|
| Dynojet Blackbird Fra : Brian Laursen |
Dato : 02-05-04 14:34 |
|
Overskriften siger jo lidt om det. I weekenden var vi til Elgetræf, og det
var en våd oplevelse.. Lars MC havde stillet sin Dynojet op, og hvad kunne
være mere passende end at lige prøve at teste den nyindkøbte Blackbird på
feltet.. Jeg havde selv oplevet at der var nogle huller i registret omkring
3000- 5500 rpm. Og ganske rigtigt kunne man straks se på kurven at den
knækkede forfærdelig lige der hvor det var ventet. Den står 100% standard,
så det passer vidst meget godt at den skal justeres for at få jævnt træk.
Den lagde 135 hk på bagdækket, hvilket oxo var forventet. Topfarten blev
målt til 297 km/t. Alt er jo relativt. Og man skal nok ikke skrue
forventningerne for højt op. Men jeg er nu positiv overrasket over hondaen.
Jeg var begyndt at synes den måske var lidt for stor, for lidt race osv. Men
nu har jeg fået fornyet entusiasmen, så jeg beholder den nok lidt endnu
--
Venlig Hilsen
Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk
| |
Ukendt (02-05-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-05-04 16:54 |
|
Brian Laursen wrote:
> Overskriften siger jo lidt om det. I weekenden var vi til Elgetræf,
> og det var en våd oplevelse.. Lars MC havde stillet sin Dynojet op,
> og hvad kunne være mere passende end at lige prøve at teste den
> nyindkøbte Blackbird på feltet.. Jeg havde selv oplevet at der var
> nogle huller i registret omkring 3000- 5500 rpm. Og ganske rigtigt
> kunne man straks se på kurven at den knækkede forfærdelig lige der
> hvor det var ventet. Den står 100% standard, så det passer vidst
> meget godt at den skal justeres for at få jævnt træk. Den lagde 135
> hk på bagdækket, hvilket oxo var forventet. Topfarten blev målt til
> 297 km/t. Alt er jo relativt. Og man skal nok ikke skrue
> forventningerne for højt op. Men jeg er nu positiv overrasket over
> hondaen. Jeg var begyndt at synes den måske var lidt for stor, for
> lidt race osv. Men nu har jeg fået fornyet entusiasmen, så jeg
> beholder den nok lidt endnu
De samme store moment-huller har jeg også oplevet på flere Blackbird
standard karburator-modeller, men prøvede en 03 med sprøjt, og der er de
ikke
--
M V H
Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=538
| |
Brian Laursen (03-05-2004)
| Kommentar Fra : Brian Laursen |
Dato : 03-05-04 06:26 |
|
Peter Jakobsen wrote:
>
> De samme store moment-huller har jeg også oplevet på flere Blackbird
> standard karburator-modeller, men prøvede en 03 med sprøjt, og der er
> de ikke
Ja det er oxo min erfaring. Stort set alle jeg har snakket med der har haft
en kab. model, har fået den dyset ind. Det er bare en skam at den så taber
lidt af den gode benzinøkonomi. Jeg tror aldrig jeg har haft så økonomisk en
cykel. Jeg kan køre fuld stændig råddent og så går den stadig langt på
literen. en tankfuld kan godt gå 300 km. skønt. En god ting her i den
tid hvor benzinpriserne stiger hele tiden.
--
Venlig Hilsen
Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (03-05-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 03-05-04 08:53 |
|
"Det er bare en skam at den så taber lidt af den gode benzinøkonomi"
Jeg har ikke mærket den store forskel i benzinøkonomien...
På turen syd på sidste år, havde jeg den til at gå 18km/L på motorvej (i
Tyskland) med 140-145 km/t over et par tanke. Men man skal holde højre hånd
i ro
Så snart man begynder at køre lidt sjov, så koster det
Da farten steg til et godt stykke over 200 (stadig i Tyskland), skulle jeg
hilse og sige at Linda's ZX6R blev noget tørstig, den "drak" mere end BB !!!
