Andet multimedie
bentjuul 3670
Spørgsmål om opløsning
Fra : Rollike

Dato : 02-05-04 15:24

Hejsa!

Håber der er nogen her der kan hjælpe

Hvis jeg på f.eks. en hjemmeside vælger print screen og derefter åbner
screendumpet (screenshot) i psp så er pixels per inch 72,000.

Er det muligt at øndre så opløsningen bliver endnu bedre? Kan det ændres i
psp? Eller evt. i selve computeren så "Screendumpet" bliver taget i en bedre
opløsning? Eller er det bare en standard ting man ikke kan pille ved?

På forhån dtak

Mette

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 02-05-04 16:04

Rollike wrote:

> Hvis jeg på f.eks. en hjemmeside vælger print screen og derefter
> åbner screendumpet (screenshot) i psp så er pixels per inch
> 72,000.
> Er det muligt at øndre så opløsningen bliver endnu bedre?

Nej. Du kan sagtens sætte PPI til 10 millioner, men du får ikke flere
detaljer af den grund.

Du kan ændre størrelsen med resample, hvis du vil skrive det ud. På den
måde udjævner du hakkerne så du får et sløret billedet i stedet for et
kantet.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Rollike

Dato : 02-05-04 16:58

> Nej. Du kan sagtens sætte PPI til 10 millioner, men du får ikke flere
> detaljer af den grund.

Okay, tak for svaret

MVH Mette

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-05-04 19:03

"Rollike" <valo@kattebakkevalo.dk> skrev:

>Hvis jeg på f.eks. en hjemmeside vælger print screen og derefter åbner
>screendumpet (screenshot) i psp så er pixels per inch 72,000.

Ja, det er default.

>Er det muligt at øndre så opløsningen bliver endnu bedre?

Bedre?

>Kan det ændres i psp?

Ork ja!

File -> Preferences -> General Preferences -> Rulers and Units ->
Default Resolution. Der kan du vælge hvilken som helst opløsning du
ønsker.

Men hvad vil du opnå med det? Billedet bliver hverken bedre eller
ringere af den grund. PPI har alene betydning som en besked til en
printer om hvor stort/lille og groft/fint billedet skal printes.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Rollike

Dato : 02-05-04 20:53

> Men hvad vil du opnå med det? Billedet bliver hverken bedre eller
> ringere af den grund. PPI har alene betydning som en besked til en
> printer om hvor stort/lille og groft/fint billedet skal printes.

Okay, jeg troede at ppi var opløsningen på billedet og at det have betydning
for hvor godt billedet blev

Dejligt at lære noget nyt

MVH Mette