Motorvej - hastighed og kampagner
Fra : anders majland

Dato : 03-05-04 09:20

I Hobro politikreds står der ved motorvejstilkørslerne skilte med tekst
som "Hold til højre" & "Hold afstand" sammen med et billede af en
mc-betjent. Rart at se at der ikke ensidigt fokuseres på hastigheden.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : --=Stone=--

Dato : 03-05-04 10:08

> I Hobro politikreds står der ved motorvejstilkørslerne skilte med tekst
> som "Hold til højre" & "Hold afstand" sammen med et billede af en
> mc-betjent. Rart at se at der ikke ensidigt fokuseres på hastigheden.

De står oxo i Horsens området, der er oxo en som siger " giv tegn " el.
noget ligende... og det kunne mange lære af, jeg har faktisk konsekvent
brugt at give tegn ved vongbaneskift osv. siden jeg fik mit mc pap, da jeg
hurtigt fandt ud af hvor vigtigt det er at andre bilister ved hvad man
foretager sig.... så husk giv altid tegn før du fortager vognbane skift el.
ligende det kan rede dig og andre for uheld - og det er vist oxo blevet
lovpligtig på motorvejene

--
Steen
No bike at the moment

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-05-04 10:58

--=Stone=-- wrote:

[KLIP]
> siden jeg fik
> mit mc pap, da jeg hurtigt fandt ud af hvor vigtigt det er at andre
> bilister ved hvad man foretager sig....

Enig, det er underligt det ikke blev indført tidligere..

>så husk giv altid tegn før du
> fortager vognbane skift el. ligende det kan rede dig og andre for
> uheld - og det er vist oxo blevet lovpligtig på motorvejene

Det /er/ blevet lovpligtigt Det skete september måned sidste år.
Samtidig blev det indført at man ved pluselig opstået kø skal sætte sit
katastrofeblink igang (alle blinklys)... Jeg har så bare ikke kendskab til
hvordan man sætter sådan et i gang på en motorcykel? :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : MFO

Dato : 03-05-04 11:04

Anders Houmark wrote:

> [...]
> sit katastrofeblink igang (alle blinklys)... Jeg har så bare ikke
> kendskab til hvordan man sætter sådan et i gang på en motorcykel? :)

Hej!
Jeg har slet ikke blinklys på min, så jeg rækker bare begge hænder ud
til siden

--
Michael
Kawa Z650

Fra : Armand

Dato : 07-05-04 11:40

MFO <mfro61@hotmail.com> skrev i en

> Jeg har slet ikke blinklys på min, så jeg rækker bare begge hænder ud
> til siden
>
> --
> Michael
> Kawa Z650

Og Z650, er ellers en af de få modeller der er født med "hazard"-blink

--
Armand

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-05-04 20:46

> Og Z650, er ellers en af de få modeller der er født med "hazard"-blink

Hmmm... Det havde min Z650 '78 da ikke? Mon der er flere modeller der hedder
sådan?

Rittig

Fra : Armand

Dato : 08-05-04 00:10

Claus Rittig <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm... Det havde min Z650 '78 da ikke? Mon der er flere modeller der
> hedder sådan?

Sure?
Netop de første Z650'ere (f.o.m. '77) havde dén feature!
Det var en bred rød knap der s.v.j.h. sad placeret under startknappen, og
jeg husker at Leo Hald, der var byens mc-forretning dengang, mistede sin
Honda-forhandling netop fordi en af Nellemann's folk overværede hvordan han
introducerede en kunde til hans nykøbte Z650 med bl.a. ordene: "og dén der
knap, den bruger du når du holder ved siden af din kammerat og hans
nedbrudte Honda"

Der sad ingen Hazard-knap på min GPZ900, så på et eller andet tidspunkt er
Kawasaki åbentlyst gået væk fra den feature; men at det skulle være allerede
året efter introduktionen (á din model) finder jeg løjerligt :-/

--
Armand.

