Bluetooth til PCMCIA porten
Fra : Peter Ursin

Dato : 03-05-04 09:35

Hej,
Jeg har en tibook 1ghz, modellen uden bluetooth.
Kan man få et bluetooth indstikskort til pcmcia porten ?

mvh
Peter Ursin

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-05-04 10:12

In dk.edb.mac, Peter Ursin wrote:

> Jeg har en tibook 1ghz, modellen uden bluetooth.
> Kan man få et bluetooth indstikskort til pcmcia porten ?

Det ved jeg ikke helt om man kan, men du kan få en USB->Blåtands
dimmer. Ved ikke hvad de koster, men jeg ved D-Link har lavet en.

We demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty!

Fra : Peter Ursin

Dato : 03-05-04 11:54

"Jonas Voss" <voss@null.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg ikke helt om man kan, men du kan få en USB->Blåtands
> dimmer. Ved ikke hvad de koster, men jeg ved D-Link har lavet en.

Ja, jo, men den stikker bare sådan ud. Og man skal pille den af og have med
i tasken.
Det ville være lettere med et kort som bare sad i maskinen.
Men det er da muligt at USB er den eneste løsning.

mvh
Peter

Fra : Sebastian

Dato : 03-05-04 13:50

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Hej,
> Jeg har en tibook 1ghz, modellen uden bluetooth.
> Kan man få et bluetooth indstikskort til pcmcia porten ?

Har du checket
http://guide.apple.com/
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107055
eller
http://www.bluetooth.com/tech/products.asp ?

Det findes f.x. fra TDK (http://www.tdksystems.com)
men ingen Mac Driver, du kan måske finde en driver på
http://sourceforge.net.

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-05-04 14:28

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Jeg har en tibook 1ghz, modellen uden bluetooth.
> Kan man få et bluetooth indstikskort til pcmcia porten ?

Der findes faktisk en opensource driver til OS X, men den dækker kun
3coms kort.

http://www.traud.de/bluetooth/

Jeg overvejede det selv til min G4TiBook, men der er vist noget om at
den chip, som sidder i de gl. USB og pcmcia bluetooth kort ikke kan
opdateres som det bl.a. kræves for at funke med Apples bluetooth
tastatur og mus.

Men det findes. Prisen på 3com kortet lå på omkring kr. 700,- sidst jeg
så på edbpriser, så helt billigt er det jo ikke. Men godt ser det ud

--
Mvh Martin

Fra : Peter Ursin

Dato : 03-05-04 17:52

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
>
> Men det findes. Prisen på 3com kortet lå på omkring kr. 700,- sidst jeg
> så på edbpriser, så helt billigt er det jo ikke. Men godt ser det ud

Tak for jeres info.
Jeg tror jeg satser på en usb dongle istedet, det virker på jeres info
som en mere stabil og funktionsdygtig løsning.

mvh
Peter Ursin

Fra : Thomas Hansen

Dato : 03-05-04 21:57

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Tak for jeres info.
> Jeg tror jeg satser på en usb dongle istedet, det virker på jeres info
> som en mere stabil og funktionsdygtig løsning.
Min svoger har købt en PCMCIA-bluetooth, som ifølge ham "spiller
max"-jeg kan desværre ikke huske detaljerne, men jeg skal nok spørge ham
og vende tilbage.

/Thomas

--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Peter Ursin

Dato : 03-05-04 23:36

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:

> Min svoger har købt en PCMCIA-bluetooth, som ifølge ham "spiller
> max"-jeg kan desværre ikke huske detaljerne, men jeg skal nok spørge ham
> og vende tilbage.
>
> /Thomas

Meget gerne, så slår jeg lige koldt vand i blodet et par dage endnu.

mvh
Peter

Fra : Thomas Hansen

Dato : 04-05-04 22:49

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Meget gerne, så slår jeg lige koldt vand i blodet et par dage endnu.
Så fik jeg svar!
Hans kort er et 3COM og hans maskine er en 15" TiBook 1 GHz. Du kan læse
om kortet på:
http://www.macnyt.dk/?read=20040209174500

Håber det hjælper!
/Thomas

Fra : Peter Ursin

Dato : 05-05-04 09:11

"Thomas Hansen" <no@spam.net> skrev i en meddelelse
> Så fik jeg svar!
> Hans kort er et 3COM og hans maskine er en 15" TiBook 1 GHz. Du kan læse
> om kortet på:
> http://www.macnyt.dk/?read=20040209174500

Tusind tak. Det er jo lige det jeg leder efter

mvh
Peter

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-05-04 21:37

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Tusind tak. Det er jo lige det jeg leder efter

Jeg har tidl. læst samme artikel og mailet med Peter Schaufuss.
Problemet med "ikke apple" certificeret bluetooth adapter er vist ikke
som jeg tidl. skrev bluetooth tastaturer og mus med headsets. Jeg havde
nemlig en forhåbning om at bruge mit bluetooth headset med iChat AV. Det
ku' jeg bare ikke uden en særlig opdatering, som heller ikke virker med
3com kortet. Mail og citat fra min opr. mail kan læses her:

-----------------

Fra: peter@321.dk
Emne: Vedr.: Ang. 3com bluetooth
Dato: 15. februar 2004 8.05.34 MET
Til: martin.bredthauer@engum-skole.dk

Hej Martin

>Nu skriver du godt nok at du ikke har prøvet at sætte headset til, er
>det fortsat sådan? Har du prøvet at opdatere dit kort med denne
>firmware update http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120253
>Jeg prøvede men opdateringen fortalte mig at jeg ikke havde en af de
>understøttede bluetooth enheder.

Jeg får samme besked.

>Hvis du bruger bluetooth indstillings assistenten findes headsets så
>som en separat valgmulighed?

Jeg får heller ikke headset som valgmulighed

Jeg får: Mouse, Keyboard, Moblie Phone, Printer og Other Device

>Håber du har tid og mulighed for at teste lidt for mig.

Hermed gjort

Kedeligt hvis man ikke kan bruge headset, men som sagt har jeg endnu
intet, så det er ikke så stort et tab for mig.

Tilgengæld fungerer kortet perfekt internt, og man kan via en lille
PC-card ikon i menulinjen slukke for kortet (for at spare strøm hvis
man kører på batterier) så viser BT ikonen bare at BT er afbrudt -
ligesom hvis man hiver D-Link donglen ud. Når man så putter sin
computer i sleepmode, og næste gang åbner den, så starter den kortet op
igen, så det er meget nemt.

mvh
Peter