blomster
Fra : Doris

Dato : 02-05-04 22:17

Er der nogen. der kan give mig et godt råd til mine altankasser og
potteplanter udenfor. Jeg vil gerne have plantet noget som er lidt hårdfør
og ikke skal passes så meget, da tiden ikke er til det, har i nogle gode
ideer ?
M.V.H.
--
DORIS

Fra : Wagner

Dato : 03-05-04 05:55

Buxbom

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 04-05-04 16:12

> [...]
> og ikke skal passes så meget, da tiden ikke er til det, har i nogle gode

Hvad med pelargonier, tagetes, petunia, krydderurter, forglemmigej, lobelia,
flittiglise, stedmoder, fuchsia eller vedbend.

Med hensyn til at skulle passes - så skal alle planter jo have vand (evt.
med lidt gødning i vandet i ny og næ), og de fleste sommerblomster tager sig
jo bedst ud, hvis man nipper de visne blomster af - og så blomstrer de også
længere. Ellers skulle de nævnte sommerblomster være forholdsvis nemme.

Selv har jeg petunia, lobelia og tagetes i mine altankasser - og de klarer
sig fint uden den store pasning. I mine krukker har jeg krydderurter, bellis
(tusindfryd), en clematis som på mirakuløs vis har overlevet vinteren i sin
krukke blot med noget gran lagt over. Jeg har forkultiveret ærteblomst og
Susanne med det sorte øje indenfor som skal ud og stå i krukker hvor de kan
løbe op ad nogle hjemmelavede kegler af pilegrene.

Håber det kunne hjælpe lidt. Du kan også kigge ind på
http://www.havenyt.dk/ - der er også inspiration og hente.

Glade blomsterhilsner fra

Janni