Bagenden svæver jo nærmest....
Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 02-05-04 18:49

Hejsa... Nogen der har en ide om hvorfor bagenden på bettegixxeren, føles
meget let, og føles som om den svæver fra side til side når man har lidt god
nedlægning på ?!?!?!?!

Den gør det selvfølgelig ikke når der er en bagpå!!!!

Har selv en lille teori om at det er fordi min bagdæmper er sat til at være
meget hård da jeg tit køre med passager.. men er det derfor eller skal jeg
søge et andet sted...

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bagsværd

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-05-04 19:09

"Jon & Ann-Rikka" <Fælles_somikkefindes_@mail.dk> wrote
> [...]
> er sat til at være meget hård da jeg tit køre med
> passager.. men er det derfor eller skal jeg søge et andet

Forkert dæktryk, måske?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 02-05-04 19:50

> Forkert dæktryk, måske?
>xxxxxxxxxxxxxxx

Køre lige forbi tanken snarest muligt

Fra : Armand

Dato : 03-05-04 22:07

Jon & Ann-Rikka <Fælles_somikkefindes_@mail.dk> skrev i en
> [...]
> meget let, og føles som om den svæver fra side til side når man har lidt

Glemt at spænde bagakslen sidste gang kæden blev justeret :-/

> Den gør det selvfølgelig ikke når der er en bagpå!!!!

Så er der også brug for konstant træk hvorved en given løshed i bagenden vil
blive holdt an til den ene side af den trækkende kæde :-|

fat om baghjulet og træk/rusk voldsomt fra side til sige for at konstantere
om der ér nogen for for løshed i bagsvinger/hjul!

> Har selv en lille teori om at det er fordi min bagdæmper er sat til at
være
> meget hård da jeg tit køre med passager..

Så vil den nok snarere drifte udad med bagenden, og specielt ved ujævn vej
(á asfaltlapninger og småhuller) :-/

Den med luften skulle også forværres ved passager-kørsel :-/

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 03-05-04 22:53

> Den med luften skulle også forværres ved passager-kørsel

Også hvis der er tale om overtryk? Synes jeg havde et lignende problem, da
jeg kørte med for højt lufttryk på bagdækket.

Fra : Armand

Dato : 05-05-04 16:06

Jacob Larsen <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
>
> Også hvis der er tale om overtryk? Synes jeg havde et lignende problem, da
> jeg kørte med for højt lufttryk på bagdækket.

Jup!
For i så fald bliver dækket ved single-kørsel som en overpumpet bold, hvis
hopperi bagdæmperei slet ikke er i stand til at kvæle, hvorimod at en
passagers vægt tvinger dækket "fladt" igen!

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-05-04 17:17

> [...]
> overpumpet bold, hvis hopperi bagdæmperei slet ikke er i
> stand til at kvæle, hvorimod at en passagers vægt tvinger

Ja, netop derfor skulle problemet jo ikke forværres, men tværtimod forbedres
af passagerkørsel. Taler vi forbi hinanden?

Fra : Armand

Dato : 05-05-04 21:00

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> Ja, netop derfor skulle problemet jo ikke forværres, men tværtimod
> forbedres af passagerkørsel. Taler vi forbi hinanden?

Vi? Måske snarere jeg!

Der hvor jeg oprindeligt ville hen var at hvis trykket var for lavt, ville
det forværres med passager bagpå - Ergo problemet skyldes ikke for lavt
lufttryk!

Hvis det derimod skyldes forhøjet lufttryk, hvad også muligt qua "hoppende
bold -princippet") vil passager-kørsel lindre problemet!
Altså: Et dansende bagdæk vil også forværres af overtryk (som af dig
forespurgt) og i så fald tillige passe med Jon's oplevelser med passager!

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-05-04 21:03

> [...]
> Altså: Et dansende bagdæk vil også forværres af overtryk
> (som af dig forespurgt) og i så fald tillige passe med

Ah ok, så er jeg ikke forvirret mere.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-05-04 09:43

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Glemt at spænde bagakslen sidste gang kæden blev justeret :-/

*gys*... Jeg glemte at sætte splitten igennem bagakslen sidst jeg justerede
kæde. Efter en 14 dage trængte kæden øjensynligt til at en alvorlig
justering igen. Møtrikken på bagakslen kunne drejes med fingrene =:-|

Godt Darwin var travlt optaget andetsteds den dag...