Fra : MFO

Dato : 08-05-04 06:09

Claus Rittig wrote:

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm... Det havde min Z650 '78 da ikke? Mon der er flere modeller der
> hedder sådan?
>
> Rittig

Min er en Z650 B2 fra '78, den har knappen endnu. Det er en motorcykel
du taler om?

--
Michael

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-05-04 21:29

"MFO" <mfro61@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min er en Z650 B2 fra '78, den har knappen endnu. Det er en motorcykel
> du taler om?

Det var faens, er jeg virkelig blevet så senil? Ja, min var en Z650 fra
'78... Så den må jo også have haft knappen?!? Jeg kan VIRKELIG ikke huske
den!

Rittig
(Suk - den alder, den alder)

Fra : eCarlos.net

Dato : 03-05-04 11:09

Anders Houmark wrote:
> [...]
> katastrofeblink igang (alle blinklys)... Jeg har så bare ikke kendskab til
> hvordan man sætter sådan et i gang på en motorcykel? :)

Det må være noget i retning af at kortslutte en masse ledninger på samme
tid ?? :) Egentlig sjovt at der ikke er katastrofeblink på en mc??

//eCarlos

Fra : Jake

Dato : 03-05-04 11:42

eCarlos.net wrote:
> Det må være noget i retning af at kortslutte en masse ledninger på samme
> tid ?? :) Egentlig sjovt at der ikke er katastrofeblink på en mc??

Sjovt og sjovt. Der er faktisk katastrofeblink på mange nyere MC'er

/Jake

Fra : anders majland

Dato : 03-05-04 12:12

> Sjovt og sjovt. Der er faktisk katastrofeblink på mange nyere MC'er

Og kan ofte nemt eftermonteres på en gammel. Mener at bla. www.louis.de
har nogle billige kit til det (der har eget blinkrelæ så det er nemt at
tilslutte)

Fra : Michal

Dato : 03-05-04 14:06

On Mon, 03 May 2004 12:42:00 +0200, Jake wrote:

> Sjovt og sjovt. Der er faktisk katastrofeblink på mange nyere MC'er

Og ældre. Jeg så en lidt ældre MC blinke med katastrofeblink 1. april :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 03-05-04 21:06

On 03 May 2004 13:06:18 GMT, Michal <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk>
wrote:

>Og ældre. Jeg så en lidt ældre MC blinke med katastrofeblink 1. april :)

Det har ikke været mig, for min motorcykel er ikke "ældre" - den er
kuns fra 1982 Som alle andre(?) Moto Guzzi'er er den selvfølgelig
født med katastrofeblink Det undrede jeg mig egentlig lidt over,
indtil jeg besøgte Mandello del Lario (hvor Guzzi-fabrikken ligger) og
kørte en tur rundt om Como-søen. Hvis jeg gik i stå på sådan en vej,
så ville jeg nødigt være foruden katastrofeblinket, for der er dæleme
ikke mange steder, hvor der er plads til at køre ind til siden.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Per P.

Dato : 03-05-04 11:54

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> --=Stone=-- wrote:
>
> [KLIP]
>
> Enig, det er underligt det ikke blev indført tidligere..

Hvilket underbygger min påstand om at MC-ister også er bedre billister.
MC-ister kører med en del højere risiko for fysisk skade ved et uheld,
hvilket blandt andet lærer en at se længere frem i trafikken.

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse

Fra : p.jarnbak

Dato : 03-05-04 14:23

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
> [...]
> katastrofeblink igang (alle blinklys)... Jeg har så bare ikke kendskab til
> hvordan man sætter sådan et i gang på en motorcykel? :)

Jeg trykker bare på knappen.
Hej Palle
k1100lt

Fra : Pein

Dato : 03-05-04 21:35

"Anders Houmark" skrev ...

> [...]
til
> hvordan man sætter sådan et i gang på en motorcykel? :)

Sådan nogle fine sager har jeg heller ikke på TransAlp'en.
Men det er heller ikke så aktuelt, for ved pludselig opstået kø på
motorvej eller landevej nægter jeg at holde bagerst. Jeg bremser på en
måde så jeg blinker med bremselyset, men jeg holder ikke bagerst, jeg
triller lidt frem i køen inden jeg indfinder mig i køkulturen.

