hvad har 42 minutter ikke kostet
Fra : chr

Dato : 02-05-04 11:33

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=165401

Det er da en joke,-totalt set spare man 42 minutter,-hvis man køre på alle
130 km/t motorveje..

Sydmotorvejen og vestmotorvejen på sjælland giver 4-5 minutter hver...holda
op jeg kommer tidligt på arbejde...

Personligt syntes jeg det er en af de mest visionsløse beslutninger at sætte
hastigheden op,(og nej jeg tror ikke det koster flere død)-jeg har bare
svært ved at se gevinsten når der er andre trafikale problemer som burde
løses.

Chr.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 02-05-04 14:35

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> wrote in message
> [...]
bare
> svært ved at se gevinsten når der er andre trafikale problemer som

I praksis vil nogle nok nærmere miste tid. Der hvor 110km/t håndhæves
hårdt af politiet kørte mange 130km/t eller hurtigere tidligere. Det
koster tid. Du kan ikke bruge det kort til en skid med mindre du før
kørte 110km/t hele tiden og nu kører 110/130km/t. En tidligere
undersøgelse har jo vist at kun 20% af billister kørte 110km/t eller
mindre på motorvejen. Dermed er det muligt at ca. 80% af billisterne får
længere transporttid på motorvejen nu.

mvh Bernhard

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-05-04 15:29

chr wrote:
> [...]
> at sætte hastigheden op,(og nej jeg tror ikke det koster flere
> død)-jeg har bare svært ved at se gevinsten når der er andre

Jeg gir' heller ikke meget for de nye regler.

Kørte igår Aalborg-Århus, tur retur to gange. Og det er jo nærmest farligt
at jeg skal sidde med blikket på nålen 50% af tiden af
frygt for at en æggeskal stopper med ved næste afkørsel for at køre 115km/t
!

Og de er da gået helt amok med 110km/t strækninger. De er da vist trukket i
tombolaen?
Her i Nordjylland er det først 130 syd for Støvring, og det er vel 20km fra
Aalborg.
Ingen trafik, men lav hastighed...

Det bliver spændende at se hvordan det går når polisen kommet lidt væk fra
motorvejen igen.

> Chr.
Thomas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 02-05-04 18:17

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:409505a7$0$5962$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
> tombolaen?
> Her i Nordjylland er det først 130 syd for Støvring, og det er vel 20km fra

Der sker en del uheld på strækningen mellem Støvring S og N
(f.eks. 2 stk i sidste uge) - måske er det derfor man har valgt
først at sætte 130 km/t grænsen ca. 5 km syd for Støvring S.

/Jakob

Fra : Thomas H.

Dato : 02-05-04 18:51

> [...]

> at jeg skal sidde med blikket på nålen 50% af tiden af
> frygt for at en æggeskal stopper med ved næste afkørsel for at køre

Jeg prøvede i går, at køre 110, og sørge for ikke at snige den op på 118
hvor der vanker bøder, det er GODT nok svært, jeg besluttede til sidst, at
koncentrere mig om trafikken i stedet for, og så tage afgiften hvis den
kommer, man må jo tænke i trafiksikkerhed ..

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-05-04 21:10

> Det er da en joke,-totalt set spare man 42 minutter,-hvis man køre på alle
> 130 km/t motorveje..

Det her handler ikke om, hvor meget man sparer i køretid.

Det er oppositionens strategi at gøre det tåbelige tema gældende, og det er
lykkedes til fulde.

> [...]
> hastigheden op,(og nej jeg tror ikke det koster flere død)-jeg har bare
> svært ved at se gevinsten når der er andre trafikale problemer som burde

For det første kan de håndører, der er brugt på den her ordning, ikke løse
nogen trafikale problemer.

For det andet er det uværdigt for at samfund at have en lovgivning, som af
helt naturlige årsager bliver ignoreret af den samlede danske befolkning.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-05-04 21:15

KLIP

> For det andet er det uværdigt for at samfund at have en lovgivning, som af
> helt naturlige årsager bliver ignoreret af den samlede danske befolkning.

