver provideren er Philips Electronics og de er fra 04-01-2002 med
driverversion 1,0,0,0
Digital signer er Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher og det
i sig selv skulle vidst gøre den kompatibel

Alligevel er screen refreshrate nedtonet og kan ikke ændres end til andet
end 60Hz

1920*1440 overholder da aspect ratio så vidt jeg ved.

// Peter

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-05-04 16:27

"peter hansen" <wont@tell.you> crashed Echelon writing

> [...]
> Digital signer er Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher
> og det i sig selv skulle vidst gøre den kompatibel

DCC info aktiveret eller deaktiveret og understøtter skærmen udveksling af
disse oplysninger?

--
Bjarke Andersen

Fra : peter hansen

Dato : 03-05-04 19:10

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> "peter hansen" <wont@tell.you> crashed Echelon writing

> DCC info aktiveret eller deaktiveret og understøtter skærmen udveksling af
> disse oplysninger?

Hvad dævlon er det ?

// Peter

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-05-04 19:35

> Hvad dævlon er det ?

Skærm og grafikkort udveksler oplysninger om hvilke begrænsninger skærmen
har.

Jeg kører selv med ældre skærm hvor DCC ikke er understøttet, og derfor
kunne jeg ikke komme over 60hz uanset hvad jeg valgte. Deaktivering af
denne og så manuelt i min grafikkorts driver indtaste hvad skærmen kunne
klare, og vupti 90hz.

--
Bjarke Andersen

Fra : peter hansen

Dato : 03-05-04 21:09

> [...]
> kunne jeg ikke komme over 60hz uanset hvad jeg valgte. Deaktivering af
> denne og så manuelt i min grafikkorts driver indtaste hvad skærmen kunne

Okay - har du nogen 'guide' ?

// Peter

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-05-04 21:13

> Okay - har du nogen 'guide' ?

Ikke med et Geforce kort, kun med ATi kort.

--
Bjarke Andersen

Fra : M.Kay

Dato : 03-05-04 12:49

I know it's awful, but peter hansen wrote to everybody in
dk.edb.hardware.skaerm saying:

Hvilket grafikkort har du?

--
Kay

Fra : peter hansen

Dato : 03-05-04 16:06

[CUT]
> Hvilket grafikkort har du?

Det er ikke mit grafikkort der sætter grænsen - har kørt højere opløsning i
højere Hertz men anyway nVidia Geforce 2 MX 100/200 godt nok lidt gammelt
men det kan sagtens trække det jeg skal bruge det til

// Peter

Fra : Kay

Dato : 03-05-04 23:54

peter hansen wrote to everybody in dk.edb.hardware.skaerm :

> [CUT]
>>
> Det er ikke mit grafikkort der sætter grænsen - har kørt højere
> opløsning i højere Hertz

Ja det havde jeg godt set.

>men anyway nVidia Geforce 2 MX 100/200 godt
> nok lidt gammelt men det kan sagtens trække det jeg skal bruge det til

Jeg ville vide om det var et nvidia kort.

Den nvidia-driver jeg kører med (56.72) Har en funktion for Custom
Resolutions. Her kan man lave sin egen mix af af hz og opløsning. Fx. kan
jeg forsøge med 1024*768 ved 240 hz ;)

--
Kay

Fra : peter hansen

Dato : 04-05-04 00:34

"Kay" <G.i.n@ping.dk> wrote in message

> [...]
>
> Den nvidia-driver jeg kører med (56.72) Har en funktion for Custom
> Resolutions. Her kan man lave sin egen mix af af hz og opløsning. Fx. kan

Lyder som en spektakulær opløsning

Btw har får det til at virke - af underlige grunde egentlig. Installerede
nogle drivere med nVidias softwarekit i og så virkede det...

Wierd - bare jeg kan huske det næste gang jeg formatere :D

// Peter

Fra : M.Kay

Dato : 04-05-04 08:08

I know it's awful, but peter hansen wrote to everybody in
dk.edb.hardware.skaerm saying:

> Lyder som en spektakulær opløsning

du kan også lave dine egne custom opløsninger. Hvis du synes din nuværende
er liiidt for høj, men 1600*1200 er for lav.

> Btw har fået det til at virke - af underlige grunde egentlig.
> Installerede nogle drivere med nVidias softwarekit i, og så virkede
> det...
>
> Wierd - bare jeg kan huske det næste gang jeg formaterer :D

Ok, du kunne skrive det ned.. Jeg gemmer den slags ting i e-mails til mig
selv. Dem er der jo backup af!

--
Kay

Fra : MKH1

Dato : 04-05-04 02:14

Er den "helt" skarp ude i hjørnerne?

Martin.

Fra : peter hansen

Dato : 04-05-04 17:16

"MKH1" <mkhenrichsen_@mail.dk> wrote in message

> Er den "helt" skarp ude i hjørnerne?

Heh... det har den altid været :D men det virker nu :D prøvede at installere
et sæt gamle drivere og bagefter de nye og nu virker det fint :D underligt
men great :D

// Peter