|
| Bagenden svæver jo nærmest.... Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 02-05-04 18:49 |
|
Hejsa... Nogen der har en ide om hvorfor bagenden på bettegixxeren, føles
meget let, og føles som om den svæver fra side til side når man har lidt god
nedlægning på ?!?!?!?!
Den gør det selvfølgelig ikke når der er en bagpå!!!!
Har selv en lille teori om at det er fordi min bagdæmper er sat til at være
meget hård da jeg tit køre med passager.. men er det derfor eller skal jeg
søge et andet sted...
--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bagsværd
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
Fiat Punto 1,2 ELX Ice-Blue
| |
Jacob Larsen (02-05-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 02-05-04 19:09 |
|
"Jon & Ann-Rikka" <Fælles_somikkefindes_@mail.dk> wrote
> Hejsa... Nogen der har en ide om hvorfor bagenden på
> bettegixxeren, føles meget let, og føles som om den
> svæver fra side til side når man har lidt god nedlægning
> på ?!?!?!?!
>
> Den gør det selvfølgelig ikke når der er en bagpå!!!!
>
> Har selv en lille teori om at det er fordi min bagdæmper
> er sat til at være meget hård da jeg tit køre med
> passager.. men er det derfor eller skal jeg søge et andet
> sted...
Forkert dæktryk, måske?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen
| |
Jon & Ann-Rikka (02-05-2004)
| Kommentar Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 02-05-04 19:50 |
|
>
> Forkert dæktryk, måske?
>xxxxxxxxxxxxxxx
Køre lige forbi tanken snarest muligt
--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bagsværd
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
Fiat Punto 1,2 ELX Ice-Blue
| |
Armand (03-05-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-05-04 22:07 |
|
Jon & Ann-Rikka <Fælles_somikkefindes_@mail.dk> skrev i en
news:409534a7$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa... Nogen der har en ide om hvorfor bagenden på bettegixxeren, føles
> meget let, og føles som om den svæver fra side til side når man har lidt
god
> nedlægning på ?!?!?!?!
Glemt at spænde bagakslen sidste gang kæden blev justeret :-/
> Den gør det selvfølgelig ikke når der er en bagpå!!!!
Så er der også brug for konstant træk hvorved en given løshed i bagenden vil
blive holdt an til den ene side af den trækkende kæde :-|
fat om baghjulet og træk/rusk voldsomt fra side til sige for at konstantere
om der ér nogen for for løshed i bagsvinger/hjul!
> Har selv en lille teori om at det er fordi min bagdæmper er sat til at
være
> meget hård da jeg tit køre med passager..
Så vil den nok snarere drifte udad med bagenden, og specielt ved ujævn vej
(á asfaltlapninger og småhuller) :-/
Den med luften skulle også forværres ved passager-kørsel :-/
--
Armand.
| |
Jacob Larsen (03-05-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 03-05-04 22:53 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c76dri$1is7$1@news.cybercity.dk
> Den med luften skulle også forværres ved passager-kørsel
Også hvis der er tale om overtryk? Synes jeg havde et lignende problem, da
jeg kørte med for højt lufttryk på bagdækket.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen
| |
Armand (05-05-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-05-04 16:06 |
|
Jacob Larsen <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en
news:4096bf34$0$21560$14726298@news.sunsite.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:c76dri$1is7$1@news.cybercity.dk
> > Den med luften skulle også forværres ved passager-kørsel
>
> Også hvis der er tale om overtryk? Synes jeg havde et lignende problem, da
> jeg kørte med for højt lufttryk på bagdækket.
Jup!
For i så fald bliver dækket ved single-kørsel som en overpumpet bold, hvis
hopperi bagdæmperei slet ikke er i stand til at kvæle, hvorimod at en
passagers vægt tvinger dækket "fladt" igen!
--
Armand.
| |
Jacob Larsen (05-05-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 05-05-04 17:17 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c7avp3$1ei6$1@news.cybercity.dk
> Jacob Larsen <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en
> news:4096bf34$0$21560$14726298@news.sunsite.dk...
> > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in
> > message news:c76dri$1is7$1@news.cybercity.dk
> > > Den med luften skulle også forværres ved
> > > passager-kørsel
> >
> > Også hvis der er tale om overtryk? Synes jeg havde et
> > lignende problem, da jeg kørte med for højt lufttryk på
> > bagdækket.
>
> Jup!
> For i så fald bliver dækket ved single-kørsel som en
> overpumpet bold, hvis hopperi bagdæmperei slet ikke er i
> stand til at kvæle, hvorimod at en passagers vægt tvinger
> dækket "fladt" igen!
Ja, netop derfor skulle problemet jo ikke forværres, men tværtimod forbedres
af passagerkørsel. Taler vi forbi hinanden?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen
| |
Armand (05-05-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-05-04 21:00 |
|
Jacob Larsen <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en
news:40991366$0$20629$14726298@news.sunsite.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:c7avp3$1ei6$1@news.cybercity.dk
> > Jacob Larsen <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en
> > news:4096bf34$0$21560$14726298@news.sunsite.dk...
> > > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in
> > > message news:c76dri$1is7$1@news.cybercity.dk
> > > > Den med luften skulle også forværres ved
> > > > passager-kørsel
> > >
> > > Også hvis der er tale om overtryk? Synes jeg havde et
> > > lignende problem, da jeg kørte med for højt lufttryk på
> > > bagdækket.
> >
> > Jup!
> > For i så fald bliver dækket ved single-kørsel som en
> > overpumpet bold, hvis hopperi bagdæmperei slet ikke er i
> > stand til at kvæle, hvorimod at en passagers vægt tvinger
> > dækket "fladt" igen!
>
> Ja, netop derfor skulle problemet jo ikke forværres, men tværtimod
> forbedres af passagerkørsel. Taler vi forbi hinanden?
Vi? Måske snarere jeg!
Der hvor jeg oprindeligt ville hen var at hvis trykket var for lavt, ville
det forværres med passager bagpå - Ergo problemet skyldes ikke for lavt
lufttryk!
Hvis det derimod skyldes forhøjet lufttryk, hvad også muligt qua "hoppende
bold -princippet") vil passager-kørsel lindre problemet!
Altså: Et dansende bagdæk vil også forværres af overtryk (som af dig
forespurgt) og i så fald tillige passe med Jon's oplevelser med passager!
--
Armand.
| |
Jacob Larsen (05-05-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 05-05-04 21:03 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote
> Jacob Larsen <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev
> > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote
> > > For i så fald bliver dækket ved single-kørsel som en
> > > overpumpet bold, hvis hopperi bagdæmperei slet ikke
> > > er i
> > > stand til at kvæle, hvorimod at en passagers vægt
> > > tvinger
> > > dækket "fladt" igen!
> >
> > Ja, netop derfor skulle problemet jo ikke forværres,
> > men tværtimod forbedres af passagerkørsel. Taler vi
> > forbi hinanden?
>
> Vi? Måske snarere jeg!
>
> Der hvor jeg oprindeligt ville hen var at hvis trykket
> var for lavt, ville det forværres med passager bagpå -
> Ergo problemet skyldes ikke for lavt lufttryk!
>
> Hvis det derimod skyldes forhøjet lufttryk, hvad også
> muligt qua "hoppende bold -princippet") vil
> passager-kørsel lindre problemet!
> Altså: Et dansende bagdæk vil også forværres af overtryk
> (som af dig forespurgt) og i så fald tillige passe med
> Jon's oplevelser med passager!
Ah ok, så er jeg ikke forvirret mere.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen
| |
Mikkel Christensen (04-05-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 04-05-04 09:43 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> Jon & Ann-Rikka <Fælles_somikkefindes_@mail.dk> skrev:
> > Hejsa... Nogen der har en ide om hvorfor bagenden på bettegixxeren,
> > føles meget let, og føles som om den svæver fra side til side når
> > man har lidt god nedlægning på ?!?!?!?!