(hmmm, kan det virkelig passe..?)
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Ukendt (03-05-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-05-04 14:39 |
|
Brian Laursen wrote:
> Peter Jakobsen wrote:
>>
>> De samme store moment-huller har jeg også oplevet på flere Blackbird
>> standard karburator-modeller, men prøvede en 03 med sprøjt, og der er
>> de ikke
>
> Ja det er oxo min erfaring. Stort set alle jeg har snakket med der
> har haft en kab. model, har fået den dyset ind. Det er bare en skam
> at den så taber lidt af den gode benzinøkonomi. Jeg tror aldrig jeg
> har haft så økonomisk en cykel. Jeg kan køre fuld stændig råddent og
> så går den stadig langt på literen. en tankfuld kan godt gå 300 km.
> skønt. En god ting her i den tid hvor benzinpriserne stiger hele
> tiden.
En i klubben har en 01 med sprøjt, og hans går ca. 8 km/l... Men den er
hurtig
--
M V H
Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=538
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (03-05-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 03-05-04 08:40 |
|
"De samme store moment-huller har jeg også oplevet på flere Blackbird"
De forsvinder efter dysning. Jeg fik næsten 16% mere i området 3500-4000
omdr. hvor det største "hul" er, og det var med std. udstødning. Topeffekt
er stort set uændret, det bliver vist kun 1-2 hk ekstra. Skal du have mere
så må du have Akropovic...
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
S.G (02-05-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 02-05-04 17:09 |
|
Smid den op til en der har styr på den. Få kurven jævnet ud. Koster vel
omkring 1500,- or so.
lydmuren
mc-hospitalet (kan anbefales rent erfaringsmæssig)
holtug-mc
har alle ry for at lave det kewl :)
Jeg har lagt en helt flok cbr1100 kurver ud på dk.binaer.motor. Tjek dem ud.
Kurverne er efter de er blevet lavet om, dvs de burde være rettet ud så
meget som mulig. Hvad der er lavet ve dde enkelte modelle rved jeg ikke, men
du kan sammeligne din egen kurve med disse og se.
Kig efter "CBR1100 kurver", de ligger som reply, delt op i årgange
| |
Tommy Fer (02-05-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 02-05-04 20:10 |
|
--
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
2 Wheels moves your body, 4 wheels move your soul!
"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:%19lc.2060$SG.284@news.get2net.dk...
> Smid den op til en der har styr på den. Få kurven jævnet ud. Koster vel
> omkring 1500,- or so.
>
> lydmuren
Puha, der har jeg ikke verdens bedste erfaringer, var der oppe med en ven på
hans TLR med komplet yushi potter og forrør og luftfilter mod, han justerede
engang fra et opslag i en bog og så rullede den engang. Vupti 1400,- bobs...
ville nok gerne havde han forsøgte lidt mere end det.
> mc-hospitalet (kan anbefales rent erfaringsmæssig)
Dejligt at høre
> holtug-mc
Prøv at spøre Dennis Hallandsen fra gruppen om hans bandit eventyr dernede..
>
> har alle ry for at lave det kewl :)
tjoe.. En fra klubben blev advaret af forsikrings damen!!!! om at få hans
maskine lavet hos lydmuren!
mvh Tommy Fer
| |
S.G (02-05-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 02-05-04 20:43 |
|
> Puha, der har jeg ikke verdens bedste erfaringer, var der oppe med en ven
på
> hans TLR med komplet yushi potter og forrør og luftfilter mod, han
justerede
> engang fra et opslag i en bog og så rullede den engang. Vupti 1400,-
bobs...
> ville nok gerne havde han forsøgte lidt mere end det.
Yep, derfor jeg klart vil anbefale MC-hospitalet. han lage 3 timer i min med
i alt 12-14 tests.
Tror det er meget normalt ved forhandlere desværre at de ruler engang og
derefter indstiller.