Egoistisk, men jeg har set konsekvenserne af et uheld med en lastbil der
kom bragende ind i bagenden af en sådan kø, og bl.a. total-knuste en
personbil med vistnok 3 personer i. Skræmmende nok til at jeg hellere
tager en bøde for at køre frem i nødsporet, end frivilligt bringer mig
selv i position til en lignende ulykke.

/Niels

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 03-05-04 22:00

"Pein" <niels@peinremove-this.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> personbil med vistnok 3 personer i. Skræmmende nok til at jeg hellere
> tager en bøde for at køre frem i nødsporet, end frivilligt bringer mig

Jeg er på det hold som blinker meget med bremselyset i det tilfælde at jeg
er bagerst i en kø og så glor jeg i øvrigt meget i spejlene for at se om
nogen har overset mig - og så kører jeg et stykke ind i køen og venter jeg
vil heller ikke holde bagerst.

Nu er det jo så heldigt at jeg kører RF900 kendetegnet ved sin STORE
bremselygte det er sgu' dejligt nok har en gang oplevet en som kom blæsende
og kun fordi jeg kørte 1 mtr. frem fik jeg ikke smadret min mc - tossen
påstod efterfølgende at han ikke kunne se mit bremselys ! så er man altså
uegnet til at have kørekort hvis man ikke kan se bremselyset på en RF !

Kunne man ikke bygge et katastrofeblink af to blinklysrelæer ? og så hav en
seperat kontakt siddende et sted ?

Jeg har ikke en fis forstand på el så bær over med mig hvis det er helt i
skoven

Jens
RF900

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-05-04 08:25

"Pein" <niels@peinremove-this.dk> writes:

[katastrofeblink]
> [...]
> måde så jeg blinker med bremselyset, men jeg holder ikke bagerst, jeg
> triller lidt frem i køen inden jeg indfinder mig i køkulturen.

Det hold er jeg også på - jeg vil heller ikke ligge midt i en sandwich
fordi lastbilchaufføren ikke så at vi holdt stille.

Jeg har iøvrigt heller ingen katastrofeblink.

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : anders majland

Dato : 04-05-04 08:48

> Det hold er jeg også på - jeg vil heller ikke ligge midt i en sandwich
> fordi lastbilchaufføren ikke så at vi holdt stille.

Samme her - heldigvis min sædvanlige kø i relativt tæt trafik (Hvor
holbæk motorvejen går fra 3 til 2 spor) hvor hastigheden sænkes
langsomt. Men er der pludseligt kø ligger jeg _ikke_ bagerst.

Fra : Michal

Dato : 03-05-04 14:05

On Mon, 3 May 2004 11:07:33 +0200, --=Stone=-- wrote:

> [...]
> ligende det kan rede dig og andre for uheld - og det er vist oxo blevet

Ja, heldigvis. Der er dog stadig en del som ikke gør det.

Næste problem er at dem som jeg har set blinke, gør det _samtidig_ med
at de svinger, og ikke _før_!

Jeg så én billist som blinkede i god tid igår. Det er komplet
ufatteligt... somom folk kommer i tanker om at de skulle blinke når
deres hånd passerer blinkarmen :/

Alt alt for ofte :(

Jeg håber folk bliver bedre til det, for dette her er jo direkte farligt
:/

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Hekto

Dato : 03-05-04 10:10

anders majland wrote:
> I Hobro politikreds står der ved motorvejstilkørslerne skilte med tekst
> som "Hold til højre" & "Hold afstand" sammen med et billede af en
> mc-betjent. Rart at se at der ikke ensidigt fokuseres på hastigheden.

