Nye miljøkrav.. Husk nu at få indregistrer~
Fra : Geely Motor

Dato : 02-05-04 15:40

Hej allesammen

Har lige læst i motormagasinet at alle brugtimporterede motorcykler (fra
ikke EU-lande) også skal opfylde de nye miljøkrav inden 1. indregistrering i
DK. Denne regel træder i kraft 1. juli.

Hvis nogle af læserne har en motorcykel stående, som er importeret som brugt
fra et ikke EU-land ville det være klogt at få den synet og indregistreret
inden 1. juli, derefter bliver det nærmest umuligt. Reglen betyder også at
det fremover bliver meget vanskeligt/umuligt at få indregistreret en
motorcykel som er hentet hjem uden for EU.

Med venlig hilsen

Ove
Geely Motor Danmark ApS

Fra : "André T."

Dato : 02-05-04 15:58

Geely Motor wrote:
> [...]
> det fremover bliver meget vanskeligt/umuligt at få indregistreret en
> motorcykel som er hentet hjem uden for EU.

Det jo sindsygt...

-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434
If freedom is outlawed, only outlaws will have freedom...

Fra : TheHobbit

Dato : 02-05-04 17:25

Geely Motor wrote:
> [...]
> (fra ikke EU-lande) også skal opfylde de nye miljøkrav inden 1.
> indregistrering i DK. Denne regel træder i kraft 1. juli.

Gælder det alle brugte MC'er - også helt gængse modeller der er typegodkendt
i EU. F.eks. en alm. FireBlade fra 2001.

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

* If you don't live for something, you'll die for nothing - Jamey Jasta *

Fra : Kasperkk

Dato : 02-05-04 18:00

> Gælder det alle brugte MC'er - også helt gængse modeller der er
typegodkendt
> i EU. F.eks. en alm. FireBlade fra 2001.

Hej Stephan

Skal du have noget hurtigere eller hvad?

Kasperkk
GS500E

Fra : TheHobbit

Dato : 02-05-04 19:24

Kasperkk wrote:

> Hej Stephan
>
> Skal du have noget hurtigere eller hvad?

Haha - nej det er ikke til mig. Det er faktisk min far der overvejer at købe
en MC på auktion i USA, og jeg kender ham... uanset hvad han køber så bliver
det én der er større end min.

Fra : Kasperkk

Dato : 02-05-04 20:21

> [...]
købe
> en MC på auktion i USA, og jeg kender ham... uanset hvad han køber så

Øv bøv ;-(

Ellers kunne vi have lavet endnu en handel....din cbr er fandme fed!!

Hvad endte afgiften på?

Kasperkk

Fra : TheHobbit

Dato : 03-05-04 16:31

Kasperkk wrote:
> Ellers kunne vi have lavet endnu en handel....din cbr er fandme fed!!

Thnx!

> Hvad endte afgiften på?

50k nedsat til ca 48k (svarer til en gade pris på lidt over 76.000) men jeg
har indsamlet en masse tilbud fra forhandlere der gerne skulle ha den endnu
længere ned - nu må vi se hvad der siger....!

/Stephan

Fra : Geely Motor

Dato : 02-05-04 19:53

Kære Hobbit

Det ved jeg faktisk ikke - men tvivler på at en Fireblade fra 2001 klarer
EURO 2 (2002/51/EC) - I så fald skal du ihvertfald kunne bevise det, når du
fremstiller den til syn. Beviset kunne jeg forestille mig kunne være et
COC-certifikat fra fabrik eller DK-importør endelig kan et akreditteret
prøvningslabratorium (fx. TüV)levere beviset. Bemærk iøvrigt også at cyklen
SKAL være indregistreret 30. juni, det er ikke nok at den bare er synet.

Vh.
Ove

Fra : Moller

Dato : 03-05-04 18:14

Geely Motor wrote:

> [...]
> SKAL være indregistreret 30. juni, det er ikke nok at den bare er synet.

Rent nysgerighedsmæssigt, Ove ved du hvordan dette vil påvirke Geely,
tjinseng osv.. så vidt jeg kunne forstå så vil den nye SV-650 klon ikke
kunne sælges efter 2005, hvis ikke den blir opgraderet til at klare
kravende der ? og da geely, og tjinceng er baseret på en del ældre motore
end SV motoren, har de det vel endnu svære ?

Det vil være synd hvis et så billigt alternativ til japser maskiner
osv. skal fjernes fra nykøbs markede også pga. nogen EU krav.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... som ALDRIG vil klare de miljøkrav :)
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Geely Motor

Dato : 03-05-04 21:28

Tjaaa, med den nuværende motorkonstruktion klarede Grand Puma sig fint i
"EURO2" testen - men "EURO3" bliver svær. Imidlertid har de lige klaret
EURO3 med en af deres bilmodeller, så mon ikke de finder ud af det, men
mange modeller vil sikkert udgå

Vh.
Ove

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 04-05-04 07:45

Geely Motor wrote:

> [...]
>ikke EU-lande) også skal opfylde de nye miljøkrav inden 1. indregistrering i

Kan man se det et eller andet officielt sted, Told & Skat f.eks.?

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-05-04 09:28

Thomas Arildsen wrote:

> Kan man se det et eller andet officielt sted, Told & Skat f.eks.?

Ja det vil jeg også meget gerne vide.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Richard

Dato : 04-05-04 18:20

Thomas Arildsen wrote:

> Kan man se det et eller andet officielt sted, Told & Skat f.eks.?

Godkendelser sorterer under Færdselsstyrelsen. Dem har jeg skrevet til i
dag for at få belyst sagen. Vender tilbage med deres svar, så snart det
indløber

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK