Henry skrev i meddelelsen news:mv7lc.1969$Bj1.493@news.get2net.dk
> Og er der nogen der har en ide om hvad sådan en operation ca. kan
> koste ved en forhanleren. og kan man skifte leje, evt tandhjul og
> kobling uden at skal have hele motoren af.
Jeg var med til at skifte kobling på sådan en XJer fra 89. Det er faktisk
rigtigt nemt, og man behøver ikke engang at tappeolien af den. Cyklen sættes
på sidestøtteben, og forhjulet klodses op således at den hælder en god del
til venstre. Nu kan man roligt pille koblingsdækslet af, skifte plader, måle
fjedre mm. Har man ikke selv mulighed for at udføre arbejdet, vil det nok
koste for 1-2 timers mekaniker løn.
Hvis der skal skiftes tandhjul slipper du ikke for at skulle have motoren
af. Har du ikke forstand på at skrue selv bør du nok finde en anden da
prisen for rep hos forhandler meget hurtigt løber op i noget der slet ikke
kan svare sig. Så er det nok billigere at hente en tysk donorcykel. Prøv at
kigge på
www.mobile.de og se hvad de koster, og læg udgifter oveni til afh.
Så ved du hvad du risikerer at skulle ofre.
> men jeg syntes det skurrer fælt i mine øre med sådan en mislyd, og jeg
> kommer til at tænke på slidte lejer og tandhjul.
> Det er lidt en skam for det er det eneste væsenligt jeg fandt galt ved
> cyklen, og jeg ved godt at jeg risikere mange fremtidige rep. ved en
> cykel med så mange km. på bagen
> men der kommer økonomien jo lidt ind, og det er pt. hvad det kan
> blive til.
Hvis det bare var en bagatel ville den tidligere ejer sikkert have rettet op
på fejlen, da mcen således ville blive meget nemmere at sælge. Jeg ville
være lidt nervøs ved at købe den. Slå koldt vand i blodet, der er nye Mcer i
f.eks.
www.dba.dk hver dag
Kig dig lidt omkring, og køb den rigtige
første gang.
Du kan selvfølgelig også være rigtig heldig med denne model. Min kammerat
(
http://dfmc.dk/?id=542) kører også på sådan en XJer fra 89. Den har han
købt fra en anden kammerat (
http://dfmc.dk/?id=272) og vi har derfor kunnet
følge den i et stykke tid nu. Da
http://dfmc.dk/?id=272 købte den havde den
lige rundet 100.000 Km. og den var klar til at få skiftet kronrørslejer (ca.
300,-), indsugningsgummi(ca. 800,-) og dæk (ca. 1000,-). Koblingen var også
godt på vej, så den har vi også skiftet (ca. 600,-)
Disse ting kunne vi konstatere allerede den første gang vi så den, og prisen
var selvf. også derefter. Havde vi nu ikke selv kunnet udføre arbejdet ville
det formentlig ikke kunne have svaret sig. Der har på de ca. 10.000 Km siden
da ikke været udført andre rep. end alm service på den, og den kører rigtigt
godt. I tomgang går den lidt ujævnt, men hvad betyder det når bare den kører
godt, og stort set intet olieforbrug har.
--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816