- nu mangler vi så bare at tåååååååååååågehornet fra Rådet for Større
Færdselssikkerhed, vil have dem fjernet fordi de distraherer
trafikanterne!!! De kan jo ikke både læse og køre 130 km/t uden at han
'vil vurdere at der sker en voldsom stigning i antallet af trafikdræbte'.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : anders majland

Dato : 03-05-04 10:20

> [...]
> trafikanterne!!! De kan jo ikke både læse og køre 130 km/t uden at han
> 'vil vurdere at der sker en voldsom stigning i antallet af

De står nu også kun i til/frakørselsbanerne (afaihs)

>så husk giv altid tegn før du fortager vognbane skift el.
>ligende det kan rede dig og andre for uheld - og det er vist oxo blevet
>lovpligtig på motorvejene

Burde også være lovpligtigt på landevej... I lørdags var jeg 2 gange
udefor at jeg måtte afbryde en overhaling fordi der var en der trak ud
foran mig uden at blinke - den ene var endda en lastbil. Jeg var i bil
så jeg burde da ikke så let kunne overses og jeg kørte "maks" 104km/t
pga den øgede risiko for kontrol ... Men der var rigtigt mange der
formodenligt kørte omkring 80km/t efter deres speedometre ...

Fra : Per P.

Dato : 03-05-04 11:52

meddelelse news:40961054$0$16437$14726298@news.sunsite.dk...

> De står nu også kun i til/frakørselsbanerne

OK, jeg gi´r op på denne (afaihs). Hvad?

Fra : Niels T

Dato : 03-05-04 12:36

"Per P." <milborg@FJERNe-privat.dk> wrote in message news:40962443$0$1354
snip
> OK, jeg gi´r op på denne (afaihs). Hvad?

kender den ik lige, men det er formentlig en slags AFAIK (As Far As I Know)

-Niels T,
Århus

Fra : Michal

Dato : 03-05-04 14:09

On Mon, 3 May 2004 12:51:42 +0200, Per wrote:

> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
> meddelelse news:40961054$0$16437$14726298@news.sunsite.dk...
>
> OK, jeg gi´r op på denne (afaihs). Hvad?

as far as i have seen?

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : anders majland

Dato : 03-05-04 14:22

> as far as i have seen?

yep

Fra : Hekto

Dato : 03-05-04 12:18

anders majland wrote:

> [...]
> pga den øgede risiko for kontrol ... Men der var rigtigt mange der
> formodenligt kørte omkring 80km/t efter deres speedometre ...

Som jeg tidligere har været inde på, så tror jeg at 'blinke-reglen'
medfører at man dels forsømmer at orientere sig, fordi man jo har givet
tegn, dels medfører at nogen tror de har forkørselsret.

'Bare ud med vingen, og så flå i rattet' - ' Fjolserne bagved kunne jo
se jeg blinkede!'
Det er næppe lige sagen, hvis man ligger bagved med +20 km/t!

Derfor savner jeg stadig også en kampagne eller lign. der opfordrer
trafikanterne til at se sig rigtig godt for, og iøvrigt orientere sig
ordentligt inden de kører ud/ændrer retning.
Tåååååågehornet har jo efterhånden hamret ind i alles hjerner, at bare
de overholder hastighedsbegrænsningerne, er det overhovedet ikke farligt
at bevæge sig ud i trafikken!!!!

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 03-05-04 12:39

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> anders majland wrote:
>
> 'Bare ud med vingen, og så flå i rattet' - ' Fjolserne bagved kunne jo
> se jeg blinkede!'
> Det er næppe lige sagen, hvis man ligger bagved med +20 km/t!

Hørt hørt.....og hvad har denne kontrol på motorvejen medført ?

her i weekenden kørte karin og jeg godt 350 km, 240 km på småveje/lande vej
her så vi 2 gange politi....den ene i bil og den anden filme ned på
motorvejen fra broen....på vej hjem fra dronningmølle tog vi
motorvejen....jeg var ved at få fnidder....al den kontrol gør at folk ikek
tør nærme sig 110...indebanen lå konsekvent med under 100 km/t ind mod
lyngby hjalp det lidt, da vi endelig nået til rødby /odense
forgreningen...og der kort efter bliver 130, så kørte folk gudhjælpe mig 120
???