Din makker kan helt sikkert hente mere eller få bedre motorgang ved at smide
den op til mc-H.
Min var lavet ved Lydmuren da jeg fik den. Den gik 10 gange bedre efter
besøg på hospitalet
> > mc-hospitalet (kan anbefales rent erfaringsmæssig)
>
> Dejligt at høre
netop
> > holtug-mc
>
> Prøv at spøre Dennis Hallandsen fra gruppen om hans bandit eventyr
dernede..
>
Må vi høre?
> > har alle ry for at lave det kewl :)
>
> tjoe.. En fra klubben blev advaret af forsikrings damen!!!! om at få hans
> maskine lavet hos lydmuren!
ok sygt. Der ellers flere herinde der har sagt god for dem, derfor jeg skrev
de havde godt ry.
> mvh Tommy Fer
>
>
| |
Dennis Hellan Peders~ (03-05-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 03-05-04 16:26 |
|
Tommy Fer wrote:
> Prøv at spøre Dennis Hallandsen fra gruppen om hans bandit eventyr
> dernede..
Hej.
Hvem er Dennis Hallandsen !, er det mig
Hvad var der galt med det eventyr ?
At jeg så er glad for at det var et tilbud, og ikke på timebasis er da noget
andet, men det tog ham 3 Fredage at få den til at køre
rigtigt godt, det eneste jeg har at "klage" over, var at jeg havde fået af
vide af Moller hvilke dysser de anbefalede på en Bandit side,
og det sagde jeg til John, efter første gang, da den ikke kørte optimalt, og
da jeg så kom derned til den sidste indkøring med de "rigtige" dysse
størrelser, havde han ikke checket om han havde dem hjemme !, og det havde
han selvfølgelig ikke!, se _det_ var sq ikke proffesionelt!,
det betød jo et ekstra besøg dernede, godt at jeg _har_ fri hver anden
Fredag, og ikke skulle bruge tre dages afspadsering !
Men jeg har fået alt det kaffe jeg ku drikke så jeg har ikke noget at
klage over
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
Tommy Fer (03-05-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 03-05-04 19:32 |
|
--
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
2 Wheels moves your body, 4 wheels move your soul!
"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
news:c75o9o$sut$1@news.net.uni-c.dk...
> Tommy Fer wrote:
> > Prøv at spøre Dennis Hallandsen fra gruppen om hans bandit eventyr
> > dernede..
>
> Hej.
>
> Hvem er Dennis Hallandsen !, er det mig
>
> Hvad var der galt med det eventyr ?
>
> At jeg så er glad for at det var et tilbud, og ikke på timebasis er da
noget
> andet, men det tog ham 3 Fredage at få den til at køre
> rigtigt godt, det eneste jeg har at "klage" over, var at jeg havde fået af
> vide af Moller hvilke dysser de anbefalede på en Bandit side,
> og det sagde jeg til John, efter første gang, da den ikke kørte optimalt,
og
> da jeg så kom derned til den sidste indkøring med de "rigtige" dysse
> størrelser, havde han ikke checket om han havde dem hjemme !, og det havde
> han selvfølgelig ikke!, se _det_ var sq ikke proffesionelt!,
> det betød jo et ekstra besøg dernede, godt at jeg _har_ fri hver anden
> Fredag, og ikke skulle bruge tre dages afspadsering !
>
> Men jeg har fået alt det kaffe jeg ku drikke så jeg har ikke noget at
> klage over
>
Hehe... helt slemt var det nu ikke... Men fra nu af, bliver du til Dennis
fra Dalby
Det jeg syntes er skræmmende er at han er en af dem man høre skulle være
meget dygtig til at jette bandit 1200... det burde ergo tagde ham 2-3
timer.. imho.
Tænk på hvis det var på time betaling!!!