Jow, men så er der en del lovgivning, der enten må slettes eller håndhæves
noget bedre.

Vi er vel ikke nået der til, hvor der er så megen uoverskuelig lovgivning at
lovene efterhånden er ligegyldige for befolkningen...?

Kan der ikke lovgives imod det..?...)

Hr. Bjørn

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-05-04 21:29

befolkning.

> Jow, men så er der en del lovgivning, der enten må slettes eller håndhæves
> noget bedre.

Jep - man valgte at ændre lovgivningen. Oppositionen mener, at mere skjult
overvågning er sagen.

Tillykke til danskerne, siger jeg bare, hvis de får magt, som de har agt.
Her giver vi virkelig køb på noget dyrebart. Vel at mærke selvom vi kun
snakker omkring 10 dræbte om året, når vi fratrækker berusede og tumperne
uden sele.

> Vi er vel ikke nået der til, hvor der er så megen uoverskuelig lovgivning
at
> lovene efterhånden er ligegyldige for befolkningen...?

Det må man ikke håbe.

> Kan der ikke lovgives imod det..?...)

Måske - men jeg håber i stedet på oplysning af de offentligt ansatte byboer,
der kun har deres ruste cykel og deres bristede drømme tilbage fra de glade
70´ere.

Hvad angår mit nye hadeobjekt nummer ét, Martin Lidegaard fra Det Radikale
Venstre - send ham væk til et fjernt, fjernt land.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-05-04 22:13

KLIP

> Jep - man valgte at ændre lovgivningen. Oppositionen mener, at mere skjult
> overvågning er sagen.

Det er såmen ikke noget nyt fra den kant og det behøver sandelig ikke være
skjult.

> [...]
> Her giver vi virkelig køb på noget dyrebart. Vel at mærke selvom vi kun
> snakker omkring 10 dræbte om året, når vi fratrækker berusede og tumperne

Blot en tanke (undskyld en evt. utiltænkt grad af kynisme), men hvor mange
dør på vore sygehuse af tvivlsom behandling..?

Hele denne hastighedsdebat er efterhånden løbet helt ud i hampen og man har
glemt alle de andre vigtige ting.

Det er poletik i en nøddeskal. Hold almuen beskæftiget med bagateller, så de
ikke ser, hvad det egent er *vi har gang i'..)

> Det må man ikke håbe.

Det er jo desværre tilfældet.

> Hvad angår mit nye hadeobjekt nummer ét, Martin Lidegaard fra Det Radikale
> Venstre - send ham væk til et fjernt, fjernt land.

Jeg fornemmer ikke ligefrem kærlighed til gutten fra din side..

Hr. Bjørn

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 03-05-04 04:45

> Blot en tanke (undskyld en evt. utiltænkt grad af kynisme), men hvor mange
> dør på vore sygehuse af tvivlsom behandling..?

Ca. 5000 omåret. Og ifølge indslaget fra TV-avisen i går aftes, bliver ca.
10% fejlbehandlet og påført andre lidelser mens de er indlagt. Det er sgu
chokerende tal. Så hellere ud at lege på motorvejen.

> Det er poletik i en nøddeskal. Hold almuen beskæftiget med bagateller, så
de
> ikke ser, hvad det egent er *vi har gang i'..)

Den virker hver gang.

Radikale

Han er jo bare et produkt af et parti der om nogen står for at være
bedrevidende. Fatter du ikke hvad de siger, ved du ikke hvad der er bedst
for dig selv

MVH Klaus

Fra : Bernhard Ege

Dato : 02-05-04 22:33

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> For det andet er det uværdigt for at samfund at have en lovgivning,
som af
> helt naturlige årsager bliver ignoreret af den samlede danske
befolkning.

Meget godt formuleret. Svarer lidt til problemet om sort arbejde som
folk jo gerne tager imod for at spare penge. Regeringen vil så gerne
have borgere til at stikke hinanden så de kan straffes. Hvor har man nu
hørt om sådan noget tidligere... Når regeringen ikke magter at løse
opgaven må folket jo reagere.

mvh Bernhard