suk ..millen kan ikek køre 110...det er enten 100 eller 120 den kan ikke
køre jævt og holde farten ved 10 guderne må vide hvorfor, og jeg fik så
meget fnider af den snøvlen at det er slut med at benytte sig af motorvejs
nettet....folk kigger mere på speedometer end på vejen...nææ tak nu bliver
det de små veje koste den tid det koste vil.

men nej hvor var det dejligt vejr i går....fik vinket til en masse

Lasse
Mille & Karin & Neelix & SV650S

Fra : Oros

Dato : 03-05-04 13:41

Lasse Lundberg wrote:

> Hørt hørt.....og hvad har denne kontrol på motorvejen medført ?

Selv kørte jeg fredag eftermiddag til Odense fra Ishøj. Samme tur tilbage
igen søndag formiddag. Ganske rigtigt så jeg også en del kontroller, ikke
mindst den lige inden storebæltsbroen som var ret massiv. Nu stod der godt
nok i avisen at de stod hvor man måtte køre 110, jeg synes bare at kunne
huske at første 90'er skilt havde været der i led med fartnedsættelsen inden
betalingsbåsene. Jeg blev dog ik nappet med 120 på nålen (som i øvrigt viser
tilnærmelsesvis korrekt, eks. 160 når kammerats frø viser 180). Broen var
netop punktet for at slippe hanen, det er jo især dyrt at blive nuppet når
der skiltes helt ned til 50 og de færreste overhovedet er nået ned under 100
endnu.

Men ellers så kørte jeg faktisk hele turen med nålen på 120km/t både ud og
hjem, og ingen kontroller tog fat i mig. (på nær ved asfalt-arbejdet ved
slagelse) Grunden til at jeg lå fast på de 120 skyldtes simpelthen at jeg
kun EN gang på turen frem og tilbage så et 110-ophører skildt, det var lidt
inde på fyns land at jeg "mener" jeg så dette i øjenkrogen. Men tilbage sad
jeg så i sædet og tænkte "betyder det så at jeg må køre 130 nu, eller er det
pga. vejarbejde i modsatte bane at man nu skal sætte farten ned her også?"
Uanset hvad havde jeg ikke grublet færdigt før man var så tæt på Odense at
de kære 110'er skilte dukkede op igen. Min oplevelse var så simpelthen at
det eneste sted man måtte køre 130km/t var et par km. imellem broen og
Odense. Har de foreløbig bare "glemt" at sætte tilstrækkeligt op af disse
110-ophører-skilte, eller er det meningen man selv skal gætte sig til
hvornår det er 130 og ikke 110? Jeg forstår det ikke helt, men sådan som jeg
oplevede turen, så skal jyderne da vist være glade for de nye regler... jeg
ser ikke hvem ellers, tværtimod. (jeg har godt set tegningen for hvor der må
køres stærkt, disse indikerede umiddelbart syd for Køge, men enten har jeg
været blind eller også er de bagud netop med 110-ophører-skiltene på vejene)

--
Lettere forvirret Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Allan Bojesen

Dato : 03-05-04 16:47

Lasse Lundberg wrote:

> [...]
> lyngby hjalp det lidt, da vi endelig nået til rødby /odense
> forgreningen...og der kort efter bliver 130, så kørte folk gudhjælpe mig 120

Folk tror de kører 110 / 130 for det står speedometret på. Jeg tror det
er ganske få der kender misvisningen på deres speedometer.

Allan Bojesen

Fra : Michal

Dato : 03-05-04 19:16

On Mon, 03 May 2004 17:46:43 +0200, Allan wrote:

> Folk tror de kører 110 / 130 for det står speedometret på. Jeg tror det
> er ganske få der kender misvisningen på deres speedometer.

Jeg kørte en dag i en Opel stationcar. Da jeg kom forbi en af de der
hvide "så hurtigt kører du" dimser som blinker gult hvis man kører for
hurtigt, viste den 10km/t langsommere end mit speedometer.

Kørte jeg forbi samme måledims med Ford'en viste den nøjagtigt.