Mvh Tommy Fer
| |
Moller (04-05-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 04-05-04 09:20 |
|
Tommy Fer wrote:
Aaaaarrrrrgggg, få det signatur ned i bunden please :)
Nå, men omkring det med Holtug og den Bandit... hvorfor i H... ender
manden med at skulle køre med den dyse sammensætning, som en eller
anden klogeåge(mig) kæfter op om ? og at han i det mindste ikke dyser
ind efter bogen, altså først Main, så nål, og til sidst pilot... og til
sidst stiller CO. og tomgamgs skruerne ? så ville den jo ikke starte med
at køre med for lille main, for stor pilot, og bruge uendeligt meget
mere benzin, osv...
Det der så er foruroligende, og det gælder også heinrich fra lydmuren
er at deres første reaktion på en Bandit er at smide en støre pilot jet
i, dette er den største fejl man kan lave på en B12 under dysningen, og
de har da vel prøvet at dyse sådan en fætter ind før, da de har
eksisteret siden 96, og motoren som sådan er endnu ældre (midt 80'er så
vidt jeg husker)... og så er det jo ikke den eneste maskine som skal ha
hævet nålen så meget at pilot jetten skal ned i størelse.
Men som det er nu, så ser det ud til at vi her på sjælland kun har
dot-e tilbage som kan finde ud af at rulle ind, men da vi ikke som sådan
har hørt noget om ham endnu (ris eller ros), så er vi vel nok nødsaget
til turen op til MC-hospitalet, hvis ikke vi selv kan vudere ind på en
rulning hvad der er galt...
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (02-05-2004)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 02-05-04 22:51 |
|
"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> writes:
>> > har alle ry for at lave det kewl :)
>>
>> tjoe.. En fra klubben blev advaret af forsikrings damen!!!! om at få hans
>> maskine lavet hos lydmuren!
>
> ok sygt. Der ellers flere herinde der har sagt god for dem, derfor jeg skrev
> de havde godt ry.
SVJV skyldes det at over-taksatoren er blevet sure på dem, fordi de
formastede sig til at tage parti for kunden og mod
forsikringsselskabet. YMMV.
Iøvrigt kan de ikke nægte een at vælge et bestemt værksted.
--Kai
| |
Tommy Fer (03-05-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 03-05-04 19:30 |
|
"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:ullkah56n.fsf@harrekilde.dk...
> "S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> writes:
>
> >> > har alle ry for at lave det kewl :)
> >>
> >> tjoe.. En fra klubben blev advaret af forsikrings damen!!!! om at få
hans
> >> maskine lavet hos lydmuren!
> >
> > ok sygt. Der ellers flere herinde der har sagt god for dem, derfor jeg
skrev
> > de havde godt ry.
>
> SVJV skyldes det at over-taksatoren er blevet sure på dem, fordi de
> formastede sig til at tage parti for kunden og mod
> forsikringsselskabet. YMMV.
Tjoe.. det er som man tager det... En fra "vores" klub (kai) hvis cykel har
fået turen for nyligt, den kan jeg nævne (det jeg kan huske)
Ejer måtte selv ringe til taksator for at få skiftet nummerplade. Det ville
de ikke.
Kåbe beslag er vind og skæve, kåben er sidder skævt i samlinger og er
trukket hårdt for at blive monteret
Deraf er topkåbens ene bolt hul til sidespejl nu ovalt!
Tryk sensor blev monteret nødtøftigt efter uheldet og den ville blive
monteret ordentligt senere, blev ikke gjort
Kåbebolte smidt væk under rep.
Flere dele kunne de ikke selv skaffe (fair nok) Ejer gjorde det selv, men at
de så først nævnte noget af det da de var færdige med cyklen var måske lidt
ringe.
De så skaden omkring sep. mdr fik cyklen ind til rep i nov. og den blev
først klar midt i marts!
> Iøvrigt kan de ikke nægte een at vælge et bestemt værksted.
Det gjorde de heller ikke, men de frarådede det.
mvh Tommy Fer
| |
Jacob Bunk Nielsen (03-05-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 03-05-04 00:09 |
|
Argh! Kan du ikke indsætte din signatur efter dit indlæg ligesom alle
os andre, så kan man også svare på det uden at skulle lave alle mulige
krumspring.
