[Dialog] Ny version
Fra : Henrik K Hansen

Dato : 02-05-04 21:04

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-05-04 21:22

On Sun, 02 May 2004 22:03:30 +0200, Henrik K Hansen wrote:

> Ændringer
> http://www.40tude.com/dialog/history.htm
> Download
> http://www.40tude.com/dialog/

Herligt. Jeg havde læst at der var en ny version lige om hjørnet.
Tak for info .-)

--
Mvh. Lars

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 02-05-04 21:38

Lars Jørgensen, du skrev:

> Herligt. Jeg havde læst at der var en ny version lige om hjørnet.
> Tak for info .-)

Velbekomme, en ny og meget forbedret version.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 10-05-04 20:50

On Sun, 02 May 2004 22:38:25 +0200, Henrik K Hansen wrote:

> Velbekomme, en ny og meget forbedret version.

Og der er lige kommet endnu én (2.0.12.1, udgivet d. 9/5). Det er en
nydelig newsreader, men det ærgrer mig en del, at jeg ikke kan få den til
at være helt unicode-kompatibel. Det er et must, før jeg vil lægge Agent på
hylden.

Den kan såmænd godt finde ud af det meste, f.eks. kan jeg nemt skrive
hebræisk (עִבְרִית), russisk (русский) og græsk (ελλενικη) - så længe jeg
holder mig til de grundlæggende tegn, men hvis jeg anvender mere
"avancerede" tegn, f.eks. accenter eller skriver med devanāgarī (det mest
udbredte indiske alfabet), står Dialog af. Når jeg forsøger at skrive disse
tegn, viser Dialog bare spørgsmålstegn i stedet, således: ????????. Hvad
underligt er, at jeg sagtens kan skrive disse tegn i et andet program med
unicodeunderstøttelse (f.eks. Notepad) og derefter kopiere dem over i
Dialog, således: देवनागरी. Som indtastningsmetode anvender jeg bare
Windows' egne indbyggede keyboards (kendt fra Language bar'en), som jeg dog
har modificeret efter eget behag.

Er det et problem hos mig eller hos Dialog?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-05-04 19:48

Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev:

>f.eks. kan jeg nemt skrive
>hebræisk (????????), russisk (???????) og græsk (????????)

Nåhr, jeg ved snart ikke ...

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 13-05-04 16:35

Peter Loumann wrote:

>NÃ¥hr, jeg ved snart ikke ...

Jo, det går skam nemt her: בְּרֵאשִׁ֖ית‏ בָּרָ֣א‏ אֱלֹהִ֑ים‏ אֵ֥ת‏
הַשָּׁמַ֖יִם‏ וְאֵ֥ת‏ הָאָֽרֶץ׃‏

Det hebræiske står her noget så nydeligt. Såvel i Outlook Express som i
Dialog. Det må snarest være din newsreader, der ikke kan håndtere UTF-8
korrekt.

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-05-04 20:29

Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev:

>Det må snarest være din newsreader, der ikke kan håndtere UTF-8
>korrekt.

Øv!

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-05-04 21:02

Peter Loumann <me@privacy.net> skrev :

>Øv!

Agent kan sagtens håndtere UTF-8.

Prøv med [Ctrl] + [R]
--
Knud

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-05-04 21:16

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:

>Agent kan sagtens håndtere UTF-8.

Ja, det mente jeg godsnok også.

>Prøv med [Ctrl] + [R]

Det blev det ikke bedre af:

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-05-04 21:20

Hmm - da jeg sendte, kom der en balledeboks. Den anbefalede valg af et
alternativt tegnsæt, men stillede ingen til rådighed. Problemet er nok
bare at jeg ikke har tilvalgt mere eksotiske 'sprog' som kyrillisk,
hebræisk og arabisk under ilstallationen.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 13-05-04 22:39

Peter Loumann <me@privacy.net> mælte sligt:

> [...]
>bare at jeg ikke har tilvalgt mere eksotiske 'sprog' som kyrillisk,
>hebræisk og arabisk under ilstallationen.

Problemet er, mere nøjagtigt, at Agent nok kan afkode UTF-8, men ikke
håndtere unicode-tegnsæt. Den kan altså godt afkode indlæg sendt i
UTF-8, men den kan ikke vise de tegn, der går ud over dens
standardtegnsæt. Den er simpelthen for gammeldags på det punkt. Det er
en skam.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"But what is Evil anyway? Is there reason to the rhyme?
Without Evil there can be no Good,

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 10-05-04 21:25

Rasmus Underbjerg Pinnerup, du skrev:

> Er det et problem hos mig eller hos Dialog?

Det jo det, jeg vil anbefale du får en konto hos Mantis, så kan du
tjekke om andre har fejlmeldt det, hvis ikke kan du fejlmelde det.
http://www.40tude.com/dialog/mantis/login_page.php