Solid Works - Hjælp!
Fra : Freddy Lang

Dato : 02-05-04 15:27

Hej NG

Jeg sidder og forsøger at lave et beslag (ja, det er til en motorcykel) i
Solid Works, men kan &"# ikke finde ud af at lave et buk. Kan nogen hjælpe?

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-05-04 16:02

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg sidder og forsøger at lave et beslag (ja, det er til en motorcykel) i
> Solid Works, men kan &"# ikke finde ud af at lave et buk. Kan nogen
hjælpe?

Sæt det i skruestikken og slå på det?

vh
Torben

Fra : Freddy Lang

Dato : 02-05-04 17:57

Torben Scheel wrote:
> "Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> wrote in
> message news:40950538$0$465$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Sæt det i skruestikken og slå på det?

Hmm.... skidt idé... Tror jeg ikke, min monitor ville elske mig for.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Niels Morell

Dato : 02-05-04 18:14

Hej.

Det er ikke så svært!

Har du lavet dit beslag til et stykke Sheet Metal ellers skal du gøre det
først?
Jeg går ud fra at du har lavet en sketch og ekstruderet det op i den
tykkelse dit beslag skal laves i. Derefter vælger du Insert -> Sheet
Metal -> Bends, vælg en face/flade, når der står "no bends found" og du
siger OK er dit emner blevet til et stykke Sheet Metal.
Derefter laver du en ny sketch, trækker en linie dér hvor du vil have dit
buk og vælger: Insert -> Sheet Metal -> Sketched Bend , du vælger en face og
fortæller hvor mange grader der skal bukkes.

Det skulle gerne løse dit problem

Med teknisk hilsen
Marie

Fra : Freddy Lang

Dato : 02-05-04 18:54

Niels Morell wrote:
> [...]
> dit buk og vælger: Insert -> Sheet Metal -> Sketched Bend , du vælger
> en face og fortæller hvor mange grader der skal bukkes.

Det virker ikke. *suk*

Jeg når til punktet "No bends found" uden problemer, altså så mit objekt
bliver til Sheet Metal. Derefter går det galt. Uanset hvad jeg gør, får jeg
blot meldingen "Failed to make the sketched bend". Dialogen ser ellers
rigtig nok ud, med angivelse af vinkel osv.

Gutten som lærte mig det i sin tid, brugte Edge Flange, og det har jeg haft
til at virke tidligere... men det kan jeg heller ikke få til at virke
længere.

Gode forslag?

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Niels Morell

Dato : 02-05-04 20:15

....Undskylder..... jeg kom til at slette Freddys RE: på det jeg svarer på
nu. Jeg er ikke lige så nyhedsgruppe vant :o/

Nå, det lyder ikke helt godt! Det SKAL virke, så det kunne tyde på en eller
anden fejl i din udgave af programmet. Måske kunne du teste om en anden
mulighed virker.

Vil programmet være med til at du laver en sheet metal part som base-flange?

Du skal starte en sketch og lave et par linier i en eller anden vinkel. Uden
at gå ud af din sketch skal du sige Insert -> Sheet Metal -> Base Flange
I dialogen kan du så definere din pladetykkelse og indv. radius i buk
(oftest er den lig pladetykkelsen). - (Den står også indstillet på
"K-factor" ikke?)
- Virker det?
- Kan du udfolde det med "unfold"?

Hvis det virker har du måske muligheden for at lave et alt for stort beslag
og så fjerne det du ikke skal bruge med Cuts - bare et forslag - for nu ved
jeg jo ikke helt hvor indviklet et beslag du har gang i

/Marie

Fra : Freddy Lang

Dato : 02-05-04 21:43

Niels Morell wrote:

> [...]
> I dialogen kan du så definere din pladetykkelse og indv. radius i buk
> (oftest er den lig pladetykkelsen). - (Den står også indstillet på

Jo, det virker sørme. Men er dog en lidt bøvlet metode. Jeg forsøger mig med
det. Så må jeg prøve at lære de andre teknikker hen ad vejen.

Har du evt. ICQ eller MSN Messenger? Det kunne godt være, jeg kunne bruge
noget teknisk hjælp igen senere, og vil helst ikke forstyrre NG'en mere end
højst nødvendigt.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1