"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> writes:
>> har alle ry for at lave det kewl :)
>
> tjoe.. En fra klubben blev advaret af forsikrings damen!!!! om at få hans
> maskine lavet hos lydmuren!
Det var så mig. Det var ikke en advarsel. Jeg fik bare at vide at jeg
havde frit valg mht. værksted så længe jeg ikke valgte Lydmuren. Jeg
spurgte naturligvis hvorfor, men fik blot at vide at der havde været
nogle problemer.
Nu valgte jeg så Enghave Motor ... big mistake. Nu - næsten 3 uger
efter jeg afleverede cyklen - har der stadig ikke været taksator ude
fordi de har været længe om at gøre skaden op. For en uge siden lovede
de ellers at han skulle have været der mandag eller tirsdag i det
forgangne uge. Jeg skriver en (dårlig) anmeldelse af Enghave på DMCN
når jeg engang får min MC igen og kan give den fulde historie.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Asger Steffensen (03-05-2004)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 03-05-04 20:24 |
|
"Brian Laursen" <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4094f8e7$0$5939$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Overskriften siger jo lidt om det. I weekenden var vi til Elgetræf, og det
> var en våd oplevelse.. Lars MC havde stillet sin Dynojet op, og hvad kunne
> være mere passende end at lige prøve at teste den nyindkøbte Blackbird på
> feltet.. Jeg havde selv oplevet at der var nogle huller i registret
omkring
> 3000- 5500 rpm. Og ganske rigtigt kunne man straks se på kurven at den
> knækkede forfærdelig lige der hvor det var ventet. Den står 100% standard,
> så det passer vidst meget godt at den skal justeres for at få jævnt træk.
> Den lagde 135 hk på bagdækket, hvilket oxo var forventet. Topfarten blev
> målt til 297 km/t. Alt er jo relativt. Og man skal nok ikke skrue
> forventningerne for højt op. Men jeg er nu positiv overrasket over
hondaen.
> Jeg var begyndt at synes den måske var lidt for stor, for lidt race osv.
Men
> nu har jeg fået fornyet entusiasmen, så jeg beholder den nok lidt endnu
>
Hmm - nu kan man som bekendt ikke sammenligne forskellige testbænke, men jeg
fik målt ZX-10'eren til 131 hk på hjulet, ifølge Kawasaki har den 137 på
krumtappen(!) Jeg synes det lyder af lidt rigeligt hvis du mister 29 hk i
transmissionen. Men en justering er måske en ide.
Uden at gå ind i diskussionen kan jeg iøvrigt fortælle at de målinger jeg
har fået lavet er ved Lydmuren, et værksted som jeg som regel har været godt
tilfreds med.
Asger
V-Strom
ZX-10 (til salg)
| |
Brian Laursen (03-05-2004)
| Kommentar Fra : Brian Laursen |
Dato : 03-05-04 20:35 |
|
Asger Steffensen wrote:
>
> Hmm - nu kan man som bekendt ikke sammenligne forskellige testbænke,
> men jeg fik målt ZX-10'eren til 131 hk på hjulet, ifølge Kawasaki har
> den 137 på krumtappen(!) Jeg synes det lyder af lidt rigeligt hvis du
> mister 29 hk i transmissionen. Men en justering er måske en ide.
> Uden at gå ind i diskussionen kan jeg iøvrigt fortælle at de målinger
> jeg har fået lavet er ved Lydmuren, et værksted som jeg som regel har
> været godt tilfreds med.
>
> Asger
> V-Strom
> ZX-10 (til salg)
Ja det er faktisk meget den mister. Men det er et almen kendt " problem" at
den taber så meget pga. transmission. Thunderacen havde næsten det samme på
dækket, og den har 19 hk mindre i moteren.! Alligevel er birden stærkest
over 200.
--
Venlig Hilsen
Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk
| |
|
|