DT175'eren kan ikke måles af dem, eller også er jeg for
tynd/lille/udsultet :)

Hvordan kan man egentligt bedst måle om speedometerhastigheden viser
korrekt?

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : MFO

Dato : 03-05-04 19:33

Michal wrote:

> DT175'eren kan ikke måles af dem, eller også er jeg for
> tynd/lille/udsultet :)

Eller du kører for langsomt?

> Hvordan kan man egentligt bedst måle om speedometerhastigheden viser
> korrekt?

Du kan se hvor der er opsat teststationer på
www.razzia.dk

--
Michael
Kawa Z650

Fra : Michal

Dato : 03-05-04 19:56

On 03 May 2004 18:32:58 GMT, MFO wrote:

> Eller du kører for langsomt?

Naah. Opel'en og Ford'en er begge målt i områder mellem 60 og 90 i
timen.

Men DT'eren bliver ikke registreret ved hverken ca. 60 eller 80...

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : anders majland

Dato : 03-05-04 19:53

> Du kan se hvor der er opsat teststationer på
> www.razzia.dk

De er ikke nøjagtige - stopur og de hvide kantpæle er det mest nøjagtige
man kan gøre selv udover at låne en GPS (min løsning)

Fra : Michal

Dato : 04-05-04 17:04

On Mon, 3 May 2004 20:53:04 +0200, anders wrote:

> De er ikke nøjagtige - stopur og de hvide kantpæle er det mest nøjagtige
> man kan gøre selv udover at låne en GPS (min løsning)

Det har jeg også gjort :)

Har målt Ford'en og DT'eren med gps, og de kørte begge præcist i
hastigheder omkring 90 :)

Ergo har de teststationer jeg er kørt forbi målt rigtigt... Medmindre
bilens og mcens speedometer viste forkert ved teststationerne, og pludselig
viste rigtigt ved GPS =)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-05-04 20:06

"MFO" <mfro61@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Køb en digital cykelcomputer - f.eks. Sigma 800 - og brug den. Hvis du
indstiller den korrekt fra starten, vil du få et meget nøjagtigt resultat.
Herfra kan du så se, omtrent hvor meget ved siden af, dit speedometer er.

Fra : Michal

Dato : 04-05-04 17:06

On Mon, 3 May 2004 21:06:20 +0200, Henrik wrote:
> [...]
> Herfra kan du så se, omtrent hvor meget ved siden af, dit speedometer er.

God idé :)

Det er da i alt fald næst efter GPS :)

Og garanteret en mulliard gange billigere...?

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-05-04 20:37

"Michal" <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hurtigt, viste den 10km/t langsommere end mit speedometer.

> Kørte jeg forbi samme måledims med Ford'en viste den nøjagtigt.

Det skal du ikke lægge for meget i, for de er meget upræcise.
En måde at få et nøjagtig overblik over misvisningen, er at køre til en FDM
prøvestand og få det tjekket.

Rittig
(Som mener alle motorcyklister burde melde sig ind i FDM i stedet for
Touring Nyt, det ville helt sikkert give os flere fordele)

Fra : Michal

Dato : 04-05-04 17:10

On Mon, 3 May 2004 21:36:53 +0200, Claus wrote:
> "Michal" <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal du ikke lægge for meget i, for de er meget upræcise.

Sjovt... læs mit svar til Anders Majland :)

> En måde at få et nøjagtig overblik over misvisningen, er at køre til en FDM
> prøvestand og få det tjekket.

FDM, er det ikke forbrugerstyrelse? Hmm, adgang til deres testcentre...
lyder lokkende :D Hvilke ting kan de teste?

> Rittig
> (Som mener alle motorcyklister burde melde sig ind i FDM i stedet for
> Touring Nyt, det ville helt sikkert give os flere fordele)

Hehe, de giver sågar en motor om året! Det kan vist godt betale sig :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 04-05-04 08:01

"Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykler.dk> wrote in message
> Folk tror de kører 110 / 130 for det står speedometret på. Jeg tror det
> er ganske få der kender misvisningen på deres speedometer.