>
> Glemt at spænde bagakslen sidste gang kæden blev justeret :-/
*gys*... Jeg glemte at sætte splitten igennem bagakslen sidst jeg justerede
kæde. Efter en 14 dage trængte kæden øjensynligt til at en alvorlig
justering igen. Møtrikken på bagakslen kunne drejes med fingrene =:-|
Godt Darwin var travlt optaget andetsteds den dag...
--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| - Paul Tomko
| |
Lars B Madsen (04-05-2004)
| Kommentar Fra : Lars B Madsen |
Dato : 04-05-04 16:38 |
|
Mikkel Christensen wrote:
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
>
>> Jon & Ann-Rikka <Fælles_somikkefindes_@mail.dk> skrev:
>
>>> Hejsa... Nogen der har en ide om hvorfor bagenden på bettegixxeren,
>>> føles meget let, og føles som om den svæver fra side til side når
>>> man har lidt god nedlægning på ?!?!?!?!
>>
>> Glemt at spænde bagakslen sidste gang kæden blev justeret :-/
>
> *gys*... Jeg glemte at sætte splitten igennem bagakslen sidst jeg
> justerede kæde. Efter en 14 dage trængte kæden øjensynligt til at en
> alvorlig justering igen. Møtrikken på bagakslen kunne drejes med
> fingrene =:-|
>
> Godt Darwin var travlt optaget andetsteds den dag...
Yikes!
Hvis der skal tjekkes dæktryk så kan jeg anbefale OK benzin som har bedre
(læs: mere moderne) kompressorer..
--
Madsen - SZR 660
| |
Jon & Ann-Rikka (04-05-2004)
| Kommentar Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 04-05-04 19:06 |
|
"> Glemt at spænde bagakslen sidste gang kæden blev justeret :-/
xxxxxxxxxxxxxxxx
Nej... det er spændt....
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> fat om baghjulet og træk/rusk voldsomt fra side til sige for at
konstantere
> om der ér nogen for for løshed i bagsvinger/hjul!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Det kan altså godt være et leje/drejningspunkt et sted der måske ikke er så
godt mere ???
Nu jeg tænker turen igennem igen, så udeblev fænomenet faktisk efter nogle
få km... varmere dæk måske ????
--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bagsværd
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
Fiat Punto 1,2 ELX Ice-Blue
| |
Jes Vestervang (04-05-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 04-05-04 23:37 |
|
Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> writes:
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
>
>> Jon & Ann-Rikka <Fælles_somikkefindes_@mail.dk> skrev:
>
>> > ....bagenden svæver...
> *gys*... Jeg glemte at sætte splitten igennem bagakslen sidst jeg justerede
> kæde. Efter en 14 dage trængte kæden øjensynligt til at en alvorlig
> justering igen. Møtrikken på bagakslen kunne drejes med fingrene =:-|
Jeg kan en historie om nogen som har kørt 140 km med en 27mm
gaffelnøgle på bagakslen. *host*. Godt det var en låsemøtrik, så
gaffelnøglen holdt sig i udgangspositionen.
> Godt Darwin var travlt optaget andetsteds den dag...
Det tænkte jeg^H^H^Hham her også
--
mvh Jes Vestervang
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
Mikkel Christensen (05-05-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 05-05-04 08:04 |
|
Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> writes:
> Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> writes:
>
> > *gys*... Jeg glemte at sætte splitten igennem bagakslen sidst jeg
> > justerede kæde. Efter en 14 dage trængte kæden øjensynligt til at
> > en alvorlig justering igen. Møtrikken på bagakslen kunne drejes med
> > fingrene =:-|
>
> Jeg kan en historie om nogen som har kørt 140 km med en 27mm
> gaffelnøgle på bagakslen. *host*. Godt det var en låsemøtrik, så
> gaffelnøglen holdt sig i udgangspositionen.
Hohoho. Man får lige sådan en 2 minutters svedetur når man opdager det.
Enelleranden dag lærer jeg nok aldrig at skrue mens jeg har travlt.
--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| - Paul Tomko
| |
Per P. (05-05-2004)
| Kommentar Fra : Per P. |
Dato : 05-05-04 14:05 |
|
"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse
news:kkdhduvqrrh.fsf@rrnord.dk...
> Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> writes:
>
> > Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> writes:
> >
> > > *gys*... Jeg glemte at sætte splitten igennem bagakslen sidst jeg
> > > justerede kæde. Efter en 14 dage trængte kæden øjensynligt til at
> > > en alvorlig justering igen. Møtrikken på bagakslen kunne drejes med
> > > fingrene =:-|
> >
> > Jeg kan en historie om nogen som har kørt 140 km med en 27mm
> > gaffelnøgle på bagakslen. *host*. Godt det var en låsemøtrik, så
> > gaffelnøglen holdt sig i udgangspositionen.
>
> Hohoho. Man får lige sådan en 2 minutters svedetur når man opdager det.
Ja, du må jo vide det Hvem var det der kørte rundt på sin Aprilia AF1
roadracer, med én bolt ud af tre i baghjulet. Ikke så underligt at den kørte
lidt sært
--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....
| |
Mikkel Christensen (05-05-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 05-05-04 14:20 |
|
"Per P." <milborg@FJERNe-privat.dk> writes:
> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev:
> [historier om farligt skruesjusk]
> >
> > Hohoho. Man får lige sådan en 2 minutters svedetur når man opdager det.
>
> Ja, du må jo vide det Hvem var det der kørte rundt på sin Aprilia AF1
> roadracer, med én bolt ud af tre i baghjulet. Ikke så underligt at den
> kørte lidt sært
Hæhæ, ja der svævede bagenden godt nok en del... Det var dér jeg lærte
ikke blindt at stole på momentangivelserne i værstedshåndbøger.
For s*tan det var farligt.
Nu jeg tænker over det har Darwin faktisk været ualmindeligt gavmild mod
mig Nogen der vil have en dårlig betalt og utaknemlig stilling som
min chefmekaniker?
--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| - Paul Tomko
| |
Jes Vestervang (05-05-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 05-05-04 00:20 |
|
Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> writes:
> Jeg kan en historie om nogen som har kørt 140 km med en 27mm
> gaffelnøgle på bagakslen.
Øhh, ringgaffelnøgle med ring-enden på møtrikken - nu giver det mening
--
mvh Jes Vestervang
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
Torben Scheel (05-05-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 05-05-04 09:08 |
|
"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote in message
news:87r7tzlqzp.fsf@dellen.royal.flof.dk...
> Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> writes:
>
> > Jeg kan en historie om nogen som har kørt 140 km med en 27mm
> > gaffelnøgle på bagakslen.
>
> Øhh, ringgaffelnøgle med ring-enden på møtrikken - nu giver det mening
Det var da ellers lidt af en vingemøtrik at køre rundt med.
vh
Torben
| |
Jes Vestervang (05-05-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 05-05-04 10:08 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> writes:
> "Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote:
>> Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> writes:
>>
>> > Jeg kan en historie om nogen som har kørt 140 km med en 27mm
>> > gaffelnøgle på bagakslen.
>>
>> Øhh, ringgaffelnøgle med ring-enden på møtrikken - nu giver det mening
>
> Det var da ellers lidt af en vingemøtrik at køre rundt med.
Jep
--
mvh Jes Vestervang
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
Jes Vestervang (05-05-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 05-05-04 10:07 |
|
Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> writes:
> Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> writes:
>
>> Jeg kan en historie om nogen som har kørt 140 km med en 27mm
>> gaffelnøgle på bagakslen. *host*. Godt det var en låsemøtrik, så
>> gaffelnøglen holdt sig i udgangspositionen.
>
> Hohoho. Man får lige sådan en 2 minutters svedetur når man opdager det.
Ja! :-/
> Enelleranden dag lærer jeg nok aldrig at skrue mens jeg har travlt.
Det håber jeg også jeg gør. Ovennævnte tur skyldtes at jeg lige
hurtigt skulle justere kæden inden jeg kørte mod Aalborg hjemme fra
mine forældre.
--
mvh Jes Vestervang
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
S.G (05-05-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 05-05-04 12:37 |
|
Baghjulslejet?
| |
|
|