Nu satte svinet sig! =(
Fra : Gundersen

Dato : 30-04-01 21:40

Hej

I dag satte svinet sig! =(

Bare rolig! Det var ikke med sport på!
Jeg havde en 45'er cylinder på, lovlig karbu, med en lovlig dysse i
(74), Star traffic, og Polini Vario.
Den gik en 60-70stykker normalt, men hvis det gik lidt ned af bakke,
kunne den komme op i meget højere omdrejninger, og komme op på
95Km/T!!!!

Det kørte den ogsåfint med en 3-4km, da den pludselig blokerede
baghjulet med 95km/T!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =(
Hold da kæft hvor det var sygt! =(

Den skred ud på vej mod grøften! (ca. 1 m ned!)
Jeg fik heldig vis stoppet den inden at den røg i grøften!

Nå, der ver ikke sket noget med cylinder eller stempel, så jeg kørte
vidre på arbejde! =) (Jeg har den fyld op med værktøj! =) )

Nå, jeg har bare hørt nogle sige at den ikke ville blokere me dhøjfart,
men det kan den GODT!!!!! =(

Så ved i det! =)

Nu kommer sporten på igen, så rykker vi! =)

Mvh Emil
--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : RpR

Dato : 30-04-01 23:43

<snip>
kedelig ting der forhåbentlig ikke sker for mig
</snip>

Sur røv :/
Men husk lige på at man aldrig må skille cylinder / topstykke ad når de er
bare lunkne. Der er stor chance for at de "slår sig" og blir skæve.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Gundersen

Dato : 01-05-01 19:45

Hej!

> Sur røv :/
> Men husk lige på at man aldrig må skille cylinder / topstykke ad når de er
> bare lunkne. Der er stor chance for at de "slår sig" og blir skæve.

Ja, det ved jeg, men nu havde jeg ikke mere end 5-6 minuter til jeg skulle
være på arbejde! =)

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : PHK

Dato : 15-05-01 16:32

"Gundersen" <Gundersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, jeg har bare hørt nogle sige at den ikke ville blokere me dhøjfart,
> men det kan den GODT!!!!! =(

Står motoren pludselig stille slipper koblingen forbindelsen.

Men kan motoren ikke komme til at stå helt stille, f.eks. fordi den stadig
bliver drejet rundt af friktionen mellem bagdæk og vejbane vil det føles som
en blokering - mere eller mindre.

--
_
|_|

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 20-05-01 05:51

> Den gik en 60-70stykker normalt, men hvis det gik lidt ned af bakke,
> kunne den komme op i meget højere omdrejninger, og komme op på
> 95Km/T!!!!

Ja, så fandt du også ud af at man skal dysse om når man tuner! Nogen må lære
på den hårde måde...

> Det kørte den ogsåfint med en 3-4km, da den pludselig blokerede
> baghjulet med 95km/T!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =(
> Hold da kæft hvor det var sygt! =(

Så var det jo godt at det ikke var 95 rigtige kilometer i timen.....

-Steen