øhhh, jeg kigger da også på mit spedometer da jeg udtalte at de snøvlede sig
afsted !!! karins suzuki meldte det samme.... under 100 km/t reelt har de jo
nok kun kørt 90-95 ÆGTE km/t hvis vi skal hænge i bagateller !

Lasse
Mille & Karin & Neelix & SV650S

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-05-04 18:52

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> writes:

> Jeg forstår det ikke helt, men sådan som jeg
> oplevede turen, så skal jyderne da vist være glade for de nye regler...

Hmm, min std.-strækning, Aalborg-Sønderup (ved A13) er stadig 110,
bøderne er bare blevet større. Lidt underligt, for det er da kun oppe
omkring Aalborg at der er tæt trafik, og det er kun i myldretiden
afaik.
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Armand

Dato : 07-05-04 12:48

Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> skrev i en

> Hmm, min std.-strækning, Aalborg-Sønderup (ved A13) er stadig 110,
> bøderne er bare blevet større.

Bøderne er kun steget for 130-strækningerne - med 500,- ekstra pr. +10 km
hvor bødekataloget ellers er i %!

Hvis man regner lidt på det giver det faktisk ikke ikke alverden til
forskel:
eks-A:
Hvis man hidtil har holdt sig på under 140km/t for at holde bøden på under
1000,- kan man på de nye hurtigere strækninger fremføre sig med op til
149km/t indenfor samme beløbsramme!
eks-B:
Hvis man hidtil har holdt sig under 152km/t for at holde bøden under 1500,-
kan man på de nye hurtigere strækninger fremføre sig med 155 km/t indenfor
samme beløbsramme!
eks-C:
Over 160 kommer kørekortet ind i betragtning, så hvis man regner på
hidtidige bødetrussel ved 159km/t har den være på 2.000,-, hvilket er det
samme beløb som for at køre 159 på de nye hurtigere strækninger!

P.g.a. truslen mod kørekortet svarer det sig ikke at regne videre på
nuancerne; men sagt under ét, så er det ikke dyrere at køre op til 160 på
motorevej end det hidtil har været, så det er faktisk kun udnyttelsen af de
legale 130km/t der er til forskel á "billigere" fra tidligere :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-04 21:07

> [...]
1500,-
> kan man på de nye hurtigere strækninger fremføre sig med 155 km/t indenfor

Hej
Jeg blev taget i søndags med 157km - 5 km som de kalder apparat udsving.
Det kommer til at koste 2500kr. 1500 i bøde + 1000 i tillæg for
højhastighed
over 140.
Hygge PD CBR1100

Fra : Armand

Dato : 08-05-04 01:44

Poul Dam <pouldamadslhome> skrev i en

> Jeg blev taget i søndags med 157km - 5 km som de kalder apparat udsving.
> Det kommer til at koste 2500kr. 1500 i bøde + 1000 i tillæg for
> højhastighed over 140.

= på en 110km's, eller 130km's strækning??

Ud fra teksten på:
http://www.politi.dk/p37/informa/boedetakster.htm
forstår jeg det nye højhastighedstillæg som rettet mod de "nye" strækninger
:-/

Således er 152km/t 38% over 110km/t, hvilket jvf. sitet medfører en bøde på
1.500,- (30-39%), hvor 152 = 17% over 130 og derfor kun medfører 500,- i
bøde; men et tillæg på 2X500,-, hvilket tilsammen også giver 1.500,-!
Som jeg regner din bøde ud passer det med både 38% over 110 og dobbelt
tillæg :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-04 21:46

> = på en 110km's, eller 130km's strækning??

Hej Armand

Det var hvor man måtte kører 110km't

Hygge PD CBR1100

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-04 21:55

se evt. http://www.jm.dk/image.asp?page=image&objno=69804

Fra : MKS - 74

Dato : 03-05-04 12:54

On Mon, 3 May 2004 10:20:02 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>I Hobro politikreds står der ved motorvejstilkørslerne skilte med tekst
>som "Hold til højre" & "Hold afstand" sammen med et billede af en
>mc-betjent. Rart at se at der ikke ensidigt fokuseres på hastigheden.