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : Lars B Madsen

Dato : 04-05-04 16:38

Mikkel Christensen wrote:

> [...]
> fingrene =:-|
>
> Godt Darwin var travlt optaget andetsteds den dag...

Yikes!

Hvis der skal tjekkes dæktryk så kan jeg anbefale OK benzin som har bedre
(læs: mere moderne) kompressorer..
--
Madsen - SZR 660

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 04-05-04 19:06

"> Glemt at spænde bagakslen sidste gang kæden blev justeret :-/
xxxxxxxxxxxxxxxx

Nej... det er spændt....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> fat om baghjulet og træk/rusk voldsomt fra side til sige for at
konstantere
> om der ér nogen for for løshed i bagsvinger/hjul!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det kan altså godt være et leje/drejningspunkt et sted der måske ikke er så
godt mere ???

Nu jeg tænker turen igennem igen, så udeblev fænomenet faktisk efter nogle
få km... varmere dæk måske ????

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-05-04 23:37

Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> writes:

> *gys*... Jeg glemte at sætte splitten igennem bagakslen sidst jeg justerede
> kæde. Efter en 14 dage trængte kæden øjensynligt til at en alvorlig
> justering igen. Møtrikken på bagakslen kunne drejes med fingrene =:-|

Jeg kan en historie om nogen som har kørt 140 km med en 27mm
gaffelnøgle på bagakslen. *host*. Godt det var en låsemøtrik, så
gaffelnøglen holdt sig i udgangspositionen.

> Godt Darwin var travlt optaget andetsteds den dag...

Det tænkte jeg^H^H^Hham her også
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-05-04 08:04

Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> writes:

> Jeg kan en historie om nogen som har kørt 140 km med en 27mm
> gaffelnøgle på bagakslen. *host*. Godt det var en låsemøtrik, så
> gaffelnøglen holdt sig i udgangspositionen.

Hohoho. Man får lige sådan en 2 minutters svedetur når man opdager det.

Enelleranden dag lærer jeg nok aldrig at skrue mens jeg har travlt.

Fra : Per P.

Dato : 05-05-04 14:05

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse

> Hohoho. Man får lige sådan en 2 minutters svedetur når man opdager det.

Ja, du må jo vide det Hvem var det der kørte rundt på sin Aprilia AF1
roadracer, med én bolt ud af tre i baghjulet. Ikke så underligt at den kørte
lidt sært

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-05-04 14:20

"Per P." <milborg@FJERNe-privat.dk> writes:

> [...]
>
> Ja, du må jo vide det Hvem var det der kørte rundt på sin Aprilia AF1
> roadracer, med én bolt ud af tre i baghjulet. Ikke så underligt at den

Hæhæ, ja der svævede bagenden godt nok en del... Det var dér jeg lærte
ikke blindt at stole på momentangivelserne i værstedshåndbøger.
For s*tan det var farligt.

Nu jeg tænker over det har Darwin faktisk været ualmindeligt gavmild mod
mig Nogen der vil have en dårlig betalt og utaknemlig stilling som
min chefmekaniker?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-05-04 00:20

Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> writes:

> Jeg kan en historie om nogen som har kørt 140 km med en 27mm
> gaffelnøgle på bagakslen.

Øhh, ringgaffelnøgle med ring-enden på møtrikken - nu giver det mening
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-05-04 09:08

"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote in message

> Øhh, ringgaffelnøgle med ring-enden på møtrikken - nu giver det mening

Det var da ellers lidt af en vingemøtrik at køre rundt med.

vh
Torben

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-05-04 10:08

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Det var da ellers lidt af en vingemøtrik at køre rundt med.

Jep
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-05-04 10:07

Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> writes:

> Hohoho. Man får lige sådan en 2 minutters svedetur når man opdager det.

Ja! :-/

> Enelleranden dag lærer jeg nok aldrig at skrue mens jeg har travlt.

Det håber jeg også jeg gør. Ovennævnte tur skyldtes at jeg lige
hurtigt skulle justere kæden inden jeg kørte mod Aalborg hjemme fra
mine forældre.
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!