Far Cry, værd at smide penge efter?
Fra : Klaus G.

Dato : 02-05-04 13:09

Hej.

Det sidste spil jeg har købt var WarCraft3, og har heller ikke spillet andet
i laaaaaaaang tid, og nu synes jeg ligsom at det er ved at blive ret
kedeligt bare at stene TowerDefence og diverse andre Custom maps, hvis i
forstår.

Jeg har så kigget lidt på diverse spil sidder, og alle steder roser man Far
Cry. Så er det noget jeg skal smide +300kr efter, eller?

Jeg har en 2.6Mhz P4(uden HT), 1Gb PC2700 DDR RAM, RADEON 9700 Pro
grafikkort. Kan det trække det bare nogenlunde, eller skal jeg også ha
fundet tegnedrengen frem igen til nyt grafikkort, eller CPU?

Kom med jeres meninger om spillet. Jeres erfaringer mht. hardware osv..

På forhånd tak, og god søndag.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Mads

Dato : 02-05-04 13:35

On Sun, 2 May 2004 14:09:04 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>fundet tegnedrengen frem igen til nyt grafikkort, eller CPU?
>
>Kom med jeres meninger om spillet. Jeres erfaringer mht. hardware osv..

Et kanon spil som du absolut ikke vil fortryde
købet af. Både singleplayer og multiplayer er
helt i top.
Grafikken er noget helt for sig selv. Når man
går på en strand med bølgerne rullende ind
om sine fødder må man af og til lige tjekke
om der skulle sive lidt vand ud af skærmen.

Din PC kan forøvrigt sagtens trække det.
Jeg kører det f.eks. på en AMD XP2400+
( 2 GHz ) med 512 MB PC133 RAM og et
Radeon 9600XT grafikkort. Det kører helt
fint i 1024x768 med standard settings.

mvh Mads

Fra : Tulle

Dato : 06-05-04 18:48

Hercules prophet grafikkort med 32 mb ram / 256 alm. gammelt ram + 800 mhz.
Mere skal der ikke til for at køre Far cry. !
Spillet er også gennemført i en opløsning på 1024x768 , men alt i LOW.
Det er dog imponerende til tråds for det , men kan kun blive meget bedre
hvis din pc er bedre end min.
Far cry tager pusten fra dig - tro mig.
Du kan lige tage Halflife som er krydret med lidt trope paradis samt mange
detaljer som jeg ikke fik med pga. at den manglende power , men spiller det
igen senere når jeg får opgraderet pc'en - naturligvis...........

Tulle........

Fra : Klaus G.

Dato : 06-05-04 18:56

> [...]
det
> igen senere når jeg får opgraderet pc'en - naturligvis...........

Jeg har købt spillet, og det er herre flot. Og ordet "low" er ikke at finde
i min ordbog når der snakkes grafik settings :) Dvs. at jeg nægter at køre i
laveste details, kan jeg ikke køre bare medium tilfredsstillende, så køber
jeg nyt hardware. Slut prut! :)

Fra : Tulle

Dato : 06-05-04 21:32

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in

> [...]
> nægter at køre i laveste details, kan jeg ikke køre bare medium
> tilfredsstillende, så køber jeg nyt hardware. Slut prut! :)

Det er anturligvis ikke tilfredsstildende at køre med det meste i LOW ,
men det var hvad jeg var nødt til hvis ikke jeg valgte at opgrader pc'en
naturligvis - Dog ville Far cry blive et dyrt bekendsskab , men det kunne
selfølgelig også hjælpe på så meget andet.

Jeg venter egentlig bare på prisen omkring det sidste kram fra ATI &
Nvidia , så går jeg også amok på en P4- 3 Ghz + 1 Gb DDR 3200 ram.
Et ASUS P4P 800 Ultra bundkort eller lign.
Så tror jeg at de fleste LOW parametre bliver skruet op. !
Dog køre jeg fint spillet med vandet sat i HIGH , men hvis jeg sætter det
hele i HIGH , ja så skruer pc'en selv ned for det meste af sig selv igen.
Nå pyt , lad os få en pris på de skide grafikkort. !!

Tillykke med Far cry , og held og lykke med turen gennem spillet. !
Det holder stilen hele vejen...........

Tulle........

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 13:51

> Hej.
>
> Jeg har så kigget lidt på diverse spil sidder, og alle steder roser man
Far
> Cry. Så er det noget jeg skal smide +300kr efter, eller?

Se at komme afsted til din nærmeste spil-pusher!

Det spil er så fedt, at jeg ind i mellem mangler ord, når det skal beskrives
for venne-kredsen, som stadig ikke har prøvet det.

Spillet er det første spil med ordentlig "Ragg-doll-fysik" (ja, jeg ved godt
at flere spil bruger det) og ikke kun på fjender, men alle
omgivelserne har en temmelig overbevisende fysik. Du kan f.eks. smide en
stabel tønder ned i hovedet på en flok ventende fjender, og
overrumble dem på den måde...

Fjendernes AI er også temmelig skarp. Det er i hvert tilfælde det første FPS
hvor jeg har oplevet at fjenderne rotter sig sammen, eller
flanker dig, altså gemmer sig i omgivelserne, og bare venter på dig... der
er selvfølgelig småfejl, f.eks. man finder fjender der bare står
og glor, så man kan nakkeskyde dem, men det er sjældent.

Der er masser af køretøjer at suse rundt i, biler, både osv.

Og så er der grafikken.... den er ikke god, den er smuk!