Aapropos hastighed så lavede jeg lige min egen lille miniundersøgelse
af motorvejshastigheden på strækningen Odense-Ribe idag....fordi jeg
1) havde hammertravlt ,2) det _er_ røvsygt at køre på motorvej og
3) skulle lige teste VF'eren af.

Det ser rent faktisk ud til af trafikken glider lidt bedre fordi der
ikke længere er så stor forskel på hastigheden, færre kører rigtig
stærkt kun få over 140 på 130-strækninger og kun en over 170, de
fleste ligger på 115-125 og har altså ikke bare lagt 20 km/t oveni men
kører det de plejer....til gengæld er der også masser af politi, det
plejer at være rimelig sjældent at møde dem på den strækning, men
denne formiddag mødte jeg dem 4 gange......

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : anders majland

Dato : 03-05-04 14:33

> [...]
> fleste ligger på 115-125 og har altså ikke bare lagt 20 km/t oveni men
> kører det de plejer....til gengæld er der også masser af politi

Imorges kørte jeg som så ofte før hobro->randers ad motorvejen, derfra
landevej ->ebeltoft, landevej odden->holbæk og så motorvej ind til
københavn.

Det meste af motorvejen hobro randers er 130km/t og der blev ikke kørt
hurtigere (heller ikke af mig Der var dog flere end sædvanligt der
kørte under. På landevejen var det bare at følge trafikken der nok vel i
snit lå tæt på +25% (enkelte langsomme blev bare overhalet). Så motorvej
ind til københavn hvor jeg lagde mig på 120km/t efter speedometeret (der
er ikke meget fejlvisning så sikkert tæt på +10% der "plejer" at være
bagatelgrænsen.) Der blev jeg kun overhalet af 3 biler. Normalt kommer
der mindst en snes forbi - også selvom jeg ofte har kørt 130km/t på
strækningen.

Så ja folk er har respekt for den massive kontrol ... Jeg så dog kun 3
betjente på turen og de kørte alle mod odden ad landevejen...

Fra : MKS - 74

Dato : 03-05-04 14:40

On Mon, 3 May 2004 15:32:34 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Så ja folk er har respekt for den massive kontrol ... Jeg så dog kun 3
>betjente på turen og de kørte alle mod odden ad landevejen...

Tror jeg også de har (så får vi se hvor længe det varer), der er
selvfølgelig altid den enkelte tosse :

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=166025

Fra : anders majland

Dato : 03-05-04 14:52

> Tror jeg også de har (så får vi se hvor længe det varer), der er
> selvfølgelig altid den enkelte tosse :

Ligesom en der blev interviewet tidlig morgen lige efter at de
ændringerne var trådt ikraft. Han udtalte noget i retning af han ikke
havde regnet med at politiet ville være ude så tidligt ...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-05-04 18:55

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> [...]
> 3) skulle lige teste VF'eren af.
>......., færre kører rigtig
> stærkt kun få over 140 på 130-strækninger og kun en over 170...

Hvem mon det var?
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : MKS - 74

Dato : 03-05-04 19:09

On Mon, 03 May 2004 19:54:32 +0200, Jes Vestervang
<jes@dellen.royal.flof.dk> wrote:

>Hvem mon det var?

Aner jeg da ikke, jeg målte ham naturligvis med min indbyggede
radar-gun ,.... een udover mig naturligvis og så travlt havde jeg
altså heller ikke så det var kun lige trække op, konstatere og (lidt)
ned igen, skal jeg køre med samme hastighed hele tiden på motorvej
falder jeg da i søvn , normalt kører jeg slet ikke på motorvej hvis
det på nogen måde kan undgåes, men jeg skulle nå et told/reg.-syn i
Ribe, der iøvrigt forløb ganske stille og roligt,....nu vi har hørt
flere historier om "synsdjævle".

Fra : N/A

Dato : 07-05-04 12:48

Fra : N/A