Frisk velkomstdrink/bowle på vin?
Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 02-05-04 11:43

Hej!

Jeg skal holde barnedåb på søndag og søger en frisk velkomstdrink. Jeg
forestiller mig noget med frugt i - gerne friske jordbær - og den skal ikke
være med for mange procent i, da den skal nydes om formiddagen. Derfor
regner jeg med, at skulle lave den på hvidvin.

Nogle der har en lækker opskrift?

Mvh.
Lisa

Fra : Heidi

Dato : 02-05-04 12:15

Lisa Terpe Woods wrote:
> [...]
> skal ikke være med for mange procent i, da den skal nydes om
> formiddagen. Derfor regner jeg med, at skulle lave den på hvidvin.

Hvidvin, danskvand og hyldeblomstsaft - i forhold efter smag.
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Inger Pedersen

Dato : 02-05-04 12:19

"Lisa Terpe Woods" <ng2FJERN@terpewoods.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal holde barnedåb på søndag

Til lykke!

> [...]
> være med for mange procent i, da den skal nydes om formiddagen. Derfor
> regner jeg med, at skulle lave den på hvidvin.

En blanding af hvidvin, danskvand og æblemost (evt. et par stænk
citronsaft?) smager dejligt med frugt.

Det lyder lækkert med jordbær, og så undgår du også, at frugtstykkerne får
brune kanter: Æbler og pærer smager godt, men kommer ret hurtigt til at se
trælse ud.
Evt. kunne du bruge melon sammen med jordbærrene?

Hilsen Inger

Fra : Padmé Amidala

Dato : 02-05-04 13:03

Danskvand, hyldeblomst, æblejuice og hvidvin.
Med masser af isterninger og frugt i stykker.
Lavede den sidste søndag, hvor jeg havde fået fat i kiwi, ananas, jordbær,
stenfri druer, carambole og æbler.

Til 35 personer brugte jeg:

3 liter danskvand
2 liter hyldeblomst
2 liter æblejuice
1 fl hvidvin

og nok frugt til at der lå en dynge i bunden af bowlen samt nok til at komme
i hvert glas..
Afhængig af hvor lang tid der skal drikkes af denne drink, kan man bare
komme en flaske mere af hver slags i, så rækker den lidt længere..

VH
Padmé

Fra : Heidi

Dato : 02-05-04 14:00

Padmé Amidala wrote:
> [...]
> Lavede den sidste søndag, hvor jeg havde fået fat i kiwi, ananas,
> jordbær, stenfri druer, carambole og æbler.

Bare lige for at være helt sikker - er det 2 liter ufortyndet
hyldeblomstsaft, eller er det opblandet forhold?

Fra : Padmé Amidala

Dato : 03-05-04 06:43

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message

> [...]
> Mvh. Heidi
> Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!
> "Time is fun when you're having flies" - Kermit

Jeg plejer at bruge Rynkebys Ice tea med hyldeblomst, eller den
færdigblandede fra netto.. .

VH
Padmé

Fra : thomas andersen

Dato : 03-05-04 08:47

> [...]
> være med for mange procent i, da den skal nydes om formiddagen. Derfor
> regner jeg med, at skulle lave den på hvidvin.

Hej Lisa,

vi har lige holdt konfirmation og vi brugte som velkomst
Passer til 30 personer med lidt til opfyldning

2 flasker hvidvin
2 flasker prosecco (eller champagne)
4 flasker 1/2 liters røde sodavand
5 kiwi skåret i skiver