> [...]
> fundet tegnedrengen frem igen til nyt grafikkort, eller CPU?
>
> Kom med jeres meninger om spillet. Jeres erfaringer mht. hardware osv..

Du kan sagtens trække det. Dine specs. er bedre end mine, jeg har en P4
2.4@3 Ghz, med et TI4400 med 128Mb og 1Gb ram.

Jeg venter dog med længsel på enten det nye Geforce eller ATI kort,
forspillet kan sluge alt du kaster efter det! :)

> På forhånd tak, og god søndag.

Håber du kunne bruge det til noget... du kan evt. se lidt screenshots fra
min egen foreløbige tur i spillet på http://www.zulfo.dk/fcry/index.htm

> --
> Klaus G. / Seth-Enoch

Lars B

Fra : Klaus G.

Dato : 02-05-04 18:36

Hej.

Lyder til at det er et hit så :)

Men skal jeg satse på at enten Kvikly Extra, eller Bilka her i byen har det,
så jeg kan få det i morgen. Eller skal jeg bestille online nu, så jeg har
det tirsdag? For hvis jeg køre efter det i morgen, for så at finde ud af, at
de ikke har det, så er det for sent at bestille oneline så jeg kan have det
tirsdag, så skal jeg vente endnu længere... Hmmm. Den er svær :)

Fra : Larsen

Dato : 02-05-04 19:07

> [...]
det
> tirsdag, så skal jeg vente endnu længere... Hmmm. Den er svær :)

Ja, du har sørme mange problemer :)
(hint: telefonen er opfundet)

Bemærk nu at FarCry er et FPS og ikke RTS som du andetsteds beskriver du har
spillet meget.....

Having said that, er jeg fuldstændig enige med de andre om at det er det
bedste jeg nogenside har set (og jeg har set MANGE spil)....i Single player
that is! MP er ikke særlig veludvilket - men mon ikke der snart dukker nogle
fede mods op?

Larsen

Fra : Klaus G.

Dato : 02-05-04 19:53

> Ja, du har sørme mange problemer :)
> (hint: telefonen er opfundet)
Har ikke rigtig tid til at ringe når jeg er på arbejde...

> Bemærk nu at FarCry er et FPS og ikke RTS som du andetsteds beskriver du
har
> spillet meget.....
I know :)

> [...]
player
> that is! MP er ikke særlig veludvilket - men mon ikke der snart dukker

Og jeg drønede ned i den lokale BlockBuster og købte spillet, kunne ikke
vente mere nu :) Er igang med at installere. Gogogogogo!

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 22:20

> player
> nogle
> >
> Og jeg drønede ned i den lokale BlockBuster og købte spillet, kunne ikke
> vente mere nu :) Er igang med at installere. Gogogogogo!

Glæd dig til MANGE fede timers underholdende singleplayer spil!

Jeg har brugt en del timer på det, desværre ikke hver dag på grund af
arbejde, men et par timer i ny og næ, og jeg er kun kommet til level 9 af i
alt 20, og det er satme ikke fordi det er blevet lettere. Mercs bliver
toughere og toughere, nu er de satme også begyndt at beskytte sig med
bulletproof skjold de sataner...

Som Larsen skriver, så er multiplayer endnu ikke på højde med f.eks. Unreal
Tournament 2004, men der er mange mods på vej, med alle mulige sindsyge
ting. Bl.a. har jeg læst at folk vil lave rally-mods, altså hvor man drøner
rundt i biler... det glæder jeg mig til...

Husk at besøge det danske Community på http://www.farcry.dk også...

> --
> Klaus G. / Seth-Enoch

Lars B

Fra : Klaus G.

Dato : 03-05-04 21:43

> Glæd dig til MANGE fede timers underholdende singleplayer spil!
Ja det kan jeg se. Indtil videre har det været alle pengene værd!

> [...]
> alt 20, og det er satme ikke fordi det er blevet lettere. Mercs bliver
> toughere og toughere, nu er de satme også begyndt at beskytte sig med
Hov hov, nu må du ikke spoile for meget :/

> [...]
drøner
> rundt i biler... det glæder jeg mig til...
Har prøvet multiplayer, og synes ikke det virker overbevisende godt. Men det
skal der nok blive rettet op på med mods...

> Husk at besøge det danske Community på http://www.farcry.dk også...
Jamen den vil jeg da lige tjekke ud så, tak.

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-05-04 22:42

Klaus G. wrote:
> [...]
> fundet tegnedrengen frem igen til nyt grafikkort, eller CPU?
>
> Kom med jeres meninger om spillet. Jeres erfaringer mht. hardware

Du kan da prøve demoen. Det kører fint på min P3-1400 med Geforce2 Ti
kort, men det er selvfølgelig ikke så pænt at se på. Helt klart et spil
der giver én lyst til at opgradere. Og ja, lidt OT, men Toca Race Driver
2 ...suk... i forhold til de screenshots jeg har set er der godt nok
meget man går glip af når man har et 'gammelt' grafikkort. Men det
virker.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Tazman

Dato : 03-05-04 20:25

On Sun, 2 May 2004 23:42:09 +0200, "Sune Salminen"
<salminen@monkeydoktor.dk> wrote:

> [...]
>2 ...suk... i forhold til de screenshots jeg har set er der godt nok
>meget man går glip af når man har et 'gammelt' grafikkort. Men det

Det er det fedeste spil siden diablo kom ud.... Det var grunden til
at jeg netop har skiftet mit geforce 2 ud med et pow 5900xr kort...

Det skal spilles...

Posted By Tazman

karlsen@sletmig.adslhome.dk