Mitsubishi Pajero skidt eller kanel
Fra : Grønne

Dato : 02-05-04 00:43

Jeg fik lidt kolde føder med hensyn til Opel Frontera, men er stadig på
udkig efter en 4x4 til under 70.000 kr. og stadig med en rimelig komfort på
vejen.

I min søgen er jeg faldet over en Mitsubishi Pajer fra `94 der har gået
250.000 km. Det er en 2,5 L TD/IC, hvilket må betyde en TDI motor.

Er der nogen af jer der kender til denne vogn, jeg tænker på rust, fejl og
reparations priser. Hvad med TDI motoren, Mitsubishi er jo ikke så kendt for
diesel motorer.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

/Grønne

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-05-04 07:26

Grønne wrote:
> [...]
>
> Er der nogen af jer der kender til denne vogn, jeg tænker på rust,
> fejl og reparations priser. Hvad med TDI motoren, Mitsubishi er jo

Det er ikke en TDi motor i den forstand. Motoren er stort set den samme, som
der sad i min første Pajero fra 1983. Jeg har selv en L200 fra 1997 med en
2,5 TDi - der er stort set også den samme.

Jeg synes ikke at Mitsubishi er dyr i reperation, men de er heller ikke
billige. En Pajero synes jeg ikke ruster - jeg tror sagtens du kan finde et
pænt eksemplar fra 1994.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Grønne

Dato : 02-05-04 15:35

> [...]
> der sad i min første Pajero fra 1983. Jeg har selv en L200 fra 1997 med en
> 2,5 TDi - der er stort set også den samme.

Jeg har det sværere i dag hørt rygter om at motoren skulle være rimelig
svag, den skulle efter sigende flække topstykkerne for et godt ord. Er der
nogen der kan be- eller afkræfte det ?

/Grønne

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-05-04 19:32

Grønne wrote:

> Jeg har det sværere i dag hørt rygter om at motoren skulle være
> rimelig svag, den skulle efter sigende flække topstykkerne for et
> godt ord. Er der nogen der kan be- eller afkræfte det ?

Det gør alle motorer, der er lavet med støbeblok og alutop, hvis de bliver
kørt for hårdt inden de bliver varm. Jeg har næsten hørt det om alle 4x4 -
specialt Patrol 2,8 TD.

Jeg synes dog ikke at Mitsubishis 2,5 TD er slem.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Søren Christensen

Dato : 02-05-04 11:43

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> I min søgen er jeg faldet over en Mitsubishi Pajer fra `94 der har gået
> 250.000 km. Det er en 2,5 L TD/IC, hvilket må betyde en TDI motor.

Det er ikke TDI.
Det er turbo diesel intercooler....

Venligst

Fra : Peter C:\\>

Dato : 02-05-04 12:11

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4094d0c9$0$449$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> på

> Det er ikke TDI.
> Det er turbo diesel intercooler....

HER røg jeg sgu af !

Turbo Diesel Intercooler....er det ikke netop det TDI står for ?

MVH Peter C:\

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-05-04 14:37

On Sun, 2 May 2004 13:10:39 +0200, "Peter C:\\>" <pede_71@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>

>HER røg jeg sgu af !
>
>Turbo Diesel Intercooler....er det ikke netop det TDI står for ?

TDI= Turbo Diesel Injection
Flemming Jacobsen

Fra : Søren Christensen

Dato : 02-05-04 18:00

"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> HER røg jeg sgu af !
>
> Turbo Diesel Intercooler....er det ikke netop det TDI står for ?

Nej det er som Thunderbird skriver. Det er med direkte indsprøjtning.
Og i'et i Tdi har intet med intercooler og gøre.
Der kan godt være intercooler på en Tdi men i de fleste tilfælde er der
ikke.

Venligst

Fra : Peter C:\\>

Dato : 02-05-04 19:20

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:409528f8$0$457$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> Og i'et i Tdi har intet med intercooler og gøre.
> Der kan godt være intercooler på en Tdi men i de fleste tilfælde er der

Øjøjøj...man bliver klogere hver dag
Takker !

MVH Peter C:\

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 02-05-04 20:56

> Nej det er som Thunderbird skriver. Det er med direkte indsprøjtning.
> Og i'et i Tdi har intet med intercooler og gøre.

Nogen der vil vise mig en diesel der ikke har direkte indsprøjtning?
Og I'et er normalt en intercooler så vidt jeg kan se. Tjek selv Bilrevyen.
Men man må da kalde sin bil det man vil. Ingen faste regler.

FOC
RR 2,5 TDI

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 21:09

"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> wrote in
message news:4095525b$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Og I'et er normalt en intercooler så vidt jeg kan se. Tjek selv Bilrevyen.
> Men man må da kalde sin bil det man vil. Ingen faste regler.

Nu er Bilrevyen ingen bibel men alligevel:

Jeg sad også lige og undrede mig, jeg havde heller aldrig hørt om en diesel
der ikke havde direkte indsprøjtning, det er vist hele ideen bag en
diesel-motor
www.howstoffwoeks.com
http://auto.howstuffworks.com/diesel.htm

The injector on a diesel engine is its most complex component and has been
the subject of a great deal of experimentation )
--
Møller

Fra : Lars

Dato : 02-05-04 22:25

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> The injector on a diesel engine is its most complex component and has been
> the subject of a great deal of experimentation )

Mange gamle diesel motorer i biler har/havde ikke direkte insprøjtning
dyserne sprøjter først i et forkammer, nyere motorer kan køre med "direkte"
insprøjtning dvs ingen forkammer, dysen sprøjter direkte ind i forbrændnings
rummet.
--
Venlig hilsen
Lars

Fra : Kent Nielsen

Dato : 02-05-04 22:23

"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4095525b$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogen der vil vise mig en diesel der ikke har direkte indsprøjtning?

De fleste dieselmotorer med en del år på bagen f.x. MB W124 2.0 + 2.5 + 3.0
Det kaldes forkammermotorer. (Indspøjtningen sker ind i et forkammer)

Kent Nielsen