glap/klonk fra styretøjet på en passat 97
Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-05-04 21:56

g'aften i hytterne

Jeg har været tæt på en passat i dag, og fik lejlighed til at tage et
kig på styretøjet, på en af de biler der bliver indkaldt til eftersyn.

http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/passat/passat.htm

Hvorfor i alverden den konstruktion ? de øverste 2 arme, kunne man da
have brugt en triangel til , den måde en passat er konstrueret vil da
efter min mening betyde at styretøjets lodrette akse bevæges når man
drejer hjulet ??

(og så ruster den da vist et dumt sted, de øverste armes befæstigelse)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-05-04 21:57

> [...]
> have brugt en triangel til , den måde en passat er konstrueret vil da
> efter min mening betyde at styretøjets lodrette akse bevæges når man

Hvis hjulet "hælder som en motorcykel", vil dækkets trædeflade i højere grad
være i fuld og konstant kontakt med vejen.

Derfor betjener de fleste nye biler sig af den "finte".

Det samme gælder i øvrigt en gammel slider som for eksempel en MB 300D
(W124)

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-05-04 22:07

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Hvis hjulet "hælder som en motorcykel", vil dækkets trædeflade i højere grad
>være i fuld og konstant kontakt med vejen.

Njaehhhhh..... så meget ændrer den nu ikke vinklen

>Derfor betjener de fleste nye biler sig af den "finte".

Så skulel de da have lært fra de andre, at lave det lidt mere holdbart
;)

>Det samme gælder i øvrigt en gammel slider som for eksempel en MB 300D
>(W124)

Hehe - den vinkler jo osse hjulet helt absurd ;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-05-04 22:09

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hehe - den vinkler jo osse hjulet helt absurd ;)

>--

Hvis man så DTC i eftermiddags, kunne man erfare at de deltagende BMW'er
stod ualmindeligt grimt på fødderne.

Det lignede nemlig måden de gamle Mercere står på, men jeg synes ikke jeg
har bemærket det på Passat'en.

Venlig hilsen
Folmer