Tør man?!
Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 19:47

Hej Alle

Jeg spiller med stor glæde FarCry, men efter at have set lidt billeder af
hvad et Radeon 9800 Pro kan være ved grafikken, i forhold til mit TI4400, er
jeg blevet lidt lun på at gå ud og ofre 3000,- på et sådanne...

Men spørgsmålet er om jeg "tør". I løbet af de næste 2-3 måneder vil vi jo
se nye kort, og så skal jeg ud og handle igen, og hvad ville jeg så kunne
skrabe hjem for mit, på det tidspunkt, "gamle" Radeon kort?! Jeg er ikke
skide interesseret i at miste 2000 i løbet af 3 måneder, 800-1000 kr. kan
jeg måske gå med til....

Hvor meget tror I at Radeon 9800 Pro kortene vil falde i pris over de næste
måneder. Hvad er normalen ved introduktion af helt nye kort?

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 20:11

> [...]
er
> jeg blevet lidt lun på at gå ud og ofre 3000,- på et sådanne...

3000 for et pro er godt nok i overkanten! de ligger i 1800 på edbpriser!
Du må mene XT?

> [...]
> skide interesseret i at miste 2000 i løbet af 3 måneder, 800-1000 kr. kan

Det bliver så heldigvis ikke 2000kr hvis det er et pro du kigger efter.

> Hvor meget tror I at Radeon 9800 Pro kortene vil falde i pris over de
næste
> måneder. Hvad er normalen ved introduktion af helt nye kort?

jeg ved ikke hvad normalen er, men de vil nok falde en del og ret hurtigt
når mellemklasse kortene af den nye generation bliver indført.
Jeg ville ikke forvente at få meget mere end 500 for et pro efter
introduktionen af de nye

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 20:16

"Christian Spøer" <cspoerSNABELAhotmail.com> skrev i en meddelelse
TI4400,
> er
>
> 3000 for et pro er godt nok i overkanten! de ligger i 1800 på edbpriser!
> Du må mene XT?

Hephey! Jeg mente et XT

kan

> Det bliver så heldigvis ikke 2000kr hvis det er et pro du kigger efter.

Igen, mente et XT med 256 Megabyte ram osv... de kort der ligger omkring
3000-3500,-

> næste

> når mellemklasse kortene af den nye generation bliver indført.
> Jeg ville ikke forvente at få meget mere end 500 for et pro efter
> introduktionen af de nye

Det vil sige omkring 1/3 del af nyprisen :)

Jeg tror jeg skal vente, selv om det bliver svært :)

> --
> Mvh
> Christian

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 20:24

> Hephey! Jeg mente et XT

Godt så!... ;)

> Det vil sige omkring 1/3 del af nyprisen :)

Jeg tror jo dyrere model desto værre forholdsvis prisfald (lidt ligesom
biler: stor motor+meget udstyr = stor afskrivning).
Det bliver ihverfald svært at sælge det, for hvad skal man købe?
Et spritneues mellemklasse til 1500 eller et brugt, der giver lavere ydelse
og ringere billedkvali til 1000kr?

> Jeg tror jeg skal vente, selv om det bliver svært :)

Vent!
De nye kommer jo til at sparke røv!

Christian

Fra : Bernhard Ege

Dato : 02-05-04 20:08

"Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> wrote in message
> [...]
næste
> måneder. Hvad er normalen ved introduktion af helt nye kort?

For det første kan man få et 9800pro for ca. 1800kr og så er de første
1200kr sparet

Men ja, du har ret. Priserne vil falde da nvidia har lanceret et
betydeligt hurtigere grafikkort (som dog ikke er i landet endnu, men
meget snart formodentlig) og ATI vil selv lanceret et ca. lige så
hurtigt grafikkort. Når de dukker op vil de gamle kort naturligvis falde
i pris, men det er helt afhængig af efterspørgslen. ATI 9800pro er jo et
ret godt godt selv om 3 måneder.

Jeg tør ikke spå om prisfaldet.

mvh Bernhard

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 21:46

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan

> næste
>
> For det første kan man få et 9800pro for ca. 1800kr og så er de første

Yes yes, jeg skrev pro, men mente XT.... altså et 9800 XT med 256 Mbyte....

> [...]
> hurtigt grafikkort. Når de dukker op vil de gamle kort naturligvis falde
> i pris, men det er helt afhængig af efterspørgslen. ATI 9800pro er jo et

Jeps, et 9800 Pro eller XT ville allerede været et godt skridt frem fra mit
TI4400, som nu eller klarer sig fint.

Jeg tror jeg venter... jeg vil sgu igen prøve følelsen af bare at have det
hurtigste kort...

> mvh Bernhard

Lars B

Fra : Torben E

Dato : 02-05-04 20:39

> [...]
er
> jeg blevet lidt lun på at gå ud og ofre 3000,- på et sådanne...

Efter min mening ville det være bedre at købe et billigt 9800 pro og max
overclocke det, der er ikke meget forskel på et pro til XT

Torben E
Der har begge kort
3Dmark 8346 for XT OC
3Dmark 7811 for Pro OC

Fra : Anders Nielsen

Dato : 03-05-04 04:22

On Sun, 2 May 2004 21:38:35 +0200, "Torben E"
<topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

>Efter min mening ville det være bedre at købe et billigt 9800 pro og max
>overclocke det, der er ikke meget forskel på et pro til XT

Jeps, og så slipper man for at blive betatester på den nye generation,
der skal nok være en bunke børnesygedomme, og så er små 5000kr jo
heller ikke pebbernødder, og kigger man på billedkvalitet så blev der
postet et link for ikke så længe siden der viste at selv det nye
turbohurtige NVidiakort 6800 ikke kan hamle op med 9800XT

Fra : Nikolaj W.

Dato : 03-05-04 10:00

Jeg har selv et R9800Pro og spiller også en del FarCry, jeg synes faktisk
ikke det er helt hurtigt nok til det og vil råde dig til at vente til den
nye generation. Det er lidt ærgeligt at købe et kort som ikke kommer til at
kunne køre de nye spil ordenligt. Hvis du vælger at købe et R9800Pro så husk
at købe det med 256mb ram for de nye spil kommer til at kræve det, hvis det
skal være pæn grafik

Fra : Saitek

Dato : 03-05-04 10:27

"Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> jeg blevet lidt lun på at gå ud og ofre 3000,- på et sådanne...

I morgen kommer det nye kort fra ATI, måske flere så man kan se hvad det kan
yde. Der siges at det er hurtigere en det kort nvidia har (6800xt) Så man
skal endelig vente. De kort der nu er hurtige står stille i morgen (næsten
lol) Surt nok, faktisk, men sådan er det jo.

Specielt i Far Cry skulle det nye ATI kort være suveræn, så vent! Til i
morgen, elller hvad?? Og ATI vil ikke kræve så meget strøm.