lus i roser
Fra : SB

Dato : 02-05-04 15:33

Nogen der kan huske det blandingsforhold man blander
brundsæbe, sprit og vand i, når man vil sprøjte sine roser mod lus?

Søren

Fra : Inger Pedersen

Dato : 02-05-04 17:06

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kan huske det blandingsforhold man blander
> brundsæbe, sprit og vand i, når man vil sprøjte sine roser mod lus?
>
> Søren

På DR/Rabatten fandt jeg denne fra 7. april:

"Insektsæbe
Hvis du vil forhindre bladlusene i at æde dine planter, kan du sprøjte dem
med insektsæbe. En liter færdigblandet insektsæbe koster 130 kr. Men hvis du
vil spare penge, kan du sagtens blande din egen:

Det skal du bruge:
1 tsk. fast brun sæbe
1 spsk. sprit
1 liter lunkent vand
- Bland først sæbe og vand og hæld spritten i til sidst. Rør rundt og hæld
blandingen på en forstøverflaske.

Nu har du din helt egen insektsæbe til ca. 1 kr. pr. liter. Du sparer altså
mere end 99% og ifølge Det jydske Haveselskab er den hjemmelavede blanding
lige så effektiv som den dyre."

Jeg har ikke prøvet den, så... men jeg så Rabatten, og der stod en
have-ekspert, der sagde god for den.

Hilsen Inger

Fra : SB

Dato : 02-05-04 18:58

> [...]
> lige så effektiv som den dyre."
>

> Jeg har ikke prøvet den, så... men jeg så Rabatten, og der stod en

Takker for det

Søren