Brug af grafikkortets hukommelse?
Fra : Michael Hansen

Dato : 23-11-00 02:18

Windows må på en eller anden måde skrive det endelige skærmbillede til
grafikkortets hukommelse....hvordan gør jeg dette uden om windows?
.....og hvordan forhindrer jeg senere windows i at opdatere hukommelsen?

Michael.

Fra : Stig Johansen

Dato : 23-11-00 06:00

Hej.

Jeg købte en gang en bog, 'Programming VGA adapters' eller noget i den stil.
(Jeg tror ikke jeg har den mere)
Det var dengang VGA kom frem, så det er vel mindst en 10 år siden.
Pointen er, at den var næsten 5 centimeter tyk, så jeg opgav naturligvis.

Det med at skrive i skærm-rammen har man vist ikke gjort siden CGA/EGA
tiden.

--
Med venlig hilsen/Best Regards
Stig Johansen - stig@w3data.dk

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 23-11-00 08:17

hej der .....

hvorfor vil du skrive i videoram overhovedet. ?????

/finn bindeballe
Finnb@post6.tele.dk

Fra : DarkJedi

Dato : 23-11-00 21:24

> Windows må på en eller anden måde skrive det endelige skærmbillede til
> grafikkortets hukommelse....hvordan gør jeg dette uden om windows?

Den bedste måde at få adgang er via DirectX, så enten skal du igang med en
bog om det (hvilket tager lidt tid, men jeg vil anbefale Sam's Teach
Yuorself DirectX in 21 days) - Eller skaffe DelphiX, som giver dig nemmere
adgang til framebufferen (tro mig, den er meget nemmere)

DarkJedi